VDL 2014 is op hol geslagen en mijn videos zijn niet meer terug te roepen.

wiebert schreef op 13.12.2014 om 15:28 uur

Deze film en een vorige film is gemaakt in W 8.1. Werkt tot nu toe perfect en nu ben ik nagenoeg alles kwijt! Kan zelfs VDL niet opnieuw installeren. Daar word ik echt niet goed van. Temeer omdat ik al jarenlang uitstekende ervaringen heb met Magix. Het programma lijkt zeer instabiel. Reeds twee keer moeten repareren via de opstart CD. Lukt ook niet meeer.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 14.12.2014 om 09:39 uur

Hallo Wiebert,

Wat de oorzaak is dat VDL 2014 niet werkt kan verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat je computer / register op een onverklaarbare wijze is vervuild. Download het freeware programma Glary Utilities 5.0. Als dat niet het gewenste resultaat heeft ga dan als volgt te werk.

1. Download mxclean exe.exe van  http://download.magix.net/mxclean.exe.exe

2. Verwijder VDL 2014 via programma verwijderen of wijzigen

3. computer niet herstarten

4. start mxclean exe. exe  

5. start de computer opnieuw op

6. installeer het VDL 2014 opnieuw

Succes,

Rob

PS. u bent u projecten niet kwijt, hooguit 10 minuten. Er word om de 10 minuten wordt er een backup gemaakt. ga naar: Bestand /  Back up project bestand laden of met de sneltoets Ctrl+Shift+O.

wiebert schreef op 23.12.2014 om 07:59 uur

Alleen het video spoor kwam terug, maar de audio- en bewerkings sporen zijn verdwenen. Uw adviezen opgevolgd. Resultaat: nihil.

Zelfs niet terug te vinden in de back up! Hoewel project zoals gebruikelijk werd opgeslagen, was het project niet meer terug te vinden. Alleen het videodeel kwam terug. Ik heb ook geen idee wat de reden van het wegvallen van de overige sporen in het project is.

Gelukkig was het project voltooid en dus gebrand. Bij het afspelen op de TV bleken er enkele kleine foutjes in het project te zitten, die ik er uit wilde halen om daarna opnieuw te branden. Dat was niet meer mogelijk.  Het blijft echter voor mij een raadsel, waarom die overige sporen verdwenen zijn.

Met vriendelijke groet, de Vries/Ochten

Voormalige gebruiker schreef op 23.12.2014 om 11:39 uur

Beste Wiebert,

Het was het proberen waard. Wij, als forumleden, doen ons best om een zo goed mogelijk antwoorden te geven. U zegt altijd al uitstekende ervaringen de hebben gehad met MAGIX. Nu, het een keer niet meezit, dan heeft Magix het gedaan. Voor 80% van de fouten zijn terug te voeren op verkeerde handelingen van de gebruiker(s). De back-up bestanden hebben alleen maar verwijzingen naar bestanden. Mocht u deze bestanden verplaatst zijn c.q. hebben verwijderd dan is het logisch dat óók deze back-up bestanden niet correct worden ingelezen op de tijdlijn van MAGIX.

Succes,

Rob