Verdwenen beelden bij Foto's op CD en DVD 9 de Luxe.

sneldershans schreef op 04.11.2013 om 16:44 uur

Van een vakantiereis heb ik een fotoserie gemaakt met Foto's op CD en DVD 9 de Luxe en die serie opgeslagen zowel op de harde schijf als op een stick. Het bestand heeftde extensie .MPH
Als ik het bestand open krijg ik geen beelden meer; de beelden flitsen voorbij maar worden niet geladen; zowel de overzichtsmodus, het storyboard als de tijdlijnmodus blijft lleeg.
Op de onderste regel kan ik wel zien dat de beelden geladen zijn: ik zie het aantal foto's en de grootte van het bestand, maar de beelden zelf worden niet zichtbaar en zijn niet zichtbaar te krijgen ook.

Ik gebruik Windows 7 als besturingssysteem.

 

Hans.
 

Reacties

RiViS schreef op 04.11.2013 om 18:03 uur

Beste Hans,

Een .MPH bestand is een projectbestand. Het bevat geen foto's of dergelijke maar alleen verwijzingen naar foto-bestanden. In feite bevat zo'n bestand alle informatie die nodig is om de film te maken, zoals: welke foto's, waar die zijn opgeslagen, welke muziek, titels, effecten etc. Dat betekent dat de bronbestanden (van de foto's, de muziek etc) nog wel op je PC moeten staan, en dan ook nog op de plek waar het programma ze kan vinden (dus waar ze stonden bij het maken van de film).

Check dus even of die bron-bestanden er nog wel zijn.

groet,

Rijk

sneldershans schreef op 05.11.2013 om 08:12 uur

Dag Rijk,

Alle bronbestanden staan nog ongewijzigd op de computer. Ik heb door schade en schande ondervonden dat je, zolang de fotoserie niet is geëxporteerd, niets wat in je serie staat mag verwijderen van je gegevensdrager. Daar ligt het dus niet aan.

Bij het openen van het bestand zie ik de foto's voorbijflitsen en ik zie onder op de pagina het aantal foto's en de grootte van het bestand. Maar waar zijn de foto's?

Bedankt voor je antwoord.

Groet,

hans.