VdL 2014 mpeg2.dll Access Violation fout

ceel.van.rhee schreef op 05.03.2014 om 22:37 uur

Heb al een tijdje last van de foutmelding Access Violation MPEG2.dll. Hen diverse fora bezocht, maar nog geen oplossing gevonden die bij mij soelaas bood. Fout treddt op direct na het opstarten. Ook als er geen project is geladen. Na 10 seconden treedt foutmelding op en het enige wat je nog kunt doen is het programma sluiten.

Systeem draaidt op W7 Prof 64bit. Heb ge-experimenteerd met virtueel geheugen, toevoegen mpeg2.dll aan w/system32, enz. Zelfs PC opschoon-softwre, Tune software, enz. Niets hielp. Ook VdL upgrade uitgevoerd en zelfs een volledige herinstallatie. De lol is nu wel een beetje van af, kan nl niet meer verder met hetgeen  ik aan het maken was!

Reacties

magixagent schreef op 06.03.2014 om 14:29 uur

beste, Is het niet beter dat U Uw Windows 7 opnieuw installeert, want als U ergens een Dll verwijderd heeft U een groot probleem, want dit is een blikje waar alle Windows programma's onder draaien, en als U hiervan iets weg gooit is alles verdwenen,
succes,

Voormalige gebruiker schreef op 08.03.2014 om 18:55 uur

Beste,

Op dit forum heb dit gevonden. Misschien is dit de oplossing.

http://www.magix.info/nl/programma-loopt-vast-en-crascht.knowledge.889009.html

Succes met de veelzijdige programma's van Magix

Rob

ceel.van.rhee schreef op 20.04.2014 om 17:52 uur

Rob, helaas, mxclean.exe gedownload, maar het helpt niet. Na herinstallatie van VdL 2014 blijft hetzelfde probleem terugkomen. En ja, ik ben al jaren gebruiker van VdL en andere prodiukten van Magix. Tot nu toe naar volle tevredenheid.  Maar nu loop ik tegen een probleem aan en een echte oplossing wordt niet aangedragen. Gezien de vele produkten en upgrades die ik in de loop der jaren heb aangeschaft, voel ik me als klant een beetje slecht behandeld. Aan service is niet direct wat te verdienen, maar indirect werkt het door. Ben ondertussen maar eens aan het kijken en proberen bij Adobe.

En Magixagent, het herinstaleren van W7 is nogal wat werk en eigenlijk vind ik het dramatisch dat als misschien één van de bougies kapot is, de hele motor moet worden vervangen. Er moet toch een betere en eenvoudiger oplossing zijn?

Ik heb geen dll verwijderd en W7 wordt bij altijd automatisch ge-update. Het enige wat ik kan verzinnen is dat er een tijdje een PC Tune-up programma heeft gedraaid en zonder toestemming wijzigingen heeft aangebracht in de systeeminstellingen. Dit programma heb ik trouwens nu verwijderd en nadien VdL 2014 volledig opnieuw geïnstalleerd. Helaas, het mocht niet baten.

Mvrgr. Ceel