uploaden naar one drive

evanvliet schreef op 02.08.2019 om 11:53 uur

Als ik Magix open worden automatisch alle bestanden vanuit 'shopmanager'naar mijn onedrive gestuurd. Onedrive staat dan vol met allerlei ongewenste album covers. Dit wil ik niet. Hoe zorg ik dat dit niet meer gebeurt? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar iedere keer komen ze weer terug.

Reacties

mi-bo schreef op 02.08.2019 om 12:09 uur

@evanvliet

Beste E van Vliet,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Om een correct antwoord te mogen verwachten op het Forum,over welk product gaat het van MAGIX

Uw vraag "Als ik Magix open worden automatisch alle bestanden vanuit 'shopmanager'naar mijn onedrive gestuurd"

Met vriendelijke groet,

Michael

evanvliet schreef op 02.08.2019 om 12:52 uur

magix video deluxe premium 2019

mi-bo schreef op 02.08.2019 om 16:02 uur

@evanvliet

Beste E van Vliet,

Dank voor Uw Feedback.

Start MVL 2019 prem op dan komt dit scherm naar voren

Is dit bij U niet zo, is het gekochte MAGIX programma wel volledig geïnstalleerd, geregistreerd en via hulp online geactualiseerd , daarna via hulp extra inhoud installeren gedaan.

Ik kom nergens optie shopmanager -one drive tegen,

Met vriendelijke groet

Michael

Wouter-vandeKamp schreef op 01.02.2020 om 19:02 uur

Ik denk dat bij mij het evenzo is, mijn programma is Video de Luxe 2019/20 Plus. Het viel mij op dat de bestanden op One Drive behoorlijk groeiden terwijl ik maar weinig documenten etc. had toegevoegd (Mijn documenten staan ook in One Drive als backup). Na onderzoek bleek de boosdoener Magix en wel de map documents\Magix\Video deluxe Plus\Shopmanager_videodeluxe26_plus\File Cache. Hierin wordt iedere keer dat ik Video de Luxe open een hele partij jpg aangemaakt en die blijven er in staan, ze worden niet door Magix na afsluiten verwijderd, gevolg een map met 10.000 den bestandjes. De map is hier door gb groot.

Hoe kom ik van deze goedbedoelde handel af, nu moet ikzelf via een bat bestand de boel legen.

mi-bo schreef op 01.02.2020 om 21:13 uur

@Wouter-vandeKamp

Beste Wouter,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Ik kan U helaas geen goed antwoord geven op Uw vraag daar ik een originele one drive heb ( Microsoft Off 5 TB ) om mijn bestanden op te slaan.

Dit is een geschreven Tutorial door MAGIX Support.

https://www.magix.info/nl/tutorials/uitschakelen-van-reclame-newsfeed-verbergen--1229655/

vermoedelijk heeft U hier iets aan,

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 01.02.2020 om 22:52 uur

Hallo Wouter,

One Drive gebruik ik zelden tot nooit. Bij mij staat in de map C:\Documenten\Magix-projecten\Video deluxe premium\Shopmanager_videodeluxe26_premium\File Cache 63.492 jpg files (1,21GB)

.

Dat deze map groeit, komt door het feit, dat u bv. Sjablones, Audio's al dan gratis of gekocht via de Store. Dat deze bestandjes, als back-up, op One Drive komen te staan, komt omdat deze bij de instellingen van One Drive als standaard zo staat ingesteld. U kunt deze instelling zelf veranderen.

Zelf heb ik eens de File Cache map in zijn geheel verwijderd (63.492 jpg-files). Bij het opstarten van VDL 2020 wordt de map File Cache met de 63.492 bestandjes weer aangemaakt.

Het is maar goed ook, dat deze map bij afsluiting niet wordt verwijderd, want als deze telkens bij het opstarten van VDL 2020 moet worden aangemaakt, gaat dit ten kosten van de opstart snelheid. Wat u als goedbedoelde handel noemt, zou ik gewoon met rust laten, want dit zijn icoontje die gebruikt worden op de tabbladen sjablonen, audio etc. Zie afbeelding

Ik hoop dat ik u meer duidelijk heb verschaft in deze materie.

Groet,

Rob

PS: De File Cache map op One Drive kunt rustig verwijderen, als u deze schijfruimte nodig voor andere bestanden. Maar houdt wel in het achterhoofd, dat deze altijd weer automatisch weer naar One Drive wordt weggeschreven, tenzij u de instellingen van One Drive veranderd, dat deze map niet meer moet worden aangemaakt.

Laatst gewijzigd door Bol op 01.02.2020, 23:02, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 01.02.2020 om 23:31 uur

Hallo Wouter staan de instellingen wel goed?

zie plaatje
Van belang is de download de regel waar hier geen rood kader omheen staat, deze zo laten staan
De omkaderde regels zijn de mappen waar je het project in kan maken
Mvg Kees

Bol schreef op 02.02.2020 om 00:47 uur

Hallo Kees,

De map C:\Documenten\Magix-projecten\Video Deluxe premium\Shopmanager_videodeluxe26_premium\File Cache wordt, als je VDL standaard installeert, aangemaakt op de C: schijf, tenzij je bij het installeren van de VDL 2020 hebt aangegeven, dat je deze map op bv. op de D: schijf wilt laten aanmaken. Bij Wouter gaat het om het feit, dat deze bestanden, zowel op zijn C: schijf staan als op Microsoft OneDrive.

Ik wens je een heel fijn weekend,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.02.2020, 00:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wouter-vandeKamp schreef op 02.02.2020 om 14:13 uur

Het is mij duidelijk, mijn dank.

joop216 schreef op 28.03.2020 om 09:17 uur

Mij is het totaal niet duidelijk. Duizenden jpg's? Bij gebruik van het programma zie je er hooguit enkele honderden (ALS je ze al te zien krijgt). Het zijn DUBBELE jpg's, waar je systeem alleen maar van overvol loopt. Een BUG van de ontwikkelaars waar ze zich geen raad mee weten. OneDrive is niet verplicht, maar deze bak ellende wel. Bad choice Magix.
Kom maar eens met 'n echte oplossing.

Bol schreef op 28.03.2020 om 11:00 uur

Hallo Joop,

Dit is een forum door en voor Magix gebruikers en staat geheel los van Magix Support. U kunt uw vraag beter direct stellen aan Magix Support. https://support2.magix.com/customer/index.php

De duizenden jpg files waar u het over hebt, zijn volgens mij pictogrammen, die gebruikt worden op de tabbladen Effecten, Sjablonen, Audio en Store. Of dit een bug is waar de ontwikkelaars geen raad mee weten, dat betwijfel ik ten zeerste.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.03.2020, 11:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-