VDL premium 2013 marker springt terug naar beginpunt

M-Mus schreef op 10.02.2020 om 13:27 uur

VDL premium 2013.   Windows 7 ultimate 64 bit.

processor: i7 - 3770  grafische kaart: AMD radeon R6850 cyclone  : geheugen: DDR3 32GB  voeding: pro 550W XFX.

Plotseling kan ik niet meer monteren.

Als ik op de afspeelknop of de spatiebalk druk, springt de marker terug naar het beginpunt,

en begint vanaf daar af te spelen, in plaats van waar ik hem had neergezet.

Heb ik per ongeluk een toets of op een menu geklikt?

Heb al vele films gemaakt, maar dit nog niet meegemaakt.

Andere projecten waar ik nog mee bezig ben, doen het gewoon.

Hoop dat iemand mij kan helpen, het is een belangrijk project....

Bij deze alvast mijn grote dank!! 

Reacties

mi-bo schreef op 10.02.2020 om 13:42 uur

@M-Mus

Beste M,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Toets op de Y toets dan optie dan weergave optie Werking Spatiebalk

Hier zal het niet goed staan,

Sc6

met vriendelijke groet,

Michael

M-Mus schreef op 10.02.2020 om 14:13 uur

Dag Michael,

De instellingen op het scherm wat jij toestuurde, zijn bij mij precies hetzelfde.

Daar ligt het  denk ik niet aan, het is werkelijk onbegrijpelijk.

Ben gisteren de hele dag aan het monteren geweest, vanmorgen ook,

totdat het euvel zich voordeed.

Heb ook de pc opnieuw opgestart, zonder resultaat....

mijn gedachten gaan uit naar een toetsje wat ik misschien heb aangeklikt,

of kan dat niet? 

Mijn dank voor het meedenken, ik zit er erg mee...

Heb al zitten denken om -wat ik al heb- op dvd te branden,

en die schijf dan in een nieuw project in te brengen.

Helaas kan ik aan dat gedeelte dan (bijna) niets meer veranderen...

Met een groet vanuit de Veluwe,

Bruno.

mi-bo schreef op 10.02.2020 om 14:40 uur

@M-Mus

Beste Bruno.

Dank voor Uw uitgebreide uitleg.

Misschien een optie niet alleen de Pc uitzetten maar ook geheel stroom eraf. (Minimaal een uur )

En anders bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaardwaarde.

Of opnieuw via de Dvd herstellen doen wel registreren maar nirt Online actualiseren want dan loopt het programma vast .

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 10.02.2020 om 14:52 uur

Hallo Bruno.

Om uw PC voor minimaal één uur uit te zetten, zal uw probleem zeker niet oplossen. Misschien wel het opnieuw opstarten. Als via bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten op standaardwaarde niet tot het gewenste resultaat oplevert, dan zou u kunnen proberen om het Videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Deze zou wel eens corrupt kunnen zijn. Dit INI bestand wordt weer automatisch aangemaakt bij het opstarten van VDL 2013

Omdat ik VDL 2013 niet meer op mijn PC hebt staan is mijn voorbeeld uit VDL 2016

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.02.2020, 15:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.02.2020 om 15:42 uur

@M-Mus

Beste Bruno,

weer even MAGIX vdl 2013 opgestart,

U moet wel een vinkje zetten bij Werking Spatiebalk, Spatiebalk stopt op actuele afspeel positie.

Dan stopt de tijdlijn op de plek waar gestopt wordt, als U het vinkje weg haalt sprint het terug waar het is begonnen

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

M-Mus schreef op 11.02.2020 om 10:31 uur

Goedemorgen Michael,

Na veel speurwerk, wat véééél tijd heeft gekost, kwam ik op het forum

de oplossing tegen...

Mijn vermoeden is -denk ik- bevestigd: tòch per ongeluk met de muis op het knopje

rechtsonder geklikt, 'weergave optimaliseren'.

Ben nog niet verdergegaan met monteren, maar de marker doet het weer,

zoals hij het altijd deed.

Er is wel een beschadiging wat de man schreef.

Wel heb ik geprobeerd om de film alvast te branden, zodat ik de schijf later in een

nieuw project weer kan inbrengen.

Maar dat wilde niet lukken, kreeg telkens weer de mededeling dat het eerste hoofdstuk

korter dan 1 seconde was, wat niet zo is, heb diverse malen de hoofdstukmarkers verplaatst.

Je schijnt ook een z.g. veiligheidskopie te kunnen maken, misschien kan ik daar iets mee...

Hoe dan ook: mijn dank voor alle tijd, moeite en meedenken.

Met een groet,

Bruno. 

mi-bo schreef op 11.02.2020 om 11:37 uur

@M-Mus

Beste Bruno,

Uw spontane reactie gelezen,

"Als ik op de afspeelknop of de spatiebalk druk, springt de marker terug naar het beginpunt,

en begint vanaf daar af te spelen, in plaats van waar ik hem had neergezet. "

zie PNG dan is het probleem opgelost.

"Mijn vermoeden is -denk ik- bevestigd: tòch per ongeluk met de muis op het knopje

rechtsonder geklikt, 'weergave optimaliseren'." deze optie is speciaal bedoeld om te kijken of er geen onder brekingen zijn of dat er per ongeluk een paar minuten verder nog beelden staan, gaat U dan bv een dvd branden zal dit erg lang duren gezien open stukken veel rekenwerk en kracht van de Grafische-kaart vraag

"Maar dat wilde niet lukken, kreeg telkens weer de mededeling dat het eerste hoofdstuk korter dan 1 seconde was, wat niet zo is, heb diverse malen de hoofdstukmarkers verplaatst."

om dit probleem op te lossen ( gebruik ik een ezel bruggetje ) ga naar bestand exporteren, video als magix video ( MXV ) dan wordt er een mixdown gemaakt met alle fouten erin die misschien bewust er in moeten blijven.

Als dit is gebeurd sleep het project met extensie ( naam mxv ) naar de tijdlijn en ga dan een dvd branden dan zal dit zonder problemen gaan.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael