updateservice

hdereus schreef op 24.10.2019 om 19:18 uur

Ik gebruik VdL Premium 2019. Als ik een Mpeg4 bestand importeer en dit wil bewerken, blijft het programma hangen of loopt vast. Heeft dit misschien te maken met recente Windows 10 updates? (een conflict?) Ik probeerde via het help-menu te lijken of er updates van VdL zijn, maar als ik op online actualiseren klik, krijg ik steeds een banner in beeld waarbij een upgrade naar versie 2020 wordt aangeboden, met onder de banner de keuze 'later actualiseren' en 'updaten' optie om naar VdL Premium 2020 te upgraden. Betekent dit dat het online actualiseren van versie 2019 niet meer mogelijk is en dat ik gehouden ben om naar versie 2020 te upgraden?

Henk

Reacties

mi-bo schreef op 24.10.2019 om 20:11 uur

@hdereus

Beste Henk.

Is dit ook met andere Mpeg4 projecten.

Het is best mogelijk dat de Windows update het probleem kan zijn,

Als U tevreden bent met MAGIX vdl 2019 prem hoeft u geen update te doen, dit is uiteraard Uw keuze.

In de nieuwe versie MAGXi vdl 2020 zitten wel weer uiteraard verbeteringen,

zie deze Tutorial https://www.magix.info/nl/tutorials/sinds-19-08-2019-is-er-ook-een-magix-vdl-2020--1229484/

Maar als U via deze Tutorial Uw MAGIX vdl 2019 prem verwijderd,

https://www.magix.info/nl/tutorials/de-installatie-magix-programma-opgegeven-account-bestaat-al--1229608/

en dan weer installeer zal het programma MAGIX vdl 2019 Pre weer werken zoals U gewent was, vergeet uiteraard niet na het opnieuw installeren, via hulp online actualiseren te doen, en via hulp extra inhoud installeren te doen.

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

hdereus schreef op 24.10.2019 om 21:12 uur

Hallo Michael,

Dank voor je snelle reactie. Ja, ik had het ook met andere MPeg4 video's.

Uiteindelijk toch maar voor de upgrade 2020 gekozen. Ik installeerde het programma en nu loopt de boel niet meer vast. Maar als ik de video naar de tijdlijn breng, heb ik wel geluid, maar geen beeld. Het vlak waarin dit moet worden weergegeven blijft zwart. Wat dit nu weer is, weet ik niet. Jij misschien wel?

Groet Henk

hdereus schreef op 24.10.2019 om 21:26 uur

Michael, misschien heeft het er mee te maken heeft dat ik een MVP bestand op de tijdlijn zette dat ik nog in VdL 2019 had gemonteerd. Bij een (ongemonteerd) Mpeg4 bestand heb ik wél beeld. Alleen is het beeld schokkerig als ik dit afspeel. Heeft dit met bepaalde instellingen te maken misschien?

Groet,

Henk

mi-bo schreef op 24.10.2019 om 21:29 uur

@hdereus

Beste Henk.

Dank voor Uw Feedback.

Wel geluid en geen beeld is vreemd,

Heeft U wel na koop van de upgrade via hulp online actualiseren gedaan en via hulp extra inhoud installeren gedaan.

Sc6

Michael

mi-bo schreef op 24.10.2019 om 21:51 uur

@hdereus

Beste Henk.

Rechts onder monitor ziet U een bliksemtje staan experimenteer hier wat mee.

Heeft U na de update de Pc afgesloten en opnieuw opgestart

Sc6

Michael

hdereus schreef op 24.10.2019 om 22:00 uur

Hallo Michael,

Ja, ik deed online actualiseren. Bij extra inhoud heb ik alleen mainconcept kunnen installeren. De rest installeert zich vanzelf.

Het beeld blijft hakkelig. Gek, want de 2020 versie van VdL zou veel sneller moeten werken.

Groet,

Henk

mi-bo schreef op 24.10.2019 om 22:09 uur

@hdereus

Beste Henk.

Dat alles extra installeren automatisch gaat is niet waar,toch de ong 8 gb opnieuw installeren ook MAGIX Travel Maps. en als dit is geïnstalleerd MTM opstarten en is er nog een update.

kijk maar even naar deze Tutorial

https://www.magix.info/nl/forum/vernieuwde-magix-vdl-2020-mtm-niet-voor-standaard-pakket--1229473/

Sc6

Michael

wijziging aangebracht i.v.m toevoeging Tutorial

Bol schreef op 24.10.2019 om 23:51 uur

Hallo Henk,

Wegens omstandigheden, zit ik niet achter mijn PC, maar heb je al eens het videodeluxe.ini bestand verwijderd? Zo niet, dan zou je dit eens kunnen proberen. Misschien moet je voor VDL 2019 ipv 26 kiezen voor 25. https://www.magix.info/nl/forum/video-de-luxe-start-niet-op--1230921/#ca1480442

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

hdereus schreef op 25.10.2019 om 11:17 uur

Hallo Rob, als ik deze stappen volg, kom ik geen ini-bestand tegen. Ik kan dit dus ook niet verwijderen. Ik krijg dit in het scherm te zien.

Het enige wat ik nog kan bedenken is het volgende.

Een paar weken terug verving ik de SSD C-schijf (256 Gb) voor een SSD 1 Tb schijf, na deze eerst te hebben gekloond. Misschien moet ik wel een schone Windows installatie doen.

Bol schreef op 25.10.2019 om 11:43 uur

Hi Henk, ik zie het videodeluxe. ini bij jou staan. Zet een vinkje bij extenties weergeven. Zelf zou ik de voorkeur aangegeven hebben om een schone windows 10 installatie uit te voeren. Gr. Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.10.2019 om 11:56 uur

Aanvulling op bovenstaand antwoord. Het bovenste videodeluxe bestand (17kb) is het ini bestand, de ander is videodeluxe 2717kb is een log bestand.

Laatst gewijzigd door Bol op 25.10.2019, 11:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

hdereus schreef op 25.10.2019 om 12:03 uur

Ik zat zelf ook al aan een schone W10 versie te denken. Reden: Ik verving enkele weken terug m'n 256Gb SSD schijf (C) voor een exemplaar van 1 Tb. Wel eerst gekloond natuurlijk. Het kan zijn dat dit toch het conflict veroorzaakt. Een schone W10 versie kan tegenwoordig, zonder dat je alles van je PC hoeft te verwijderen. Ik ga eerst kijken of er nieuwere drivers voor m'n videokaart zijn. Hier zou het ook in kunnen zitten, hoewel ik voor het vervangen van de C-schijf dit probleem niet had.

Bol schreef op 25.10.2019 om 12:37 uur

Hi Henk, persoonlijk doe ik dan een volledige schone W10. Dus ook alle persoonlijke gegevens en programma's. Ik zorg wel, dat ik van mijn persoonlijke gevens een backup heb gemaakt. Zelf maak ik met Acronis True Image altijd een backup van mijn C partitie. Gr Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 25.10.2019 om 12:56 uur

@hdereus

Beste Henk.

Jammer dat U de veranderingen niet eerder heeft gemeld, dan had U ook geen nieuwe versie van MAGIX vdl hoeven te kopen.(het was vermoedelijk dan ook geen MAGIX probleem)

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

hdereus schreef op 25.10.2019 om 14:33 uur

Daar heb je op zichzelf helemaal gelijk in, Michael. Eerlijk gezegd dacht ik er niet eerder aan, maar kennelijk heeft het verwisselen van een C schijf, hoewel 1 op 1 gekloond, toch consequenties. Ik kijk eerst nog of de stuurprogramma's up to date zijn.

Overigens begreep ik van Erik Buskes van Magix dat oudere versies na 1 jaar niet mee worden ondersteund en dat je daarom so wie so beter elk jaar naar de nieuwste versie kunt overstappen. Ik zag op mijn persoonlijke Magix pagina dat de ondersteuning tot 22-10-2020 geldt. Dit bevestigt het bovenstaande. Magix hanteert dus een andere policy, waardoor je op gezette tijden wel MOET overstappen naar een nieuwere versie. Dit had ikzelf niet eerder meegekregen. Als de service daardoor verbetert, kan ik er mee leven.

Henk

PS ik voerde de eerder door jou geadviseerde stappen uit, maar het probleem was hiermee helaas niet opgelost.

mi-bo schreef op 25.10.2019 om 15:36 uur

@hdereus

Beste Henk,

Dank voor Uw Feedback.

Als ik het goed lees heeft U MAGIX vdl 2020 Prem op 22-10.2019 geïnstalleerd ( sinds 2016 is er een update garantie van 365 dagen ) vandaar dat de garantie termijn verloopt op 22-10-2020.

"PS ik voerde de eerder door jou geadviseerde stappen uit, maar het probleem was hiermee helaas niet opgelost."

dit is logisch want ik wist niet dat er veranderingen aangebracht waren op /in Uw Pc.

De beste oplossing voor U is al omschreven op het Forum.

Sc6

Met vriendelijke groet.

Michael

hdereus schreef op 25.10.2019 om 19:20 uur

Hallo Michael,

Ik deed nog eens navraag bij de persoon die bij het MP4 bestand aanleverde. Ik begreep dat hij de analoge video digitaliseerde via de Casablanca en hierbij wegschreef op 50 beelden p/sec. Waarschijnlijk is er geen goede match tussen de Casablanca en Magix. Ik haalde nog enkele andere MP4 bestanden en mts-bestanden binnen, die wél soepel liepen. Maar even verder experimenteren en nog geen schone Windows versie installeren.

Groet,

Henk

mi-bo schreef op 25.10.2019 om 19:39 uur

@hdereus

Hallo Henk,

dit is zeker een vervelend verhaal.

in vervlogen jaren werkt MAGIX niet met Casablanca,

ik kan U niet vertellen of met de nieuwe versie wel een passing mogelijk is

sc6

Michael

Bol schreef op 25.10.2019 om 19:53 uur

Hi Henk, wat je zou kunnen proberen is om je MP4 bestand eens te converteren met https://handbrake.fr. gr. Rob

PC -1-

PC -2-

hdereus schreef op 25.10.2019 om 22:52 uur

Michael en Rob, beiden hartelijk dank voor jullie meedenken. Inderdaad is Handbrake een goed programma om de bestanden wat kleiner te krijgen.