Verschil Kopiëren of importeren

frank-h schreef op 21.05.2017 om 19:43 uur

Als ik bij VDM de Luxe

en clip uit mediapool naar tijdlijn sleep krijg ik keuze melding Kopiëren of Importeren. Kies ik voor importeren dan komt de rode stop bij de clip in de mediapool ten teken dat deze clip gebruikt is. Echter wanneer ik daarna weer op de clip met de rode stip klik en afspelen kies zie ik alleen beeld in het preview venster en krijg geen geluid meer.

Wanneer ik bij het naar de tijdlijn slepen kies voor kopiëren komt er geen rode stip zoals bij importeren, maar blijft het geluid wel bij afspelen van die clip in het preview venster. Weet iemand wat ik het beste kan doen? Kiezen voor importeren of kopieren en kan iemand mij uitleggen wat de vershillen zijn en vooral waarom de rode stip niet komt bij importeren en de reden waarom het geluid bij de clip in de mediapool dan weg is.

Ik hoop op iemands verklaring.

Gr

F

Reacties

mi-bo schreef op 22.05.2017 om 12:24 uur

Hall frank.

Het verhaal kopiëren en importeren is volgens MAGIX begrippen het volgende.

Kopiëren dan wordt de opslag vanuit een map ( bestand ) gehaald en blijft in die map staan, als het niet wordt opgeslagen zal na opstarten het wat gekopieerd is er niet meer staan.

Importeren dan wordt het bestand in het project geïmporteerd en als het niet wordt opgeslagen in een door u gemaakte map in de MAGIX vdl map worden gezet.

Om er zeker van te zijn dat het project in MAGIX vdl wordt opgeslagen, dan importeren,en staat alles bij elkaar, wordt kopiëren gedaan dan blijft het in de map staan waarvan uit het gekopieerd wordt.

Dat als iets is geïmporteerd, wel beeld maar geen geluid afspeel is vreemd, is het programma wel goed geïnstalleerd ,en via help actualiseren de laatste download update geïnstalleerd.

gr

Michael

frank-h schreef op 22.05.2017 om 13:10 uur

Michael, bedankt voor de uitleg

Het is overigens wel zo dat als ik de geïmporteerde filmclips op de tijdlijn afspeel er wel geluid is. Echter als ik na importeren de bewuste clip mog eens in de mediapool aanklik en wil afspelen in het preview venster er alleen beeld is en geen geluid. Doe ik hetzelfde bij kopiëren dan is er wel beeld en geluid. Ik heb altijd de laatste sw updates in vdl

Gr

Frank

Voormalige gebruiker schreef op 22.05.2017 om 19:59 uur

Hallo Frank,

Bij het opstarten van VDL kunt u een vinkje zetten bij: Nieuwe projectmap aanleggen, waarnaar alle geïmporteerde media worden gekopieerd.

Wanneer u één clip naar de tijdlijn sleept, krijgt u twee keuzes. (kopiëren of alleen importeren)

Als u op importeren klik, dan wordt bv. clip 02 alleen op de tijdlijn gezet en niet gekopieerd naar de door u aangegeven map. Dit kunt u zien aan het rode vierkantje.

Als u op kopiëren klik, dan wordt de clip01 gekopieerd naar de door u aangegeven map. Als u naar deze map gaat dan zult u zien, dat alleen clip01 in deze map staat en is voorzien van het rode vierkantje. Het rode vierkantje geeft aan, dat deze clip is opgenomen in uw project.

Wat betreft het geluid, daar heb ik geen verklaring voor. Het geluid is bij mij hoorbaar. Of ik het nu afspeelt via de tijdlijn of het previewvenster.

Groet,

Rob