VDL 2015 Premium op andere computer

timjongkees schreef op 17.05.2015 om 12:48 uur

Is het mogelijk om VDL 2015 Premium vanaf de originele schijf met bijbehorend serienummer op mijn nieuwe computer te zetten? De oude met Windows 7 heeft problemen met het werkgeheugen en die zijn alleen maar op te lossen met een nieuw en niet meer verkrijgbaar moederboard.

Is het ook mogelijk om een half voltooid project over te zetten naar de nieuwe computer met Windows 8.1 en SSD geheugen? Een deel van het project staat op een externe harddisk.

met vriendelijke groet,

Tim

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 17.05.2015 om 13:10 uur

Hallo Tim,

vraag 1.

Je kan VDL 2015 op een andere computer installeren. Pas op!!!  VDL 2015 hebt maar een licentie,daarom  moet je VDL 2015 op de computer, waar deze nu op staat geinstalleerd, eerst deactiveren. Lees dit eens aandachtig door: http://www.magix.info/nl/standaard-procedure-p3-licentie.online-training.1127464.html

Vraag 2.

Je kan een half voltooid project overzetten naar de ander computer. Dit doe je zo:

1. Kopieer alle filmfragmenten en alle andere bestanden (bv. muziek, foto's etc.) naar een nieuwe map, zodat alles in een map komt te staan.

2. Kopieer het bestand "naam van bestand. MVP" naar de nieuwe map.

3. Nu moet je het MVP bestand van uit de nieuwe map opstarten. Doe je dat niet dan kan het zijn dat VDL 2015 bepaalde bestanden niet kan vinden.

succes,

Rob

timjongkees schreef op 26.05.2015 om 11:26 uur

Bedankt Rob,

Inmiddels staat VDL op de andere computer, da's één. 

Nu aan de gang met vraag 2. Helaas ben ik een digibeet zodat ik wat moeite heb met je verdere uitleg. Stap 1 lukt waarschijnlijk nog wel, bedoel je dat ik het oorspronkelijke bronmateriaal in die map op een externe harde schijf moet  moet kopiëren die ik daarna op de nieuwe computer aansluit en van daaruit verder moet werken? Hoe gaat dat verder met de tijdlijn die ik al heb gemaakt op de oude computer? Sorry voor mijn onwetendhed, maar ik heb altijd maar wat aangerommeld met VDL zonder veel van de structuur van het programma te begrijpen en heb in vele jaren toch wel wat aardige dingen bereikt, maar dit is meer computertechnologie dan montagevaardigheid en gaat me enigszins boven m'n pet, zogezegd. Alle verdere hulp is dus méér dan welkom. Ook met vraag 2 kom ik niet uit de voeten. Ik heb ook geen idee wat een MVP bestand is en hoe ik ermee om moet gaan. En hoe gaat het "uit een nieuwe map opstarten?

Alvast bedankt,

Tim

Voormalige gebruiker schreef op 01.06.2015 om 15:02 uur

Hallo Tim,

Naam.MVP is uw projectbestand. MVP is de extentie van uw bestand en staat volgens mij voor Magix Video Project. U kunt dit bestand vinden in:  zie afbeeldingen. "Rob" moet u vervangen door u naam!!

Lees  wat ik geschreven heb op 17-05-2015 - 13:10 nog eens goed door.

Om het MVP-bestand te kunnen starten, doe dan het volgende:

1. start VDL 2015 op

2. Ga naar de map waar u het MVP bestand hebt opgeslagen. zie afbeelding

3. Kilk op naam.mvp bestand.

4. klik op...zie voorbeeld

5. nu  word het bestand op de tijdlijn van VDL gezet en u kunt dan verder met uw project.

succes,

Rob