VDL 2013 en 2014 en ZOOM H4n

plagge schreef op 08.12.2013 om 11:16 uur

Als ik de geluidsopnamen die ik via de ZOOM H4n heb gemaakt op de tijdlijn zet is er vaak nauwelijks een wavevorm te zien. Het geluid is verder prima en ook van voldoende sterkte. 

Is er binnen VDL een mogelijkheid om deze optische weergave te verbeteren? Ik bedoel daarbij niet de gekruiste pijltjes rechtsbeneden in het programma. Want als je niks hebt en je vergroot het heb evengoed nog niks. 

Iemand een idee? 

Reacties

magixagent schreef op 08.12.2013 om 13:23 uur

Als U op de geluidlijn gaat staan en optie geluidgolf weergave aanmaken, is dit een optie

gr

plagge schreef op 08.12.2013 om 18:32 uur

Helaas is dat niet de oplossing. Je kunt er alleen maar een wavevorm mee maken. Als de wavevorm er is kun je (volgens mij) niets meer veranderen. 

groet Plagge

plagge schreef op 31.12.2013 om 09:31 uur

Ik heb inmiddels een (deel)oplossing voor dit probleem.  Ik heb van Magix de volgende suggestie gekregen: 

Enige manier om toch een grotere golfvorm te krijgen is het audio-object in de tijdlijn zetten, dan gaat u naar menu Bestand / Film exporteren / Audio als Wave, en daar zet u dan een vinkje bij Normaliseren. U maakt nu een nieuw .WAV bestand aan, en wanneer u dat nu weer in de tijdlijn zet, dan heeft u wel de grotere golfvorm-weergave.

Dat is inderdaad het geval al moet ik zeggen dat de verbetering niet spectaculair is. Maar goed in bepaalde gevallen is het dan toch mogelijk geworden om de synchroniteit te creeren en dar was het om begonnen. Hopelijk komt er ooit een nog betere oplossing voor deze onvolkomenheid.