Upgrade van video deluxe 17 naar mx laat onderdelen van versie 17 achterwege

tems schreef op 25.09.2011 om 02:06 uur

Heb een onafgewerkt project van versie 17 geopend in de mx versie om enkele nieuwe effecten te kunnen gebruiken. Het verwonderde me dat onderdelen die in versie 17 ter beschikking waren, niet meer in mx te zien zijn.

.Een gebruikte overgang ' blok naar ring'  was verdwenen. Als je in program data bij magix\mx\plugins\3dMorph gaat kijken in TranslationNL.ini staat dit effect er wel netjes tussen maar de bestanden die er betrekking op hebben staan niet in de subdir.

[q2r_m7]
name=Blok naar ring

.Een gebruikte jpg achtergrond 'green.jpg' was ook verdwenen. De missing jpg files kan je makkelijk kopieren vanuit de versie 17.

.Heroglyph beschikbaar in versie 17 werd niet geinstalleerd. Heb deze via de plug-in manager toegevoegd.

.In de overgangen mis ik nog een aantal effecten

.Recent heb ik een video fragment gedownload van Catooh namelijk soccer_ball.mtp. Het bestand wordt na download uitgepakt en is dan nergens meer te vinden. Heb een en ander gezocht via verkenner en kwam in C:\ProgramData\MAGIX\Video_deluxe_MX_Premium_Download-versie\VideoEffects\Styles\Soccer een heel pak interessante effecten en tools tegen. Blijkbaar zit er in de subdirectory 'Styles' meer dan je zou vermoeden. Ondertussen heb ik het gedownloade fragmentje nog altijd niet vermits het nergens te vinden is en vragen aan support bij Catooh blijven onbeantwoord.

Ik kan best  begrijpen dat een nieuwe release altijd wel wat kinderziektes vertoont, dat zie je bij grote spelers ook. Wat mij wel stoort is dat bij een upgrade die eigenlijk geen upgrade is maar een nieuwe installatie je absoluut niet zeker zijt dat je alle bekende effecten en tools gaat terugvinden in de nieuwe versie. Als je van premium naar premium gaat zou je er van uit moeten kunnen gaan dat hetgeen je had ook meegenomen wordt in de nieuwe versie.

 

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 25.09.2011 om 11:31 uur

Uw verhaal gelezen,

het is namelijk zo bij Magix als zij over een upgrade spreken dat dit een volledig nieuw pakket is, en het upgrade  woord is eigenlijk bedoeld voor Magix gebruikers die al een andere versie van vdl  hebben om met een grote korting het product te promoten.

als u versie 17 heeft en u laat deze staan, dan worden vele functies overgenomen naar de nieuwe versie MX maar ook anders om.

( het beste is om de oudere versie te verwijderen, gezien als u een pakket open het andere achter de schermen wordt aangesproken, extra belasting op Uw PC)

Het is vrij om bepaalde overgangen, tools te vervangen door andere als gezien wordt dat er met bepaalde overgangen tools niets wordt gedaan, dit i.v.m de grote van de dvd,

Er is inmiddels al weer een update van 94 mb, met verbeteringen .

En wat betreft het onvolledige project in een nieuwe versie verder bewerken, zou nooit mijn keuze zijn,

toch heel veel montage plezier met het mooie MX pakket

RiViS schreef op 25.09.2011 om 21:36 uur

Even ter aanvulling: Als ik het goed begrijp gaat het om een downloadversie. In dat geval kun je via Hulp/ Gratis downloads nog een aantal files downloaden met effecten, overgangen etc etc. Je moet er even de tijd voor nemen want het zijn grote bestanden. Na installatie zouden alle "oude bekenden" weer aanwezig moeten zijn.

groet,

Rijk