Vastlopen van Magix

pjotrus schreef op 29.10.2010 om 16:44 uur

Bij het encoderen (fase 1) van m2ts bestanden naar een dvd schijf loopt de computer steeds vast. Ik kan het project ook niet meer openen want dan loopt Magix meteen vast. Hetzelfde geldt voor de backups. Deze kan ik niet meer terughalen met backup project laden.
Mijn computer heeft een Intel I7-860 processor; Windows 7 en 8 GB geheugen. De grafische kaart is een GeForce GTX275 met 869 MB geheugen.
Ik gebruik Magix Video de luxe 16 plus.
De instellingen in het brandprogramma zijn als volgt:
AVCHD kwaliteit
branden naar een gewone dvd met 4,5 GB ruimte
De encoder instellingen 1920 x 1080 i pal 5.1 surround
Hoge kwaliteit van 20012
Het programma geeft dan aan dat het wordt geconverteerd naar MPeg 4 Export M2ts
Video 1920x1080i met 25 frames/s H.264 en 20.000 kbits/s
Audio 48000 Hz; dolby surround, AC3
Ik kreeg de foutmelding dat dolby surround niet kon dus dat heb ik teruggezet naar stereo.
Dan gaat het steeds fout bij het encoderen aan het eind in de 1e fase. Ik heb ook al andere instellingen geprobeerd. Dus geen avchd kwaliteit maar gewone dvd kwaliteit. Ook dan gaat het mis.
Een video bestand dat ik overgezet heb van band naar de computer kan ik wel naar 1920x1080 converteren en op een blu-ray schijfje zetten.
Kunt u mij een suggestie doen wat ik anders moet instellen of is er iets anders mis?
Alvast bedankt
Met vr.gr. Pjotrus
 

Reacties

mi-bo schreef op 30.10.2010 om 10:22 uur

Beste, waarom gaat U conferteren,

U importeerd de beelden van de cmera naar de Pc, onder een naam, daarna start U vdl + op en importeerd de beelden naar Magix.

Maar ik zie dat U de classic versie heeft en dan gaat het helaas niet werken, de classic versie kan namelijk geen mt2s aan, u kunt wel voor  €4,99 een codec kopen maar het eindresultaat is 720:576.

Als U de beelden heeft geimporteerd op de Pc, ga naar vld dan converteerd u de beelden naar 72:576 en dan moet het werken,

succes.

pjotrus schreef op 30.10.2010 om 19:34 uur

Bedankt Mi-bo maar het heeft niet geholpen. Wat ik nog gedaan heb is een stukje oefenbestand van Magix gebrand. Dan moet hij ook converteren. Dat ging probleemloos. De komende woensdag ga ik een filmpje van een ander en dus van een andere camera op mijn computer branden. Kijken of dat wel goed gaat want dan ligt het waarschijnlijk aan de camera. Je hoort nog van me.

groet van Pjotrus

pjotrus schreef op 08.11.2010 om 12:28 uur

Het filmpje van een ander loopt ook vast bij het encoderen. Dus het ligt niet aan de camera. Ik heb Magix Video de Luxe 16 premium opnieuw geïnstalleerd maar ook dat helpt niet. Hij loopt steeds vast aan het eind van het encoderen. Als hij vastloopt zie ik links onderaan in Magix steeds verschijnen: Videoreaders worden opnieuw geïnitialiseerd. Het zegt mij helemaal niets maar iemand anders misschien wel.

 

Weet iemand nog raad?

pjotrus schreef op 17.11.2010 om 18:57 uur

Ten einde raad heb ik in de winkel een nieuwe versie van Magix Video de Lux 17 gekocht (voor de halve prijs) bij Media Markt. Nu werkt alles weer prima.

Ik blijf het wel vreemd vinden. Het heeft gewerkt. Bovendien vind ik dat een programma niet na een half jaar kuren mag gaan vertonen.

Zijn er nog meer mensen dit soort problemen hebben gehad met Magix versie 16?

 

met een groet van pjotrus