VDL 2014 en zijn perikelen.

plagge schreef op 13.10.2013 om 15:56 uur

Ik ben nu een paar dagen aan het stoeien met VDL 2014. Als ik besluit om een nieuw programma aan te schaffen dan doe ik dat omdat ik verwacht dat dit beter is dan het "oude" (in dit geval VDL 2013). Toch blijkt niets minder waar. Vanaf het begin heb ik al problemen die zich zelfs ook nog weten te nestelen in het oude programma.

Ik heb een film op de tijdllijn van VDL 2014 staan met opnamen van een Sony camera, een Panasonic camera en nog wat losse jpg foto's. Het programma weigert dit catagorisch gewoon in een stuk af te spelen. Telkens loopt het programma vast en moet ik het opnieuw opstarten.U kent het wel: herstellen JA/Nee, rapport versturen, geef het herstelde project een nieuwe naam. Allemaal verknoeide energie die je beter in een creatief proces kunt steken. 

Uiteindelijk ben ik maar weer teruggekeerd naar mijn oude VDL 2013 dat wel zonder problemen dit project afspeelt. De heer Smalsteeg denkt dat de fout die in het DVD brand gebeuren is geslopen alleen betrekking heeft op 1:1 kopie. Ik heb echter mogen ervaren dat nu ook in VDL 2013 het branden zeer moeizaam gaat. Na het afmixen stokt het prog en komt weer op gang nadat ik ANNULEREN heb ingedrukt en daar met nee beantwoord heb. Ook bij de volgende stap van 4 moet ik deze procedure herhalen. Verder blijft het een vreemd verhaal dat het PRIEVIEW venster wit wordt en ook dan het programma opnieuw opgestart moet worden, met alle mogelijke gevolgen van dien.  Dat heb ik in VDL 2013 na meer dan een jaar gebruik niet gehad. 

Kortom t..o.v. VDL 2013 maakt de nieuwe versie 2014 bij mij absoluut niet waar wat ik ervan dacht te mogen verwachten namelijk een nog beter Magix product, met misschien hier en daar een klein onvolkomenheidje. Maar zeker niet de problemen die ik nu tegenkom. 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 13.10.2013 om 16:31 uur

Beste Plagge, gelukkig kan ik jouw problemen niet delen, integendeel zelfs. Zelf heb ik 2013 overgeslagen. VDL MX premium staat er ook nog op. Naar mijn overigens bescheiden mening ligt het veelal aan de configuratie van de PC. Probeer alles maar dan ook alles van Magix te verwijderen( ook uit het register) en dan 2014 opnieuw installeren. Wellicht dat het dan wel goed gaat. Heb dit eens bij een collega gedaan en dat ging goed. Suc6.

P.S. Het beste voor het register een deskundig persoon inschakelen!

Voormalige gebruiker schreef op 13.10.2013 om 16:58 uur

Beste Plagge,

Tot nog toe ben ik tevrede over VDL2014. Natuurlijk komen er foutjes aan het licht zoals het kopieren 1:1. Dat dit zich ook voordoet ook in VDL2013 komt doordat ze beide dezelfde brandroutine gebruiken. Een opmerking van mijn kant en die van Dhr. Smalsteeg, "Deze functie wordt nog maar door weinig gebuikers gebruikt". Wat niet wil zeggen dat het moet werken. Daar wordt door de ontwikkelingsafdeling naar gekeken en misschien bij een volgende update verholpen. Wat betreft het witte scherm daar heb ik geen last van. Ik denk net als Cheeta dat het aan uw PC configuratie ligt. U zou kunnen overwegen om u PC eens goed te laten opschonen door een deskundige. 

Ik heb een videokaart NVIDIA Geforce GTX 460 die met VDL2013 niet goed overweg kon. Zo kon geen hardware versnelling gebruiken. Dit is VDL2014 verholpen.

Gr.

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 14.10.2013 om 16:34 uur

Hallo Plagge,

Hede morgen kreeg ik dit antwoord van Dhr. Smalsteeg op het kopieeren 1:1.

Uit de Mail 14-10-2013

Hallo Rob,

Het is inmiddels opgepakt door de ontwikkelaars, en wordt dan waarschijnlijk in een volgende patch verholpen.

Met vriendelijke groeten
Erik Smalsteeg

Succes met het veelzijdige programma VDL2014

Rob

plagge schreef op 15.10.2013 om 11:33 uur

Hallo Rob en Cheeta, Ik heb dankzij jullie opmerkingen met alle mij ter beschikking staande middelen de computer weer eens goed opgeschoond. Dit ondanks het gegeven dat ik pas een paar maanden met een geheel nieuw geinstalleerd systeem werk. Maar goed, er zijn toch weer de nodoige onvolkomenheden aan het licht gekomen die best wel eens van invloed zouden kunnen zijn op VDL 2014. 

Ik heb het vermoeden dat e.e.a. nu ook beter loopt. Ik heb b.v. het witte scherm niet meer gezien. Het wordt nu zwart maar na een seconde of zo gaat het verhaal gewoon verder. Dus ga ik positief gestemd weer verder met VDL 2014 en dat dank zij jullie en niet te vergeten  Mi-Bo. 

Voormalige gebruiker schreef op 15.10.2013 om 13:02 uur

Hallo Rob en Cheeta, Ik heb dankzij jullie opmerkingen met alle mij ter beschikking staande middelen de computer weer eens goed opgeschoond. Dit ondanks het gegeven dat ik pas een paar maanden met een geheel nieuw geinstalleerd systeem werk. Maar goed, er zijn toch weer de nodoige onvolkomenheden aan het licht gekomen die best wel eens van invloed zouden kunnen zijn op VDL 2014. 

Ik heb het vermoeden dat e.e.a. nu ook beter loopt. Ik heb b.v. het witte scherm niet meer gezien. Het wordt nu zwart maar na een seconde of zo gaat het verhaal gewoon verder. Dus ga ik positief gestemd weer verder met VDL 2014 en dat dank zij jullie en niet te vergeten  Mi-Bo. 

Hallo Plagge,

Het is goed te horen dat met het opschonen van uw systeem verschillende problemen zijn opgelost. Ik heb toch nog een vraag, wat bedoel je met "het wordt nu zwart maar na een seconde of zo gaat het verhaal gewoon verder". 

Ik hoor het wel.

Rob

plagge schreef op 15.10.2013 om 13:57 uur

Hallo Rob,  

Als ik lang "koffie drink" dus het openstaande programma niet gebruik, dan kreeg ik eerst een wit previewbeeld.  Ik hoorde bij het afspelen wel geluid maar het beeld bleef wit. Alleen het opnieuw opstarten van het programma was de aangewezen weg om verder te kunnen werken. Nu zie  ik als ik in genoemde situatie de arranger laat afspelen, dat de "foto" in het previewbeeld verdwijnt , het even zwart wordt en direct daarna met het bewegende beeld verder gaat. Dus ik hoef niet meer opnieuw op te starten. Ja, ja ik heb al wat rare dingen voorbij zien komen de laatste tijd.  

Voormalige gebruiker schreef op 15.10.2013 om 15:56 uur

Hallo Rob,  

Als ik lang "koffie drink" dus het openstaande programma niet gebruik, dan kreeg ik eerst een wit previewbeeld.  Ik hoorde bij het afspelen wel geluid maar het beeld bleef wit. Alleen het opnieuw opstarten van het programma was de aangewezen weg om verder te kunnen werken. Nu zie  ik als ik in genoemde situatie de arranger laat afspelen, dat de "foto" in het previewbeeld verdwijnt , het even zwart wordt en direct daarna met het bewegende beeld verder gaat. Dus ik hoef niet meer opnieuw op te starten. Ja, ja ik heb al wat rare dingen voorbij zien komen de laatste tijd.  

Hallo Plagge,

Dan maar geen lange koffiepauze ;-). Ik denk dat dit kan komen doordat de harde schijf na X minuten wordt uitgezet (sluimerstand) en weer opnieuw moet worden opgestart. Bij mij staat het uitzetten op 20 minuten. Je kan deze in het energiebeheer aanpassen.

Succes,

Rob