Van 3:2 naar 16:9

Genster schreef op 04.09.2024 om 09:41 uur

Kan VDL een filmpje van mijn 3:2 foto’s exporteren als 16:9 mp4 of moeten de bronbestanden al 16:9 zijn?

Mijn idee is om al mijn foto’s in 3:2 formaat te importeren in VDL om dan een aantal foto’s van boven naar beneden en/of andersom zodat in voorkomend geval de volledige 3:2 foto bewegend in beeld komt na de film in 16:9 formaat te hebben geëxporteerd. Kan dat?

Reacties

Bol schreef op 04.09.2024 om 13:01 uur

@Genster

Hallo René,

......Kan VDL een filmpje van mijn 3:2 foto’s exporteren als 16:9 mp4 of moeten de bronbestanden al 16:9 zijn?.....

VDL kan een filmpje met uw 3:2 foto's exporteren als 16:9 mp4 bestand. Alleen krijgt u dan aan de linker- en rechterkant een zwarte balk. U kunt uw foto's van boven naar beneden en/of andersom, van links naar rechts en/of andersom en diagonaal laten bewegen over scherm 16:9. U zou zelf wat kunnen experimenteren met b.v. 3 foto's en exporteren als een MP4 bestand (16:9)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Genster schreef op 04.09.2024 om 13:05 uur

Bedankt Rob, ik ga (hopelijk snel) wat experimenteren.

Bol schreef op 04.09.2024 om 13:19 uur

@Genster

Hallo René,

Succes met het experimenteren.

Zie: MAGIX Video Software - Stap-voor-stapinstructies

Hebt u nog verdere vragen, dan verneem ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Genster schreef op 05.09.2024 om 08:55 uur

Ik heb even gekeken Rob....

Ik wil een serie van 16:9 beelden maken waarbij ik enkele foto's in de originele verhouding (3:2) wil houden om die vervolgens binnen de verhouding 16:9 naar boven en beneden wil pannen.

Bol schreef op 05.09.2024 om 11:40 uur

@Genster

Hallo René,

Ik heb zo'n vermoeden, dat u gebruik maakt van Effecten >Weergave/Posititie/Rotatie. Als u deze gebruikt dan worden uw foto's van 3:2 bij panning op 16:9 weergeven.

Om te realiseren dat uw foto's bij panning op 3:2 blijft staan, gebruik dan Effecten >Grootte/Postitie/Rotatie en Key-frames

Zie filmpje.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Genster schreef op 05.09.2024 om 12:16 uur

Bedankt. Ik ga ermee aan de slag.

Het is mijn bedoeling om een aantal 3:2 foto's die ik (omdat het beeld van boven naar beneden te ver gevuld is) niet kan uitsnijden naar 16:9 d.v.m. beweging van boven naar beneden toch helemaal kan laten zien op 16:9.

Bol schreef op 08.09.2024 om 15:18 uur

@Genster

Hallo René.

Als u een 3:2 foto van boven naar beneden laat bewegen, dan blijft uw het filmformaat16:9. Alleen u ziet dan links en rechts een zwarte balk. Maar misschien is dit een optie om een 3:2 foto op een filmformaat 16:9 van boven naar beneden te laten bewegen. Zie filmpje.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-