veranderen van resolutie

Liwy schreef op 08.09.2017 om 15:11 uur

Door het inbrengen van een overgang werd de resolutie van mijn film van 1920 x 1080 naar 640 x 360 aangepast.

- Heeft dat gevolgen voor het eindresultaat?

- In welke resolutie zal mijn film berekend worden?

- Kan ik die nu aanpassen of is dit niet nodig?

- zijn er ook overgangen met een hoge resolutie?

Wanneer ik nu een clip wil bijplaatsen krijg ik telkens terug de vraag om aan te passen, nu waarschijnlijk van de hoge ( clip) naar een lage (reeds door de overgang aangepaste film).

- Wat gebeurt er als ik " niet aanpassen" aanklik? Is dit te zien in de film?

Groeten

Willy

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 08.09.2017 om 16:16 uur

Hallo Willy,

Het resolutie probleem heeft niets te maken met de toevoeging van overgangen. Zoals ik het nu kan beoordelen gebruik je clips met verschillende resolutie! Natuurlijk kan dit consequentie hebben op het eindresultaat.

Als je met een resolutie 1920 x 1080 begint en je voegt een clip toe met een resolutie 640 x 360 zal ik op "niet aanpassen" klikken. Zo blijf je filmresolutie 1920x1080. Hoe het eindresutaat uiteindelijk zal zijn, kan ik je niet zeggen.

Groet,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 09.09.2017 om 09:16 uur

Hallo Willy de vraag die je krijgt heeft te maken met het feit dat je een clip wilt bijplaatsen dan vraagt hij of de filminstelling wat je met de toets Y bij de start van je project hebt ingesteld wilt verlagen naar de lagere instellingen vandaar dat Rob zijn antwoord juist is dus (niet aanpassen) kiezen.
Daardoor wordt de clip geconverteerd naar de juiste filminstellingen.
Wellicht is dan dat clipje in een iets lagere kwaliteit.
Ik adviseer je nog wanneer dat clipje op 4x3 formaat is en je project is een 16x9 formaat, verplaats dan alle clips in je project één spoor lager en zet boven het 4x3 clipje in spoor 1 een achtergrond van 16x9 den blijft de beeldverhouding van het clipje juist en personen worden ook juist vertoond.
Dit voor een goed begrip.
Mvg Kees

Liwy schreef op 09.09.2017 om 11:00 uur

oei.... Ik zie dat mijn antwoord op de reactie van Rob niet geplaatst was (ik heb dat nog al eens meegemaakt).

Ik werk wel degelijk met clips met een gelijke resolutie, maar om te verduidelijken zal ik mijn probleem omschrijven.

De clips die op de tijdlijn geplaatst wordt zijn allemaal 1920 x 1080 en formaat 16/9. Ik wil een overgang tussen twee clips op de film plaatsen ( zie vorige topic) en ik krijg een venstertje met de vermelding dat de resolutie van de overgang 640 x 360 is en of ik die wil aanpassen, wat ik doe in de veronderstelling dat alles naar de hoogste resolutie geplaatst wordt. Wanneer ik daarna een nieuwe clip (1920 x 1080) aan de film wil toevoegen krijg ik terug dat venster maar nu met omgekeerde waarden. Vandaar mijn vraagstelling in het begin.

Wanneer ik echter bij objecteigenschappen kijk zie ik dat de resolutie van de clips in de film nog op 1920 x 1080 staan, maar is dit voor de film als eindresultaat dan ook in die hoge resolutie?

groeten

Willy

ps. sorry voor de gemiste reactie.

mi-bo schreef op 09.09.2017 om 11:08 uur

Hallo Willy,

vraag en antwoorden gelezen.

Maar een vraag over welk MAGIX product schrijft U

gr

Michael

Liwy schreef op 09.09.2017 om 11:18 uur

Ik werk met MAGIX deluxe Premium.

Groeten

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 09.09.2017 om 11:19 uur

Hallo Willy,

In een eerdere Topic heb je aangegeven te werken met VDL 365 (2017). Ik kan jou probleem niet reproduceren. Volgens mij ligt dit echt niet aan de overgangen. Bij welke overgang zou jij dit probleem hebben?

Groet,

Rob

Liwy schreef op 09.09.2017 om 11:52 uur

Dag Rob er moet hier ergens een misverstand binnen geslopen zijn. Hier de bevestiging mail van MAGIX van 13/6/17:

Hallo Willy De Vreese,

Bedankt voor het succesvol registreren van dit MAGIX-product:

MAGIX Video deluxe Premium (2017) Trial

Het probleem deed zich voor met de overgang " hart 2". Maar eigenaardig genoeg heb ik het probleem met overgang nu niet meer. Komt dit omdat ik het programma opnieuw opgestart heb?Ik weet het niet.

Nu mag ik overgangen inbrengen of clips, ik krijg geen venster meer om aan te passen.

Groeten

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 09.09.2017 om 12:20 uur

Hallo Willy,

Ik zou het je niet kunnen zeggen of door het opnieuw opstarten hierdoor je probleem is opgelost. Heb je de laatste versie al geïnstalleerd? Om dit te kunnen zien, druk op Alt+Shift+F1:

Wanneer dit niet het geval is, ga dan naar: Hulp / online actualiseren

Groet,

Rob

Aanvulling: 09-09-2017 om 15:00

Ik ben er vanuit gegaan dat de Trailversie inmiddels is omgezet in een volledige versie?

Liwy schreef op 09.09.2017 om 15:53 uur

Ja Rob de trailversie was reeds omgezet. Ik had de verkeerde mail gekopieerd. De nieuwste versie was niet geïnstalleerd , dit is ondertussen gebeurt. Dit kom waarschijnlijk doordat de montage laptop normaal niet op het net zit (om infectie te voorkomen). Anders krijg je waarschijnlijk een bericht dat er een nieuwe versie klaar staat?

Groeten

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 09.09.2017 om 16:16 uur

Hallo Willy,

Het klopt, wanneer er een nieuwe update is, krijg je, volgens mij, eenmalig melding. De update kan je altijd handmatig doen. Ook wordt om de 30 dagen gecontroleerd of je programma nog legaal is. Volgens mij krijg je na 30 dagen, wanneer er niet gecontroleerd kan worden, dit binnen 3 dagen alsnog te doen. Zelf heb ik dit nog niet meegemaakt, omdat ik altijd verbonden bent met het internet.

Groet,

Rob