VDL 16 Plus start niet op; foutcode -6

wmvdberg schreef op 23.08.2011 om 21:37 uur

Bij het opstarten van Magix VDL 16 Plus onder (Windows 7) krijg ik foutcode -6. Het programma wil niet opstarten. Ik heb het verwijderd, de computer opnieuw opgestart en een nieuwe installatie gedaan, helaas zonder positief resultaat.

Het programma heeft prima gewerkt. Wat de oorzaak van deze foutcode is weet ik niet.

Graag hulp. Alvast dank.

Vriendelijke groet,


 

WBe

Reacties

Polders schreef op 24.08.2011 om 09:45 uur

Beste WBe, foutcode -6 volgt vaak als er meerdere versies van het programma over elkaar heen zijn geïnstalleerd. Bijvoorbeeld; een testversie en een volledige versie van dit programma.

In dit geval leidt dit tot de genoemde fout. De-installeert u alstublieft als eerste de eventuele download (test) versie en daarna de CD/DVD versie van de software. Hierna installeert u alstublieft alleen de versie, die u later gebruiken
wilt, deze fout zal dan niet meer optreden. Indien het probleem op deze manier niet opgelost wordt, verwijdert u
alstublieft het bestand installation.ini bij alle betrokkene programma´s.

Veel succes


 

wmvdberg schreef op 24.08.2011 om 13:24 uur

Beste Polders, dank voor de reactie. Kunt u aangeven waar ik het bestand installation.ini kan vinden? Ik heb Win7 en in de op het forum aangegeven mappen staat het bestand niet. Wel een install-tekstbestand en install.cfg.

Overigens heb ik geen enkele download- of testversie gehad en het programma werkte altijd prima, tot ik gisteren de melding kreeg.

Alsvast dank voor de reactie.

Vriendelijke groet, WBe

Polders schreef op 24.08.2011 om 21:56 uur

Beste WBe, omdat het programma altijd goed heeft gewerkt is het voorstel eerst eens met systeem herstel terug te gaan naar een datum waarop alles nog goed werkte. De bestanden .ini zijn overigens te vinden in de Windows Verkenner in de map Magix en verdere mappen.

Veel succes