verminking scenes bij bewerken

jackraamer schreef op 20.06.2011 om 09:31 uur

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb het programma Video de luxe Hd 17 aangeschaft. Voorheen had ik magix video download. Bij allebei de programma's is dezelfde storing. Ik heb een nieuwe computer met meer dan voldoende capaciteit.

Als ik een scene inkort d.m.v. "begin verwijderen"of "einde verwijderen"of "2 x splitsen" en daarna het tussen gelegen gedeelte delete, komt er in deze scene een zwart vlak, dus het beeld valt weg terwijl het geluid doorgaat en staat daarna het beeld stil en trilt. Ook heb ik het vermoeden dat het deleted gedeelte niet echt weg is maar op de achtergrond blijft.

Wat kan ik daaraan doen?

 

Groeten

J. Kraamer

 

Reacties

Polders schreef op 20.06.2011 om 10:23 uur

Beste jackkraamer, in de tijdlijn stand is het beste te zien dat een video opname een spoor voor video (beeld) inneemt en een ander spoor voor geluid. Standaard is dat spoor 1 voor video en spoor 2 voor geluid.

Bij Video DeLuxe is het mogelijk zowel het beeld als het geluid samen of los van elkaar, aan te passen.

Probeer beide varianten eens uit. Selecteer een gewenst fragment ( en selecteer dan zowel het beeldfragment als het geluidsfragment op beide sporen). Klik daarna op het (gesloten) ketting icoontje, waarmee beide sporen aan elkaar worden gezet. Klik dan eens op splitsen en bekijk het resultaat.

Selecteer hierna een hetzelfde fragment (zowel beeld als geluid). Klik op het icoontje open ketting ´schalmpje'. Hierna is het mogelijk apart het beeld fragment te selecteren en te bewerken en daarna apart het beeldfragment of het geluidsdeel te sleecteren en te bewerken.

Veel succes

Beste jackkramer, uw meest recente reactie lijkt de indruk te geven dat eerst het icoontje wordt ingedrukt . Probeer eens eerst het betreffende fragment aan te klikken (te selecteren), waardoor dit fragment van kleur wijzigt  (naar oranje). Pas daarna het kettingicoontje aanklikken. Dan opnieuw alleen het geluids- of video fragment aanklikken, waarna te zien is dat er slechts één spoor is geselecteerd en niet meer beide sporen.

 

jackraamer schreef op 24.06.2011 om 10:03 uur

Bedankt voor de tip. Ik heb het geprobeerd maar het probleem blijft bestaan. Als ik of 2x gesplitst en daarna het tussen gedeelte deleted of begin of einde scene verwijderen doe, dan is er bij het afspelen een zwart gedeelte, ook als ik de betreffende scene gegroepeerd heb. Als er nog meer tips zijn houd ik mij aanbevolen.

 

Jaap Kraamer

magixagent schreef op 24.06.2011 om 13:15 uur

Aanvullend op het goed omschreven verhaal van Polders.
heeft u een stukje project wat u wilt verwijderen door splitsen of het mesje of de T toets.
activeer het stukje project wat u verwijderd wilt hebben, druk Ctrl + delete aan, en het stukje wordt verwijderd en alles word taangesloten,
zorg er wel voor dat op de grijze balk boven de tijdlijn modus dat het magneetje is geactiveerd.
gr

jackraamer schreef op 27.06.2011 om 12:52 uur

Hallo,

Bedankt voor de antwoorden, maar mijn probleem is niet over. Ik denk dat het probleem zit in het groeperen en degroeperen. Als ik in de grijze werkbalk boven de tijdlijn eht magneetje aanklik wordt het grijs. Als ik bij de kettingschakels (groeperen en degroeperen) klik worden zij niet grijs, dus deze functie wordt niet geselecteerd, volgens mij. Als ik deze bewerking aanklikbovenin bij de tab bewerken gebeurd er ook niets. Een mankement in het programma? of moet ik nog iets instellen?

Groeten

Jaap kraamer