vanaf DVD importeren

plagge schreef op 04.11.2025 om 10:17 uur

Sinds enige tijd heb ik VDL 2026. In het verleden kon ik films uit de " oude doos" vanaf een dvd importeren om daarna te bewerken. Bij deze versie van VDL lukt het mij wel om één hoofdstuk te importeren maar de andere hoofdstukken krijg ik niet te zien. Ik moet overigens gebruik maken van de (enige?) mogelijkheid die er wordt geboden namleijk AVCHD/AVC., dus het eerste icoontje. Heeft iemand een oplossing? groet, Geertjan

Reacties

Bol schreef op 04.11.2025 om 11:07 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Met VDL 2026 kunt u nog steeds films vanaf een DVD importeren.

Doe het volgende:

• leg de DVD in de dvd-station
  • start VDL 2026 op
  • klik op dvd-station
  • klik op de vierstreepjes en zet een vinkje bij Media-weergave....
  • sleep nu een van de films naar tijdlijn.
  • maak een Map aan
  • nu wordt de film opgeslagen
  • daarna krijg je dit te zien
  • Klik op Aanpassen of op Niet aanpassen.
  • De film word op tijdlijn geplaats...
  • Herhaal dit proces voor al de andere films

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 04.11.2025, 11:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 04.11.2025 om 11:40 uur

Hallo Rob, Als we jou toch niet hadden! Weer zo'n goed gedocumenteerde uitleg mét meteen de definitieve oplossing! Klasse en dank je wel. Groet, Geertjan

Bol schreef op 04.11.2025 om 11:45 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Het is fijn om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Bedankt👍 voor uw compliment en feedback.

Met vriendelijke groeten.

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 04.11.2025, 11:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-