vdl 17 premium 1404: 1080i en 1920: 1080i

weegschaal schreef op 02.10.2010 om 17:44 uur

Hallo,hallo,

Wie kan mij het juiste antwoord geven.

Op verzoek na overstap naar vdl 17 premium( voor heen vdl 2008),

heb ik een Pc laten bouwen een i7 werkende onder Win7

type :Asus:P7P55D-E met 2 grafische kaarten on board 2 x EAH5770 CU Core 1gb GDDR5,

Als ik een film met mijn camera heb opgenomen met  1440:1080i is alles perfect,

nu ga ik een film inladen full HD 1920:1080i,

en het project wordt afgespeeld, net voor dat de lijn curser bij volgende project is haperd de lijn curser en gaat dan weer vloeiend verder,

is dit probleem bekend, want mijn Pc kan dit alles wel aan of ligt dit aan het magix product.

Reacties

RiViS schreef op 03.10.2010 om 19:51 uur

Hallo Weegschaal,

 

Als je full HD film van het type AVCHD is, dan is dit een bekend verschijnsel. Je kunt het wel wat beïnvloeden.

Ga naar Programma-instellingen (sneltoets Y) en kijk op tabblad Weergave-opties of onder Preview bij Videomodus de Hardwareversnelling (Direct 3D) staat ingeschakeld, zo niet: even inschakelen via het driehoekje rechts en dan aanvinken.

Op het tabblad Video/audio, onder Filmweergave (links) zal w.s. Volledige Resolutie staan aangevinkt. Verlagen naar half of kwart zal een beetje helpen. Als je previewscherm klein is, zul je het verschil niet merken.

Dan kun je nog rechtsklikken op de preview monitor en onder Resolutie presets een lager resolutie inschakelen, bv Pal half 16:9.

Wat nog het meeste helpt: converteer eerst vanuit de mediapool je avchd files via Batchconversie naar MPEG-2HDarchief, dit gaat zonder merkbaar kwaliteitsverlies, als je die daarna naar de tijdlijn sleept zul je zien dat het afspelen een stuk vlotter gaat.

 

groet,

Rijk

RiViS schreef op 05.10.2010 om 19:59 uur

Beste Weegschaal,

Ik zal nog eenmaal op je reactie ingaan, ook al was die wat weinig vleiend (wat ik, gezien je resultaat ook wel weer kan plaatsen).

1) @aanklikken halve resolutie: de reactie "bestand bestaat niet" begrijp ik niet, bij mij gaat het dan gewoon naar die resolutie. Je hebt wel op de goeie optie geklikt?

2) @ avchd bewerken: Het is in videokringen zeer gebruikelijk om, gezien de problemen met avchd (ik kom daar verderop op terug) om dit om te zetten naar een ander HD formaat, bv mpeg2HD. Het verschil met avchd zul je ws niet kunnen zien, probeer maar eens een proefstukje, wel naar het juiste mpeg2HDarchief formaat converteren, dus 1920x1080 PAL. Daarna deze files weer importeren in VdL en je zult zien dat het schokken weg is. Van daar uit kun je heel goed een blu-ray schijf van hoge kwaliteit maken. Maar ja, als je dat zo niet wilt houdt het natuurlijk op, dan zul het schokken voor lief moeten nemen.

3) @ uitproberen: ja, dit alles heb ik zelf uitgeprobeerd. Ik heb ook niet gezegd dat het gegarandeerd werkt, ik heb het gehad over het kunnen beïnvloeden van het verschijnsel, daar bedoel ik mee dat één of meer van die hints ook wel eens bij jou zouden kunnen werken.  Dat het bij jou niet werkt, is jammer.

Bedenk wel dat avchd zéér veel vraagt van je PC, eigenlijk zijn de systemen er nog niet helemaal aan toe, jij hebt overigens een prima systeem voor HD wat betreft processor en grafische kaart, al vraag ik me af of je niet een beetje te veel betaald hebt. Dergelijke systemen zijn ook wel voor minder op de markt.

groet,

Rijk

RiViS schreef op 07.10.2010 om 12:00 uur

Jammer (vooral voor jezelf) dat je er zo over denkt, als zou mpeg2 een minder soort codec zijn. Misschien wil je de moeite nemen om even op het VdL forum te kijken en kennis te nemen van mijn ervaringen en die van anderen. Hier is de link: http://support.magix.net/boards/magix/index.php?s=3d3444d05de2aecfc941082880f1d4a0&showtopic=54460

Hier laat ik het dan bij. De keus is uiteraard aan jou. Succes met je films.

groet,

Rijk