VDL 2021 extra inhoud installatie probleem

Heimen-Huisman schreef op 29.09.2020 om 16:54 uur

Ik heb op een nieuwe PC nadat de opstartinstallatie van de PC klaar was VDL 2021 geïnstalleerd.
Dat ging goed maar na installeren van extra inhoud blijft de vraag na opstarten van VDL 2021 komen om de extra inhoud te installeren.
In het getoonde keuze menu staan geen opties meer om te installeren.
Heel VDL 2021 gede-installeerd en weer geïnstalleerd maar probleem blijft.
Ook extra inhoud apart gede-installeerd, opnieuw gedownload en weer geïnstalleerd maar probleem blijft.
Wat me ook opvalt is dat het scherm na opstart met keuze Nieuw project of eerder project niet verschijnt.
Instellingen staan default.
Na wegklikken van het schermpje werkt VDL 2021 wel.
Snel geschreven maar heeft wat uren gekost )-:
Wat kan hier mis zijn en belangrijker nog hoe los ik dit op?
Op een andere nieuwe PC hiermee geen problemen gehad.

Toevoeging
IK heb het voorlopig kunnen ondervangen door bij opstart in het schermpje Melding niet meer tonen aan te vinken en vervolgens te kiezen voor Later installeren.
Toen verscheen ook weer het scherm met keuze voor een oud of nieuw project weer.
Hoe lang die vraag nu wegblijft wordt afwachten.

Reacties

Bol schreef op 29.09.2020 om 19:00 uur

Hallo Heimen,

Uw toevoeging is geheel correct, zo doe ik het ook steeds. Bij een update en / of herinstallatie moet deze handelingen steeds weer opnieuw worden uitgevoerd.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

archevorm schreef op 22.10.2020 om 20:50 uur

Heb een exacte kopie van al het bovenstaande. Vink nu het ding gewoon elke keer weg.

Bol schreef op 22.10.2020 om 21:01 uur

Hallo Willem,

Als u VDL 2021 opnieuw installeert c.q. een patch / update installeert, voer de instructie uit, wat in de toevoeging van @Heimen-Huisman staat en u uw probleem is opgelost.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-