VDLP 16 - sneeuw/storing bij afspelen en exporteren project

DLoc567 schreef op 05.11.2009 om 21:54 uur
Ik heb een eigenaardig probleem in Video Deluxe 16 Plus. Opnames vertonen vaak ineens diverse storingen tijdens het afspelen. In het scherm verschijnen gekleurde blokjes (te vergelijken met beeldstoringen van een  miniDV-tape) en je hoort het typische geluid van een sneeuwbeeld bij een TV.
Als het project geëxporteerd wordt naar een mpg2 bestand zitten deze storingen er ook in het ligt dus niet aan de videomonitor van VideoDeluxe.
Echter als ik dit zelfde stukje opname los in een nieuw project afspeel is er niets aan de hand. Heel soms verdwijnt het probleem ook als ik de scene verplaats over de tijdlijn.

Het project waar ik nu over spreek is gemaakt in Video Deluxe 2008 plus en geopend in Video Deluxe 16 Plus maar heb dit ook al gehad met projecten die in Video Deluxe 16 Plus zijn gemaakt.

Ter info:
De machine waar ik op werk draait op Windows Vista 64 bit, heeft 4 GB intern geheugen en een 2,4 GHz QuadCore processor. Videokaart is ene Ati Radeon HD2900XT

Ik probeer nu een nieuw DVD project te maken en heb na de eerste twee scenes al last van dit probleem.
Ik ga nu maar proberen de software op XP te installeren, misschien dat het daar wel goed gaat.

Mvg,

Dirk

Reacties

bobbiaan schreef op 06.11.2009 om 21:39 uur
Beste....,

Mag ik vragen met wat voor camera je de opnames heb gemaakt. Het programma werkt n.l. op W XP, Vista en W7.

mvg
Bobbiaan
DLoc567 schreef op 06.11.2009 om 23:13 uur
Ik heb een Sony DCR-HC27, gekocht in 2007. De opnames zijn via FireWire overgezet naar de hardeschijf m.b.v. VideoDeluxe 2008 Plus en sinds kort dus met VideoDeluxe 16 Plus. De opnames op zichzelf hebben geen problemen, als ik de losse AVI's in Windows Media speler afspeel worden deze correct weergegeven.
Met VideoDeluxe 2008 Plus heb ik nooit problemen ondervonden, ook op Vista 64 bit draait deze versie probleemloos (wel worden de kleurinstellingen van Windows gewijzigd naar Windows Standaard bij het opstarten van het programma).

Ik heb inmiddels VideoDeluxe 16 Plus ook op Windows XP geïnstalleerd (de PC is dual boot) maar ook hier ondervind ik hetzelfde probleem.

Ik had VideoDeluxe 16 Plus aangeschaft voor de route-animaties en de verbeterde DVD-menu's maar heb intussen toch wel spijt van de aanschaf want ik durf met deze versie geen DVD's van een uur of meer te maken.

Ik film voornamelijk treinen en heb ook al enkele DVD's samengesteld compleet met menu en submenu maar met deze versie durf ik dat niet.

Om te zien wat ik zoal doe met de opnames is te zien op YouTube: http://www.youtube.com/dloc567

Ik denk dat ik dit probleem bij Magix Support moet neerleggen.

Mvg,
Dirk
DLoc567 schreef op 22.02.2010 om 23:54 uur
Ik heb het probleem een tijd niet gehad en heb intussen een DVD kunnen maken zonder problemen maar gisteren had ik er toch weer last van. De laatste update van Video deLuxe 16 heeft het helaas ook niet verholpen maar via een workaround heb ik deze situatie op kunnen lossen.
De workaround die ik gebruikt heb is als volgt:
De opname waarin het probleem zat heb ik weer verwijderd uit de film. Vervolgens heb ik de opname die ná de probleemopname in de directory staat afgespeeld in het preview scherm en daarna de probleemopname weer geselcteerd maar zonder deze vooraf af te bekijken in preview scherm direct in de film gesleept en toen was er geen probleem met sneeuw en ruis.
Ik blijf het een vaag probleem vinden, het lijkt wel of er iets mis gaat in de synchronisatie o.i.d.
Aangezien er blijkbaar niemand last heeft van dit probleem en ik intussen een workaround heb gevonden zal ik het punt maar sluiten.

Mvg,
Dirk