VdL2016 meldt bij opstarten 10x na elkaar .dll bestanden (10 verschillende) niet tekunnen vinden/laden

jgmemonds schreef op 07.11.2016 om 23:10 uur

Ik heb VdL 2016 premium ginstalleerd op mijn asus K75V laptop. Voorheen met Wind.7 alles OK, voor zover ik kon nagaan. Na overgang op Windows 10 treedt bovengenoemd probleem op; ik klik 10 x na elkaar het schermpje met de melding weg en dan kan ik wel met VdL werken. Ik heb nu meer ervaring met dit programma en constateer dat  de zgn. maatherkenningsassisten het niet doet. Zo kunnen er natuurlijk nog meer niet werkende onderdelen zijn, mij nu nog onbekend.

Ik heb Windows al eens gecontroleerd op gebreken (wind.Help), en nu net heb ik VdL maar eens helemaal opnieuw gedownload en geinstalleerd, niets heefd tot nu toe geholpen, maarrr dat gaat nu wel lukken mbv        -een van- jullie, toch ?? 

Alvast mijn dank, Jos

ps. Het versie nr van mijn VdLis 15.0.0.90 (UDC2)

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 08.11.2016 om 11:59 uur

Hallo Jos,

Jij heb niet de laatste versie. Ga naar: hulp / online actualiseren.

Als het goed is dan heb je nu versie:

Succes,

Rob

jgmemonds schreef op 08.11.2016 om 14:13 uur

Hallo Rob,bedankt voor de snelle reactie. Helaas wil het online updaten (nog?) niet werken, ik krijg steeds de melding...hoho stop: ik heb het nog eens geprbeerd, het lijkt nu tegaan lukken! Dank

jgmemonds schreef op 08.11.2016 om 14:49 uur

Hallo Rob, helaas was ik iets te voorbarig. Er is welliswaar iets geinstalleerd,  ik heb in ieder geval nu het aangegeven versienummer, maar de problemen met de 'onlaadbare' .dll bstanden alsmede de niet functionerende maatherkenningsassistent (ook hier een melding ven een missende dll) zijn onveranderd.

Ik bedenk me nu dat toen ik VdL het laatst gedownload heb er een melding was van iets dat niet geautoriseerd zou zijn. Ik heb dat weggeklikt omdat alles er wel leek te zijn. het heeft misschien te maken met een verandering in de hardwareconfiuratie van mijn laptop, ongeveer tegelijk met de overgang naar W.-10. Er is een SSD geplaatst en het moederbord is vervangen. De reparateur heeft de laptop een andere naam gegeven. Toen ik dat merkte heb ik dat teruggedraaid, maar hoe dan ook heb ik een maand lang VdL niet kunnen gebruiken. Ik hoop dat er toch een oplossing te vinden is. Bij voorbaat dank

Voormalige gebruiker schreef op 09.11.2016 om 11:06 uur

Hallo Jos,

Na alle verandering aan je laptop kan je deze problemen verwachten. Wat je zou kunnen proberen is om alles te deinstalleren en op nieuw te installeren.

Zelf zou ik het zo doen:

1. Start VDL 2016 en ga naar hulp / progamma deactiveren

3. Verwijder Magix Video deluxe 2016 premium via een programma verwijdern...Windows 10

4. Verwijder de map "Videodeluxe22_premium" in C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData (verborgenmap) \ Roaming\MAGIX\

5. Verwijder de mappen  Video deluxe 2016 Premium en Videodeluxe22_premium in C:\ProgramData (Verborgen map) \MAGIX

6. Installeer VDL 2016 opnieuw.

Succes,

Rob

jgmemonds schreef op 10.11.2016 om 00:10 uur

Hallo Rob,

Vriendelijk dank voor de snelle reactie. Ik heb het advies opgevolgd. Helaas echter zijn de oorspronkelijke problemen er nog precies zo, erger nog: bij het laden van de extra contend kwam de installatiemanager met de melding: Freigabeverletzung beim  Zugriff auf C\ users........magix dwnlds etc. waarna het proces gestopt leek te zijn. Ik ben er toen maar mee opgehouden.

Ik bedenk nog het volgende. Ik had eerder VdL 2015 premium, geinstalleerd vanaf een dvd. Nadien kwam er een aanbod voor een update tot uitgave 2016, waarop ik in ben gegaan. Ik heb mij er altijd over verbaasd dat uitgave 2015 gewoon werkend bleef bestaan naast 2016. Maar misschien werd er toch wel op teruggegrepen, omdat 2015 inmiddels niet meer op mijn laptop staat, mis ik bepaalde elementen.

Als je nog tips hebt houd ik mij van harte aanbevolen, bij voorbaat dank

jgmemonds schreef op 10.11.2016 om 11:05 uur

Goede morgen Rob,

als aanvulling op mijn bericht van gisteravond nog het volgende:

ik geef zo goed mogelijk weer welke meldingen er verschijnen bij het starten van (de nieuw geinstalleerde) VdL2016 premium.

Could not be loaded: DSP_DLL18_x64_vc12.dll (Graph EQ)   (mfc.dll, mfc.dll,mfc.dll not found)

de volgende meldingen vrijwel identiek, ik geef alleen de verschillen:

14                           (Param EQ)

03                           MB sttereo enhancer

02                           Multiband Dynamics

33                           Maximizer

21                           reverb

20                           Echo/Delay

internal DSP error: Effect echo will be ignored  

24                            Analyzer

Hierna start VdL. Bij het laden van een filmframent (met geluid) komen meldingen:

15                            Invisible resample

15                            Elastic audio

15                            Tempo-Pitch/Resample

29                            short tofloat converter

04                            declipper

07                            denoiser dehisser

08                                            idem

22                             filter

23                             distortion

24                             Object volume

Het fragment wordgeladen.  Bij activeren maatherkenningsagent verschijnt nog:

31                             Remix Agent

Hopelijk dragen deze aanwijzingen bij tot de oplossing van het probleem. Dank, Jos

Voormalige gebruiker schreef op 10.11.2016 om 13:57 uur

Hallo Jos,

Bedankt voor je aanvullende foutmeldingen informatie. Hierdoor heb ik je foutmelding kunnen reproduceren. zie:

Deze foutmelding kan komen, omdat in C:\Program Files\MAGIX\Video deluxe 2016 Premium\DSPDLL het bestand DSP_DLL_18_x64_vc12.dll corrupt of niet aanwezig is.

Mijn advies is: verwijder VLD 2016 nog een keertje. 

1. Start VDL 2016 en ga naar hulp / progamma deactiveren

2. Verwijder Magix Video deluxe 2016 premium via een programma verwijderen...Windows 10

3. Verwijder de map "Videodeluxe22_premium" in C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData (verborgenmap) \ Roaming\MAGIX\

4. Verwijder de mappen  Video deluxe 2016 Premium en Videodeluxe22_premium in C:\ProgramData (Verborgen map) \MAGIX

5. Verwijder de totale map: C:\Program Files\MAGIX\ Video deluxe 2016 Premium (dit was ik vergeten te vermelden in mijn eerder antwoord)

6. Voor de zekerheid verwijder ook in de map C:\gebruikers\gebruikersnaam\Documenten\MAGIX Downloads alle VDL 2016 bestanden (19 stuks). zie:

7. Installeer VDL 2016 opnieuw.

8. Ga naar hulp / extra inhoud installeren en actualiseren

Succes,

Rob

3x gewijzigd wegens aanvulling en verbeterd antwoord

jgmemonds schreef op 10.11.2016 om 17:12 uur

dag Rob,

Wederom dank voor je antwoord. Helaas blijft het probleem, ook na het uitvoeren van de laatste aanwijzingen onveranderd. Na de installatie wordt er gevraagd om aanvullende programma's te selecteren (sjablonen. new blue zaken prodad etc.), maar daarvan wordt alleen de 1-ste gedownload. Er komt dan een meldingven de Installatie Manager, luidend:  Freigebeverletzung beim Zugriff auf  C:\ users\emonds\documents\magix downloads\ [het eerste gedownlde progr.]

Ik had in de Magix downloads naast de map install. manager  ook maar één bestand ipv de genoemde19 stuks voor de laatste herinstallatie. Ik heb deze wel allemaal gehad ( in een backup heb ik ze ook nog wel bewaard)

Ik heb er ook op gelet dat ik de laatste versie heb, online actualiseren, maar ik moet opmerken dat  dat steeds pas na 4 of 5 x lukt. Steeds komt er een melding dat er fouten in de download zitten en of je het nog eens wil proberen.

Groetjes, Jos

Voormalige gebruiker schreef op 10.11.2016 om 17:36 uur

Hallo Jos,

Helaas weet ik geen oplossingen meer. Uw probleem zit dieper. Leg je probleem voor aan Magix Support..

Succes,

Rob

jgmemonds schreef op 10.11.2016 om 22:24 uur

Beste Rob, vriendelijk dank voor alle moeite, ik zal het advies zeker opvolgen.

groet, Jos

jgmemonds schreef op 18.11.2016 om 09:53 uur

Hallo Rob,

De helpdesk van Magix heeft ontdekt dat er toch een of enkele updates van windows ontbraken.Na installatie hiervan lijken alle klachten verdwenen als sneeuw voor de zon!

Voormalige gebruiker schreef op 18.11.2016 om 10:33 uur

​Hallo Jos,

Fijn te horen dat je probleem is opgelost en dat je dit op het forum heeft gezet.

Heel veel succes en plezier met de montage van je films.

Groet,

Rob

schreuders58 schreef op 13.04.2017 om 19:11 uur

Goedenavond. Kan iemand aangeven welke updates van windows gemist worden? ik heb hetzelfde probleem met MVDP en heb niet zoveel trek in de- en installatie.... was halverwege een film....

Groet Frank

Voormalige gebruiker schreef op 13.04.2017 om 23:13 uur

Hallo Frank,

U schrijft niet, welk Windows besturingssysteem op uw PC geïnstalleerd staat. Vanaf 11 april is Microsoft begonnen met het uitrollen van de Creators Update. Vandaag is mijn PC voorzien van Windows 10 Home versie 1703 / Creator Update. Misschien wordt hiermee uw probleem opgelost.

Wanneer u de-installeert en weer her-installeert blijven uw projecten intact. Ze gaan niet verloren. Wat u eerst nog kan doen is om alles terug te zetten naar de standaardwaarde. Ga naar: Hulp / instellingen / programma-instellingen terug.....

Succes,

Rob

jgmemonds schreef op 27.04.2017 om 23:40 uur

Hallo Frank, ik lees net dat u een vergelijkbaar probleem heeft (wellicht had inmiddels?). Het is bij mij opgelost nadat ik het volgende advies van MagixSupport opvolgde:

Vr Groet, Jos
Kees-Haremaker schreef op 07.07.2017 om 11:21 uur

Hallo ik zag dat iemand schreef dat zijn laptop van een nieuw moederbord was voorzien & tevens de naam door de reparateur was gewijzigd.
Het nieuwe moederbord heeft een ander MAC adres (unieknummer van de computer) en dat is anders dan wat in de database van Magix van de klant staat, maar ik kan het ook verkeerd hebben.

Mvg Kees