VDL 2025 Premium: Probleem met extra functies/pakketten

Dawnley schreef op 28.05.2024 om 17:13 uur

Goedemiddag allemaal,

Vanwege de mooie aanbieding die ik gisteren per e-mail kreeg, heb ik Video deluxe 2025 Premium aangeschaft. De installatie en het activeren van de nieuwe functies heb ik volgens het boekje gedaan, maar toch loop ik tegen wat problemen aan.

Magix Hubs- Text to Speech. (opgelost)

Telkens kon ik maar één zin op de tijdlijn zetten of downloaden. Na iedere zin moest ik Video DeLuxe afsluiten en opnieuw opstarten om weer één nieuwe zin te kunnen maken om te gebruiken.

Nou, dan duurt het lang om een film te monteren. Gelukkig is dit probleem inmiddels opgelost en werkt het goed. Link naar oplossing: https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-los-ik-problemen-op-met-de-text-to-speech--1753/

Magix Hubs- Stockinhoud.

Ongeveer hetzelfde probleem. Van de 20 downloads (videos) die ik heb gedaan, staan er maar 5 in de HUBmap opgeslagen. En van de 2 downloads (audio), staat er maar één in de map. Toch geeft het Stockinhoudmenu aan, dat ik in totaal 22 downloads heb.

De extra pakketten Boris, Prodad en NewBlue. Allen gedownload, geactiveerd, scanner gebruikt en opnieuw opgestart, maar blijven zich presenteren als een testversie met een roodbruin kruis door het beeld. Al ontelbare keren heb ik alle stappen herhaald, maar zonder resultaat.

Omdat ik in het verleden vaak problemen had met de combinatie Video deLuxe en firewall, heb die tijdens de bovenstaande handelingen uitgezet.

Weet iemand raad, hoe ik alles kan laten werken?

Bij voorbaat dank🍀

 

Reacties

Bol schreef op 30.05.2024 om 14:37 uur

@Dawnley

Hallo Diana,

Magix Hubs- Stockinhoud.

Ongeveer hetzelfde probleem. Van de 20 downloads (videos) die ik heb gedaan, staan er maar 5 in de HUBmap opgeslagen. En van de 2 downloads (audio), staat er maar één in de map. Toch geeft het Stockinhoudmenu aan, dat ik in totaal 22 downloads heb.

U kunt te alle tijde uw downloads opnieuw downloaden. Dit u zo:

  • klik op het tabblad Magix Hub
  • klik op het pijltje rechtsboven
  • U ziet hier nu al uw downloads staan.
  • klik nu op een willekeurig Thumbnail
  • Scrol naar beneden en u kunt deze opnieuw downloaden.
  • Nu wordt deze opnieuw opgeslagen in
  • zie filmpje

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 30.05.2024 om 15:27 uur

Hoi Rob, bij mij staan er van de 22 downloads, maar 6 in de HUBmap. Ook al download ik ze opnieuw, zoals in jouw filmpje, ze komen niet in de HUBmap terecht. De text-to-speech doet het nog steeds naar volle tevredenheid😃.Wel moest ik daar eerst een map voor verwijderen, zoals via de link beschreven staat in mijn eerste bericht. Misschien dat het downloaden van de stockinhoud ook om zo'n soort oplossing vraagt?

mvg, Diana

Dawnley schreef op 30.05.2024 om 16:04 uur

Wel belangrijk, dat ik erbij vermeld, dat het wel lukt als ik het programma afsluit en opnieuw opstart. Dan kan ik telkens één stockvideo of audio downloaden. Zo ging het eerst ook met text-to-speech. Nadat ik de map EBWebView heb verwijderd, loopt dat nu als een trein.

Bol schreef op 30.05.2024 om 16:07 uur

@Dawnley

Hallo Diana,

Druk op "Y" en kijk eens bij op het tabblad Map bij de programma-instellingen of deze op Magix Content staat?

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 30.05.2024 om 16:47 uur

Bij mij stond daar een andere map, ik heb het nu aangepast en ga het uitproberen.

Dawnley schreef op 30.05.2024 om 16:58 uur

😀YES! Het werkt nu. Ik kan nu normaal downloaden😀 Dankjewel Rob👍💐

Bol schreef op 30.05.2024 om 18:00 uur

@Dawnley

Hallo Diana,

Fijn om te lezen, dat uw Magix Hubs- Stockinhoud probleem is opgelost. Nu nog uw andere problemen: "De extra pakketten Boris, Prodad en NewBlue".

Zelf krijg ik ook een roodkruis. Ik heb geen activatiecode voor VDL2025 maar u misschien wel. Klik op License en type de Activation Key in.

Op deze manier heb ik BCC Boris Chrome Key studio weer kunnen activeren in Pro X16

Succes,

Rob

PS. over welke proDaD en NewBlue programma's gaat het?

Laatst gewijzigd door Bol op 30.05.2024, 21:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 30.05.2024 om 19:16 uur

Hoi Rob, ondanks dat ik al die stappen heb uitgevoerd in Boris FX BCC Chroma Key Studio blijft het probleem onopgelost.. Hetzelfde geldt voor NewBlue Filters 5 Ultimate en ProDad Vitascene V5 Pro. Tijdens de installatie en activatie heb ik expres de firewall uitgezet, omdat dat in het verleden weleens strubbelingen gaf. Ook blijft bij alle 3 de programma's de downloadvraag staan (zie foto). Het is me echt een raadsel.

Bol schreef op 02.06.2024 om 13:31 uur

@Dawnley

Hallo Diana,

....Ook blijft bij alle 3 de programma's de downloadvraag staan...

Dit is normaal. U kunt deze dan weer te alle tijde opnieuw downloaden en installeren als er met deze plug-ins problemen zijn opgetreden.

Als u Boris FX BCC Chroma Key Studio heb geïnstalleerd, dan kunt u deze vinden bij Effecten / BCC Key and Blend. Helaas geeft het bij ook een rood kruis. Ik heb dit probleem neergelegd bij mijn contactpersoon van Magix.

 Na het installeren van NewBlue Filters 5 Ultimate wordt deze toegevoegd aan de NewBlue Filters.

Na het installeren van ProDad Vitascene V5 Pro dan kunt u deze vinden onder Effecten / proDaD

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 02.06.2024 om 21:02 uur

....Ook blijft bij alle 3 de programma's de downloadvraag staan...

Dit is normaal. U kunt deze dan weer te alle tijde opnieuw downloaden en installeren als er met deze plug-ins problemen zijn opgetreden.

Ja, dat klopt inderdaad, ik stond daar even niet bij stil😂

ProDad Vitascene V5 Pro werkt nu ineens, dus dat is vooruitgang😀

Om te testen heb ik Video deluxe 2025 Premium ook op een schone pc geïnstalleerd. Alles ging prima, maar ik kreeg ook op die pc hetzelfde probleem met Boris FX BCC Chroma Key Studio (eerst gedeactiveerd natuurlijk) en NewBlue Filters 5 Ultimate. Ook tijdens de installatie de firewall en virusscanner uitgeschakeld.

Ik hoop dat de contactpersoon de oplossing voor het Boris FX-probleem weet😀

Ondanks dat NewBlue Filters 5 Ultimate is geactiveerd, blijft het kruis verschijnen. Als ik op de knop Activate klik, dan gebeurt er niets. (Op beide pc's).

Groetjes, Diana

 

 

henk3ss schreef op 12.06.2024 om 11:18 uur

Bij mij blijft datzelfde kruis alleen maar terugkomen

Bol schreef op 12.06.2024 om 11:26 uur

@henk3ss

Hallo Henk,

Over welke kruis hebt u het? NewBlue of BorisFX?

Voor NewBlue plug-ins verwijs ik u naar NewBlue Support. Zie: Submit a request – Help Center (zendesk.com)

Gaat het om de plug-in BorisFX, neem dan contact op met: Magix Support. Stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

henk3ss schreef op 20.06.2024 om 17:23 uur

Hoi Rob, ik heb dat mailtje verstuurd met alle info, tot op heden geen antwoord over het probleem.

Ik heb nog steeds een rood kruis bij de plug-inn van BorisFX

 

Dawnley schreef op 13.07.2024 om 13:57 uur

Vandaag heb ik weer een ticket gestuurd naar NewBlue, hopelijk krijg ik dit keer wel een oplossing voor het probleem. Op de eerste ticket kreeg ik als 'antwoord' een link gestuurd naar hun webpagina. Ik wacht het weer even af.

Bol schreef op 13.07.2024 om 15:56 uur

@henk3ss

Hallo Henk,

Sorry voor de verlate reactie. Ik weet niet of uw probleem al is opgelost. Maar ik heb zo'n vermoeden dat u bij het installeren van BCC Chroma Key Studio alles hebt geïnstalleerd. Als dat zo is, dan adviseer ik u om BCC Chroma Key Studio te verwijderen en opnieuw te installeren.

Installeer Boris FX BCC Chroma Key Studio - VDLX 2025 Premium vanuit VDL2025 opnieuw, maar niet alles, alleen maar BCC Chroma Key studio. Deze geeft dan geen rood kruis, alle andere wel.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.07.2024 om 16:12 uur

@Dawnley

Hallo Diana,

Verwijder eerst eens proDaD Vitascene 5.0 (64bits).

Installeer vanuit VDL2025 proDaD Vitascene 5.0 (64bits) opnieuw.

Klik op scannen en start VDL2025 opnieuw op. Klik op proDaD vitascene. Het programma wordt opgestart en u kunt daar naar wens mee experimenteren.

Zijn er nog vragen, dan verneem dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 13.07.2024 om 17:44 uur

Hoi Rob😀 Prodad werkte al (02.06.2024 om 21:02 uur). Het probleem met NewBlue en Boris is nog niet opgelost. Vandaag heb ik weer een ticket gestuurd naar NewBlue. Zodra ik antwoord krijg, laat ik het weten.

henk3ss schreef op 14.07.2024 om 14:24 uur

Hoi Rob,

Bij het downloaden van boris kreeg ik een venster waarop je de onderste selectie kon laten staan(al ingevuld).

Dat was het probleem, als ik de bovenste selecteerde werd alleen Boris FX BCC Chroma Key Studio actief, alle andere werden verwijderd.

Toen waren er geen problemen meer.

Bedankt voor het begeleiden en oplossen van dit probleem.

Groeten Henk.

Bol schreef op 14.07.2024 om 14:29 uur

@henk3ss

Hallo Henk,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat het Boris FX BCC Chroma Key Studio is opgelost.

Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Succes met het samenstellen van uw films,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 14.07.2024 om 14:55 uur

@Dawnley

Hallo Diana,

Ik had inderdaad even terug moeten lezen, welke van uw vier problemen reeds waren opgelost.😉😊

Kijk eens voor uw Boris FX BCC Chroma Key Studio probleem naar de oplossing die ik aan @henk3ss (Henk) hebt gegeven.

Probeer het volgende voor uw NewBlue plug-ins probleem. Log uit- en in bij NewBlue. Ga hier voor naar: C:\Program Files\NewBlueFX\Common en start ApplicationManager64.exe op.

 

Ik ben zeer benieuwd of u de plug-ins weer kan downloaden en activeren.

Zie ook eens deze twee sites:

Vanzelfsprekend ben ik ook zeer benieuwd naar de antwoorden van NewBlue Support. Laat het mij weten.

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 14.07.2024, 15:05, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 15.07.2024 om 13:18 uur

Hoi Rob, ik heb de aanwijzingen gevolgd die jij Henk gaf en het is nu gelukt. In plaats van een waslijst staat er nu maar één effect in de lijst. Wat ik er precies mee kan gaan doen, moet ik nog uitzoeken. Maar we hebben weer vooruitgang dankzij jou💐

Quintes schreef op 23.08.2024 om 18:19 uur

Dag beste mensen. Ik heb na een computercrash alles van Magix opnieuw geïnstalleerd. Toen ik, nadat ik BorisFX BCC Chroma Key Studio opnieuw had gedownload en geïnstalleerd, kon ik deze niet opnieuw activeren. Ik kreeg de boodschap: Deze code is al te vaak gebruikt of de-installeer eerst van een andere machine. Wat kan ik nu doen? Ik hoor het graag. Groet, Fred.

Bol schreef op 23.08.2024 om 18:27 uur

@Quintes

Hallo Fred,

Start VDL 2025 op en ga naar Effecten / Extra effecten. U kunt hiervandaan BorisFX BCC opnieuw installeren. Uw persoonlijke serienummer staat ook onder de downloadlink.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Quintes schreef op 23.08.2024 om 21:07 uur

@Quintes

Hallo Fred,

Start VDL 2025 op en ga naar Effecten / Extra effecten. U kunt hiervandaan BorisFX BCC opnieuw installeren. Uw persoonlijke serienummer staat ook onder de downloadlink.

Succes,

Rob
forum moderator

Dank je wel Rob. Helaas werkt dit niet. Ik had het al geprobeerd en nu nog eens. Precies zoals je zegt met het serienummer dat bij de downloadoptie wordt afgebeeld. Als ik het ga installeren krijg dit bericht te zien:

Activation Failed - You have reached the maximum number of activations permittid with this key. You can purchase an additional license, or uninstall from another machine and try again.

0x7f26da

Ik weet het even niet meer. Er wordt ook gevraagd om Magix Video Plus af te sluiten ivm een goede installatie. Waar dat op slaat weet ik ook niet want ik heb Magix Video DeLuxe Premium 2025. In taakbeheer van Windows 10 stond echter wel Magix Video Plus. Die heb ik (één van de keren dat ik het probeerde) ook al eens beëindigd vlak voor het installatieproces. Boris denkt, lijkt het, dat ik het programma al op een andere PC heb draaien, maar dat is pertinent niet zo.

Bedankt zover. Groet Fred.