Veranderen volgorde hoofdstukken - Video Deluxe MX

dirkc_be schreef op 02.10.2011 om 00:00 uur

Ik heb een project en 8 films. Voor het begin van elke film staat een hoofdstukmarkeerder.

In het "Brand" menu wil ik nu de volgorde van de films aanpassen (die alfabetisch staat) d.m.v. de pijlen onderaan de lijst. Telkens krijg ik de mededeling dat de "films die op de disk staan, niet van volgorde kunnen veranderd worden".

Wat te doen?

Laatst gewijzigd door dirkc_be op 02.10.2011, 00:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

My PC:
Windows 10 - V 10.0.19044 Build 19044; V21H2 (up-to-date)
CPU: Intel I7 - 8700; 3,20 GHz; 6 cores; 12 logical cores
RAM: 32 GB
C-Drive (System): SSD 512 GB
D-Drive (data): SSD 1 TB
Graphical card: NVIDIA GeForce GTX 1050; RAM: 2 GB; Curent refresh rate: 60 Hz (driver up-to-date)
Audio Card (external): Scarlett Focusrite 2i1 USB

Reacties

magixagent schreef op 02.10.2011 om 11:35 uur

Uw verhaal gelezen,

 waar staat nu het project en de 8 films, als deze in de verkenner staan kunt u de projecten toch zetten waar u wilt, of via de tijdlijn, de projecten verplaatsen

succes met het mooie Magix product

dirkc_be schreef op 02.10.2011 om 21:22 uur

Ik denk dat het probleem niet duidelijk is.

Voor het project (*.mpv) heb ik 8 aparte films (*.mvd) gemaakt.

In de tab "Branden" kies ik voor "Bewerken" en zie links boven een boomstructuur met daaronder een pijl naar boven en ééntje naar onder.

De Takken in de boom zijn de 8 films, in alfabetische volgorde. Dit betekent dat in het menu die films ook in die volgorde staan.

Als ik de volgorde wil veranderen d.m.v. de pijlen krijg ik de genoemde foutmelding, dus ik kan die niet veranderen, wat toch raar is. Ik wil gewoon de films in een bepaalde volgorde plaatsen, zoals ik dat zelf wil en niet alfabetisch.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker geworden is.

Laatst gewijzigd door dirkc_be op 02.10.2011, 21:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

My PC:
Windows 10 - V 10.0.19044 Build 19044; V21H2 (up-to-date)
CPU: Intel I7 - 8700; 3,20 GHz; 6 cores; 12 logical cores
RAM: 32 GB
C-Drive (System): SSD 512 GB
D-Drive (data): SSD 1 TB
Graphical card: NVIDIA GeForce GTX 1050; RAM: 2 GB; Curent refresh rate: 60 Hz (driver up-to-date)
Audio Card (external): Scarlett Focusrite 2i1 USB

RiViS schreef op 02.10.2011 om 22:59 uur

Hallo Dirk,

Ik denk dat hier toch sprake is van een fout in het programma. Ik heb even snel een proefje gemaakt met 3 filmpjes en heb gezien dat verschuiven van de films met de pijlen, zoals jij beschrijft, niet goed werkt. Een enkele keer lukt het om een film een positie omlaag te schuiven, maar ga je verder dan krijg je de melding die jij beschrijft. Omhoog schuiven lukt sowieso niet.

Hetzelfde projectje geladen in VdL17: hier werkt het verschuiven wél. Ik kan me alleen  indenken dat niet alle projecten, gemaakt in MX, ook in 17 geladen kunnen worden (zal mogelijk afhangen van de uitgevoerde effecten etc).

Als je VdL17 ook nog hebt, dan zou de voorlopige oplossing kunnen zijn: Probeer het project te openen in VdL17. Lukt dat niet, exporteer dan je 8 films vanuit MX naar een geschikt formaat (wat zo min mogelijk kwal.verlies geeft) en maak een nieuw project in VdL17 waarin je de 8 geëxporteerde films opneemt.

Ondertussen zal ik Magix op de hoogte stellen van dit probleem en zullen we hopen op een spoedige oplossing.

groet,

Rijk

 

dirkc_be schreef op 03.10.2011 om 19:47 uur

Rijk,

 

Hartelijk dank voor de feedback! Ik ben tenminste niet alleen met mijn probleem.

De enige "work-around" die ik zie, is een nieuwe project openen, de films - die ik altijd ook apart save - in de juiste volgorde laden, het menu aanpassen en branden.

Blijkbaar onthoudt het programma de volgorde waarin je de films laadt (zonder dat je die dus nog kan veranderen).

Een beetje klungelig, maar voorlopig de enige werkwijze.

 

Dirk

Laatst gewijzigd door dirkc_be op 03.10.2011, 19:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

My PC:
Windows 10 - V 10.0.19044 Build 19044; V21H2 (up-to-date)
CPU: Intel I7 - 8700; 3,20 GHz; 6 cores; 12 logical cores
RAM: 32 GB
C-Drive (System): SSD 512 GB
D-Drive (data): SSD 1 TB
Graphical card: NVIDIA GeForce GTX 1050; RAM: 2 GB; Curent refresh rate: 60 Hz (driver up-to-date)
Audio Card (external): Scarlett Focusrite 2i1 USB