Ik ben nu een paar dagen aan het stoeien met VDL 2014. Als ik besluit om een nieuw programma aan te schaffen dan doe ik dat omdat ik verwacht dat dit beter is dan het "oude" (in dit geval VDL 2013). Toch blijkt niets minder waar. Vanaf het begin heb ik al problemen die zich zelfs ook nog weten te nestelen in het oude programma.
Ik heb een film op de tijdllijn van VDL 2014 staan met opnamen van een Sony camera, een Panasonic camera en nog wat losse jpg foto's. Het programma weigert dit catagorisch gewoon in een stuk af te spelen. Telkens loopt het programma vast en moet ik het opnieuw opstarten.U kent het wel: herstellen JA/Nee, rapport versturen, geef het herstelde project een nieuwe naam. Allemaal verknoeide energie die je beter in een creatief proces kunt steken.
Uiteindelijk ben ik maar weer teruggekeerd naar mijn oude VDL 2013 dat wel zonder problemen dit project afspeelt. De heer Smalsteeg denkt dat de fout die in het DVD brand gebeuren is geslopen alleen betrekking heeft op 1:1 kopie. Ik heb echter mogen ervaren dat nu ook in VDL 2013 het branden zeer moeizaam gaat. Na het afmixen stokt het prog en komt weer op gang nadat ik ANNULEREN heb ingedrukt en daar met nee beantwoord heb. Ook bij de volgende stap van 4 moet ik deze procedure herhalen. Verder blijft het een vreemd verhaal dat het PRIEVIEW venster wit wordt en ook dan het programma opnieuw opgestart moet worden, met alle mogelijke gevolgen van dien. Dat heb ik in VDL 2013 na meer dan een jaar gebruik niet gehad.
Kortom t..o.v. VDL 2013 maakt de nieuwe versie 2014 bij mij absoluut niet waar wat ik ervan dacht te mogen verwachten namelijk een nog beter Magix product, met misschien hier en daar een klein onvolkomenheidje. Maar zeker niet de problemen die ik nu tegenkom.