vastlopen

tiny.ruiter schreef op 02.05.2018 om 20:21 uur

Werk met videodeluxe2018. Nu krijg ik regelmatig vastlopers. En wel op het moment dat er een automatische back up wordt gemaakt. Muis aanwijzer is dan volledig uit beeld. Kan dan geen kant meer op. ook na lang wachten geen beweging in het beeld. dus dan maar uitzetten en de laatste backup opstarten. Maar dit is heel er vervelend. Moet dan toch steeds een eindje  terug  op de tijdlijn. Wie weet de oplossing?

Groet Tiny

Reacties

mi-bo schreef op 03.05.2018 om 09:20 uur

Tiny,

( een oorzaak ) het probleem van vastlopen kan zijn, dat de poorten van de pc verstopt zijn door stof, dan wordt de Pc warm en loopt alles vast.

Groeten

Michael

tiny.ruiter schreef op 03.05.2018 om 09:44 uur

Zal dit advies toepassen.  Het is wel zo, dat ik het maar bij een bepaalde montage heb. Dit is een film van 1 uur.Ruwe beelden heb ik op de tijdlijn staan en ben nu met geluidsaanpassingen bezig. Dan zijn de problemen begonnen. Zodra ik bezig ben met de handeling om geluid aan te passen en er is gelijk een automatische update, dan loopt de pc vast. Groet  Tiny

mi-bo schreef op 03.05.2018 om 10:11 uur

Tiny,

Ik weet niet hoe of wat U heeft opgenomen, ipv 1920 x 1080 probeer het eens met te monteren in 1440 X 1080.

Dit geeft u aan het begin aan, met wat ga ik doen

dan krijgt de Pc wat meer lucht en loopt het beter,

Groeten

Michael

Bol schreef op 03.05.2018 om 10:51 uur

Hallo Tiny,

Voor ca 95% zijn dergelijke foutmeldingen van softwarematige aard.

Wat u zou kunnen doen is:

1. Alle instellingen op de standaardwaarde terugzetten.
  2. Ga naar: Bestand / instellingen / programma-stellingen terugzetten op standaardwaarden

of

1. Ga naar: C:\Gebruikers \ Uw gebruikersnaam \ AppData \ Roaming \ MAGIX \ Videodeluxe24_premium \ videodeluxe.ini
  2. AppData is een verborgen map. u kunt deze zichtbaar maken door een vinkje te zetten bij "veborgen Items"
  3. verwijder het Videodeluxe.ini bestand. Deze wordt bij het opstarten van VDL 2018 automatisch weer aangemaakt.
  4. Vergeet niet het vinkje bij Verborgen Items weer weg te halen.

Succes,

Rob

Aanvulling op 03-05-2018 om 11:30

U schrijft: "Het is wel zo, dat ik het maar bij een bepaalde montage heb." Dit kan er op duiden dat uw projectbestand (naam.MVP) corrupt is. Het MVP projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Wat u dan zou kunnen proberen is om:

1. zet het corrupte MVP bestand op de tijdlijn van VDL 2018
  2. klik op "+" om een nieuwe film te creëren.
  3. klik op de eerste film (project) en selecteer alles met de sneltoetsen Ctrl+A
  4. kopieer alles met de sneltoetsen Ctrl+C
  5. klik op de twee film en plak deze met de sneltoetsen Ctrl+V op de tijdlijnen
  6. klik nu weer op uw eerste film en op het "X" en verwijder deze dan. zie afbeelding
  7. sla uw project onder een andere naam op.
  8. Zet het nieuwe MVP projectbestand op de tijdlijn en kijk of het nu wel goed gaat.

Laatst gewijzigd door Bol op 03.05.2018, 11:47, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 03.05.2018 om 14:09 uur

Hallo Tiny,

Ik heb toch nog een vraagje aan u.

U schrijft: "Werk met videodeluxe2018. Nu krijg ik regelmatig vastlopers. En wel op het moment dat er een automatische back up wordt gemaakt."

Wordt er automatische een back-up gemaakt van uw project door VDL 2018 zelf of door een andere een back-up programma. Zo ja, hoe en met welk back-up programma?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.05.2018, 14:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

tiny.ruiter schreef op 03.05.2018 om 20:22 uur

Back up wordt gemaakt met de VDL 2018  . Ik heb de back up ingesteld op 2 minuten. Ga dit nu maar verzetten op 5 minuten en ga dan tussendoor maar zelf opslaan. Zal de vdl2018 ook terugzetten naar de standaard instellingen.en dan opnieuw naar mijn wensen instellen.

tiny.ruiter schreef op 03.05.2018 om 20:25 uur

Hallo Tiny,

Voor ca 95% zijn dergelijke foutmeldingen van softwarematige aard.

Wat u zou kunnen doen is:

1. Alle instellingen op de standaardwaarde terugzetten.
  2. Ga naar: Bestand / instellingen / programma-stellingen terugzetten op standaardwaarden

of

1. Ga naar: C:\Gebruikers \ Uw gebruikersnaam \ AppData \ Roaming \ MAGIX \ Videodeluxe24_premium \ videodeluxe.ini
  2. AppData is een verborgen map. u kunt deze zichtbaar maken door een vinkje te zetten bij "veborgen Items"
  3. verwijder het Videodeluxe.ini bestand. Deze wordt bij het opstarten van VDL 2018 automatisch weer aangemaakt.
  4. Vergeet niet het vinkje bij Verborgen Items weer weg te halen.

Succes,

Rob

Aanvulling op 03-05-2018 om 11:30

U schrijft: "Het is wel zo, dat ik het maar bij een bepaalde montage heb." Dit kan er op duiden dat uw projectbestand (naam.MVP) corrupt is. Het MVP projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Wat u dan zou kunnen proberen is om:

1. zet het corrupte MVP bestand op de tijdlijn van VDL 2018
  2. klik op "+" om een nieuwe film te creëren.
  3. klik op de eerste film (project) en selecteer alles met de sneltoetsen Ctrl+A
  4. kopieer alles met de sneltoetsen Ctrl+C
  5. klik op de twee film en plak deze met de sneltoetsen Ctrl+V op de tijdlijnen
  6. klik nu weer op uw eerste film en op het "X" en verwijder deze dan. zie afbeelding
  7. sla uw project onder een andere naam op.
  8. Zet het nieuwe MVP projectbestand op de tijdlijn en kijk of het nu wel goed gaat.

tiny.ruiter schreef op 03.05.2018 om 20:25 uur

Ga dit proberen. dank u wel

Bol schreef op 03.05.2018 om 23:53 uur

Back up wordt gemaakt met de VDL 2018  . Ik heb de back up ingesteld op 2 minuten. Ga dit nu maar verzetten op 5 minuten en ga dan tussendoor maar zelf opslaan. Zal de vdl2018 ook terugzetten naar de standaard instellingen.en dan opnieuw naar mijn wensen instellen.

Hallo Tiny,

De back-up om de 2 minuten, zou zeker een verklaring kunnen zijn van uw probleem.

Persoonlijk, zou ik deze op de standaard 10 minuten laten staan. Zelf sla ik mijn projecten altijd tussentijds regelmatig op onder verschillende namen (naam-1.mvp, naam-2.mvp, naam-3.mvp, etc...), zodat ik altijd terug kan keren naar een eerdere goed werkend project. Als het toch nog verkeerd is gegaan, dan kan je altijd nog terugvallen op een back-up, die om de 10 minuten wordt aangemaakt door VDL

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 04.05.2018 om 09:09 uur

Tiny,

Als U wilt gaan werken zonder backup van MAGIX, kunt U beste werken volgens deze stappen plan.

Maak een map aan.(bv. Test).

Zet Uw project op de tijdlijn,ga naar opslaan in,(via bestand)ga naar de aangemaakte map (test)en geef dit als cijfer 0001,ga weer naar magix vdl en nog een keer(de zelfde gehele project.dit betekend dan dat 0001 en 0002 het zelfde zijn) opslaan in en nu 0002,elke keeer als er een stukje project is veranderd ga naar opslaan in (testmap) met vervolg nummer 0003 enz.(waarom niet 1.2.3 om dat na 9 komt 10 en bij 11 komt dit tussen 1 &2 te staan.

Nu staat Uw project tegelijk in een eigen map en de back-up er ook in.

Is er nu een stukje in Uw project dat niet lekker loopt, ga naar de aangemaakte map, en kies voor een eerder opgeslagen project dat wel goed was in het 0000 opslag ( back-up )

Gaat U later weer een ander project maken.eerst een map aanmaken en daar in dan vanaf het begin het plan 0001 enz er in zetten.

Mocht u later stukken projecten willen samen voegen,is het vanuit dit systeem te halen.

Er zijn nu verschillende suggesties gedaan voor U, wat U het beste lijkt kunt U dan naar Uw gevoel het beste gebruiken

Groeten

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m info

tiny.ruiter schreef op 04.05.2018 om 21:14 uur

Bedankt voor alle  info. Zal hier zeker gebruik van maken. Overigens bij het opslaan maak ik steeds een nieuwe versie met volgnummer. Hierdoor kan ik natuurlijk ook gaan zoeken, waar de fout begon.

Bol schreef op 07.05.2018 om 09:29 uur

Hallo Tiny,

Uit al uw terugkoppelingen, heb ik, maar ook andere forumleden, nog niet kunnen opmaken, wat de oorzaak zou kunnen zijn van uw probleem. Heeft u de back-up van 2 minuten nog verhoogt na bv. 10 minuten en is daarmee u probleem opgelost / verklaart? Laat het hier op het forum weten.

Alvast bedankt,

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.05.2018, 09:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

tiny.ruiter schreef op 07.05.2018 om 14:30 uur

Beste Rob. Bijna alle adviezen heb ik opgevolgd .Echter de aanvulling om de videobestanden "videodeluxe.ini. heb ik nog niet gedaan, omdat ik niet zo technisch ben, en niet weet wat er gaat gebeuren ,als het mis gaat. Ook het terugzetten van de standaard waarden, heeft niet geholpen. Als ik een scene wilde verwijderen en een nieuwe op die plaats zetten, liep het systeem toch weer vast.  Ben nu alle scene nummers aan het opschrijven die ik gebruikt heb en ga een nieuwe film op de tijdlijn zetten. ( Wel veel werk)  Zal hem nu in 2 delen maken ( was nu een film van 1 uur) misschien helpt dit dan ook weer. Heb ook al het advies gekregen( van een video collega) om Magix van de computer te verwijderen en opnieuw te instaleren. Het blijft vooralsnog een probleem.

Groet Tiny

Bol schreef op 07.05.2018 om 15:18 uur

Hallo Tiny,

Ik vind het spijtig om te lezen, dat uw probleem nog niet is opgelost.

U schrijft: "Echter de aanvulling om de videobestanden "videodeluxe.ini. heb ik nog niet gedaan, omdat ik niet zo technisch ben, en niet weet wat er gaat gebeuren ,als het mis gaat".

U hoeft niet bang of technisch te zijn om videodeluxe.ini te verwijderen. Zelf pas ik dit regelmatig toe, als VDL niet doet wat het moet doen. Uit ervaring weet ik, dat bij het terugzetten naar de standaardwaarden, sommige persoonlijke instellingen gehandhaafd blijven. Wanneer het bestand videodeluxe.ini is verwijdert, wordt deze weer automatisch aangemaakt, bij het opstarten van VDL2018. U kunt natuurlijk ook voor de zekerheid het videodeluxe.ini verplaatsen naar een tijdelijke map. U kunt deze dat te aller tijden weer terugzetten.

Als u VDL 2018 de-installeert en daarna weer opnieuw installeert, wordt volgens mij videodeluxe.ini niet verwijderd en kan nog steeds foutieve instellingen bevatten.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.05.2018, 01:01, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 15.05.2018 om 16:30 uur

Hallo Tiny, heb je al eens geprobeerd om alle bestanden die bij een project horen in één map te verzamelen.
Meestal komt dit probleem voor als bestanden 'ik weet niet waar' op een HD voorkomen.

Ik heb in een cursusje van drie afl. bij een filmclub er op gehamerd om goed te rubriceren voordat je met een project begint. dit kan je instellen door de toets Y te gebruiken

tiny.ruiter schreef op 15.05.2018 om 20:03 uur

Beste . Heb van Rob nog enkele aanwijzingen gehad, betreffende het verwijderen van het " ini"' bestand. en dat is gelukt. Als 2 dagen gemonteerd, zonder problemen.  Ik maak altijd   van elk project een  moedermap, waarin extra mappen met ruwe beelden, de eigenlijke film, muziek, voiceover, tekst, foto's etc. dus heb alles bij elkaar staan.  Toch bedankt voor het meedenken.  Groet Tiny

tiny.ruiter schreef op 31.07.2018 om 13:48 uur

Nu weer problemen, niet zozeer met vastlopen dan wel het volgende: Op de1e tijdlijn staan de scenes,2e het geluid. Nu komt het heel vaak voor dat het beeld blijft staan en het geluid loopt door. Heel irritant vooral als je op een bepaalde plaats wilt "knippen".  Heb al een proxy bestand aangemaakt, gerenderd, maar niets verhelpt het probleem. Heb speciaal de up date van Magix gekocht, omdat hierbij werd aangegeven dat vastlopers, nu verholpen zou zijn. Helaas niet gebeurt. Ini bestand verwijderen heb ik al eens eerder gedaan .Maar dat is ook geen oplossing.  wie o wie kan me helpen.

Groet Tiny

Bol schreef op 31.07.2018 om 15:11 uur

Hallo Tiny,

Dit kan van alles zijn, misschien heb je last heeft van spookgeluiden. zie eens: https://www.magix.info/nl/forum/geluid-is-niet-zichtbaar-op-de-tijdbalk--1204841/#ca1385899

Zelf raad ik Magix gebruikers altijd af om Proxy te gebruiken, dit heeft alleen zin als je een zeer trage PC of laptop heeft. Ook is het zo, dat als je Proxy gebruikt, de proxy bestanden net zoveel schijfruimte in beslag neemt, als je project bestanden zelf.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.07.2018, 15:15, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

tiny.ruiter schreef op 31.07.2018 om 19:45 uur

Rob

Het zijn geen spookgeluiden. Als ik de film (nog op de tijdlijn) afspeel, dan blijft het beeld staan en geluid loopt door. Als ik dan op de spatiebalk klik, dan loopt het beeld weer mee met het geluid. Als je multicam gebruikt en precies op het juiste moment moet wisselen van beeld, is dit erg lastig..Ik heb al heel het forum op magix doorgelopen. maar dit onderwerp heb ik niet kunnen vinden. Groet Tiny

Bol schreef op 31.07.2018 om 20:19 uur

Hallo Tiny,

Dit advies geeft Magix Support. https://support2.magix.com/customer/nl/faq/waarom-verloopt-het-afspelen-de-tijdlijn-schokkerig

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

tiny.ruiter schreef op 01.08.2018 om 20:06 uur

hoi rob. dit had ik natuurlijk al gedaan. Een kennis van me werkt met Pinnaccle en had ook problemen. Hij heeft alle crash bestanden weggegooid en alles werkte weer beter. Nu heb ik dit ook gedaan .Allereerst heb ik de versie 2014/15/16 weggedaan. Dan van alle versies die er nog opstonden de crash bestanden weggehaald.

hoe kwam ik daar. Schijf C/Gebruiker/Appdata/Roaming/Magix/Videodeluxe.  Daar alle versies nagelopen en alle crash bestanden verwijderd. Ook het ini bestand verwijderd.  Nu kwam ik ook umly bestanden tegen. Kan ik deze ook verwijderen.

Waar worden  in Magix de" render" bestanden opgeslagen ? Kan ze niet vinden. Want deze zou ik ook willen verwijderen. Vooralsnog ziet het er naar uit, dat het programma op de tijdlijn iets beter loopt.

Groet Tiny

Bol schreef op 01.08.2018 om 21:57 uur

Hallo Tiny,

Zelf heb ik 7 verschillende Magix programma's op mijn PC staan. Dit zijn allemaal stand-alone programma's, die los van elkaar kunnen opstarten en mee gewerkt kan worden.

Je mag en kan Magix VDL en Pinnaccle niet met elkaar vergelijken. Magix gaat heel anders om met filmbestanden dan Pinnaccle. Een Magix VDL project bestaat alleen maar uit verwijzingen.

Ik zou je niet kunnen zeggen waarvoor de UMLY bestanden dienen. Wel dat het iets met de programma Layout te maken heeft.

Als ik het zo zie en leest, kan best zijn dat je PC vervuild is geraakt. Zelf schoon ik die op met CCleaner te downloaden vanaf: http://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner/download?upgrade

Om een goed advies te kunnen geven zou ik fysiek achter je PC moet zitten.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.08.2018, 21:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 01.10.2018 om 11:52 uur

Ik zie dat dit draadje nog open is.
Had onlangs dezelfde crashproblemen maar na terugzetten naar standaardwaarden ging het weer even prima.
Nu echter weer volop crashes, geen houden aan.
Heb videodeluxe premium 2018 (V 18.01.209) gedeinstalleerd, register opgeschoond en opnieuw opgestart. Daarna een nieuwe installatie gedaan. Helaas, niet geholpen.
Daarna een goedwerkende image teruggezet op mijn C schijf. Ook helaas.....
Nu vond ik een "FATAL" melding het logboek in de Magix appdata, herkend iemand dit?

(na de start hangt het programma dus direct)
2018/10/01 11:27:26 [INFO]    [UserAction]: Start MAGIX Video deluxe Plus(18.0.1.209)
2018/10/01 11:27:28 [FATAL]   [DCOM]: CMXInProcWrapper::GetModuleInfo: DCOM call failed (-2147467259), init moduleinfo local
2018/10/01 11:27:28 [FATAL]   [DCOM]: CMXInProcWrapper::GetModuleInfo: DCOM call failed (-2147467259), init moduleinfo local

Het word onderhand een crime.....

Alvast dank voor hulp

Aart

Bol schreef op 01.10.2018 om 12:28 uur

Hallo Aart,

Ik heb dit op het Duitse forum gevonden. Misschien kan je hier wat mee. https://www.magix.info/de/forum/fehlermeldung-in-videodeluxe-log-video-deluxe-plus-18-0-1-205--1211314/

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-