Update Service..

janheijnis schreef op 25.03.2019 om 19:23 uur

..is het nog wel de moeite, qua prijs/kwaliteit/prestatie..? (huidige versie 16.0.2.317)

Ook heb ik het idee steeds plug-ins in een nieuw naamjasje erbij te krijgen, maar welke ik al lang, lang heb.. :-(

Reacties

mi-bo schreef op 25.03.2019 om 20:38 uur

@janheijnis

Beste Janheijnis.

Het is niet meer/minder , dan een speciale aanbieding voor download update normaal € 199.00 en nu € 149.00.waar U gebruik van kunt maken.

Het is aan U de keus als de 365 dagen update bijna is verlopen,of U gebruik maakt van de aanbieding, dan bent U altijd up to date.

Mvg

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m. prijs correctie

fverwaal02 schreef op 25.03.2019 om 21:42 uur

Ben het wel met Jan eens, er wordt veel bij gevoegd waar je eigenlijk niet op zit te wachten vindt het ook veel te duur om elk jaar te updaten voor € 149,00 euro. Lijkt meer op snel geld genereren.

janheijnis schreef op 25.03.2019 om 22:19 uur

..bovendien lijkt er nog maar minimale échte ontwikkeling van het aanwezige dan wel nuttige aanvulling in het programma te zitten; ik noem bijvoorbeeld het toepassen van "vignet"-achtige effecten, scherpte/diepte effecten, uitgebreidere tijdlijn montage mogelijkheden zoals bijvoorbeeld audio-ducking, etc etc.

Laatst gewijzigd door janheijnis op 25.03.2019, 22:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

Bol schreef op 25.03.2019 om 23:36 uur

Hallo Jan,

In 2017 en 2018 was de updateprijs al €149,00 en geen €199,00 zoals in een eerder gegeven antwoord gesuggereerd wordt. Ik ben het helemaal met je eens, dat al de extra meegeleverde plug-ins, in de meeste gevallen al zijn aangeschaft bij een eerdere verlenging. Het wordt daarom des te moeilijker om te bepalen of de aangeboden extra's ook wel zin hebben. Het enige wat ik weet is, dat de ProDaD Mercalli V4 de licentie al na 2 jaar stopt en deze door de updategarantie dan weer wordt verlengd. Om hiervoor nu € 149,00 voor uit te geven, lijkt mij niet in verhouding staan met het programma op zich. Zelf vind ik ook. dat Magix te weinig updates ten aanzien van hun programma's doen. Het duurt soms ook erg lang voordat bugs gerepareerd worden.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 26.03.2019 om 11:08 uur

In 2017 heb ik iig. nog 199 voor de upgrade betaald.. 'n Ander typisch iets is dat die bij de upgrade geleverde extra's licentie technisch op slechts één apparaat te installeren zijn.. Heb 't nog 'n extra jaartje gegeven dit keer, maar wordt misschien wel tijd 'ns de blik te verruimen..

mi-bo schreef op 26.03.2019 om 11:27 uur

@janheijnis

Beste Janheijnis.

Dank voor Uw feedback.

Het klopt dat content pakket & ProDaD Mercalli 4 voor 1 ID is ( 1 Pc ).

Officieel is het MAGIX product maar voor 1 machine, maar MAGIX geeft voor hun eigen producten een 2de licentie

Als U ( het volgende jaar )een download update koopt en U plaats deze op de 2de machine( content pakket en ProDad Mercalli 4 ) dan heeft op 2 machines het zelfde staan.

Dit is het voordeel van 365 dagen upgrade garantie.

Mvg

Michael

janheijnis schreef op 26.03.2019 om 19:42 uur

"..maar MAGIX geeft voor hun eigen producten een 2de licentie" >>> waar je dus vanwege relatief duur aangekochte extra's in deze feitelijk niets meer aan hebt. Ik wil op 2 machines dezelfde installatie(s) hebben zodat ik "on the road" bestaande desktopprojecten kan oppakken, en/of vice versa.

Bol schreef op 26.03.2019 om 19:52 uur

Hallo Jan,

Ik ga geen ja/nee spelen, maar ik heb in 2017 en 2018 voor de update garantie € 149,00 betaald.

aankoop 2017

aankoop 2018

Wat betreft ProDaD Mercalli 4 kan ik niet meer zeggen of deze op twee PC gebruikt kan worden, maar volgens kon dat bij mij wel.

Mi-Bo schrijft: "Als U ( het volgende jaar )een download update koopt en U plaats deze op de 2de machine( content pakket en ProDad Mercalli 4 ) dan heeft op 2 machines het zelfde staan." Dit gaat niet op!!

Zoals al eerder heb beschreven heeft ProDaD Mercalli V4 een licentieduur van 2 jaar. zie afbeelding.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.03.2019, 20:02, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 26.03.2019 om 20:58 uur

Tja, in 2017 heb ik toch écht € 199,00 voldaan..

Onderstaande - rood gearceerde - Extra's kunnen bij mij niet tegelijkertijd op 'n 2e apparaat geactiveerd worden.

Bol schreef op 26.03.2019 om 21:22 uur

Zoals ik al schreef Jan, ga ik geen ja/nee spel spelen, maar ik zie wel, dat jij Pro X in mei 2017 hebt aangeschaft en ik in december 2017. Ik weet dat Hitfilm maar één licentie hebt. Bij aanschaf van hetzelfde Hitfilm programma, dan kan je deze niet op een andere PC installeren, want Hitfim zegt dan , dat deze reeds is geactiveerd. (Dit heb ik reeds zelf meegemaakt). Wat betreft de andere extra's kan ik niets zeggen. Maar ik ga dit morgen voor je controleren.

Laatst gewijzigd door Bol op 26.03.2019, 21:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 26.03.2019 om 21:58 uur

Ach, de hoeveelheid centen doen 'r niet toe. Ik zou er misschien wel graag wat meer uitgebreidere detail ontwikkeling in bestaande (tijdlijn)montage mogelijkheden voor terugzien, ik vind het moeilijk uit te leggen wat ik bedoel. 'n Lay-out verandering van bijvoorbeeld het Effectenvenster vind ik iets onzinnigs, zelfs knullig overkomen vergeleken bij versie 7. Één licentie voor steeds weer dezelfde extra's, het zijn slechts irritatieveroorzakers.

Bol schreef op 26.03.2019 om 22:23 uur

Helaas Jan, als forumleden kunnen we je niets vertellen, wat betreft meer uitgebreidere detail in ontwikkeling van VDL en Pro X. Degene, die jou antwoord hierop zou kunnen geven is Magix zelf. Neem contact op met Magix Support. Wat betreft programma's van derde wordt je doorverwezen naar ProDaD, Hitfilm, etc....

Laatst gewijzigd door Bol op 26.03.2019, 22:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 26.03.2019 om 22:41 uur

Oh nee hoor, Rob; net als jij waarschijnlijk? ben ik niet meer op 'n leeftijd om de wereld te willen veranderen ;-D Maar er rammelt wel iets in deze.. 'k Zit meer met 'n schuin oog es voorzichtig naar Vegas Pro te kijken (zelfde schuur tegenwoordig), wellicht DaVinci Resolve, alhoewel de stabiliteit daarvan niet geheel op orde schijnt te zijn. We zien wel.. Komt tijd, komt raad.

fverwaal02 schreef op 27.03.2019 om 14:56 uur

In 2017 heb ik iig. nog 199 voor de upgrade betaald.. 'n Ander typisch iets is dat die bij de upgrade geleverde extra's licentie technisch op slechts één apparaat te installeren zijn.. Heb 't nog 'n extra jaartje gegeven dit keer, maar wordt misschien wel tijd 'ns de blik te verruimen..

Ik kan het niet meer bewijzen, ook ik heb net als Jan in 2017 ook € 199,00 euro betaald.

Gr Frans

mi-bo schreef op 27.03.2019 om 15:18 uur

@fverwaal02

Beste Frans.

Dank voor Uw Feedback

Dit betekend dan toch dat de upgrade voor MAGIX video Pro X normaal €199,00 is, en een paar keer per jaar een speciale aanbieding is ,onder de mom(Voorjaar,zomer,najaar,winter)speciale aanbieding.

En daar doen oplettende Forum gebruikers op reageren.(aankoop hoeft namelijk niet direct te worden geactiveerd),

En heeft u 2 machine's dan kom ik weer terug om wat ik eerder heb omschreven,nu alles volledig installeren op machine 1 (content pakketten en ProDaD Mercalli 4)en(alles wat met het MAGIX producten te maken heeft op machine 2 )volgend jaar voordat 365 dagen zijn verstreken, alle extra op machine 2 installeren dan is machine 1 & 2 identiek het zelfde.

Het jaar er op weer de upgrade op machine 1 installeren dit i.v.m producten(partnerschap) geldig voor een duur van 2 jaar, en U blijft met alle 2 de machine's up to date.

Van mijn kant sluit ik deze Topic.

Mvg

Michael

Bol schreef op 27.03.2019 om 17:27 uur

Ik kan het niet meer bewijzen, ook ik heb net als Jan in 2017 ook € 199,00 euro betaald.

Gr Frans

Hallo Frans,

Ik wil dit verder laten rusten, de toekomst zou dit wel laten zien, dat Magix de updateprijs Vanaf eind 2017 standaard naar € 149,00 hebben gebracht. Wat betreft de content pakketten en ProDad Mercalli V4 daar heb ik andere ervaringen mee. Ik heb dit bij Magix Support aangekaart. Ik zal je in een persoonlijk bericht laten weten wat ik bedoeld.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.03.2019, 17:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.03.2019 om 00:02 uur

Onderstaande - rood gearceerde - Extra's kunnen bij mij niet tegelijkertijd op 'n 2e apparaat geactiveerd worden.

Hallo Jan,

De meeste extra programma's (Hitfilm en NewBlue) hebben maar één licentie. Je kan deze wel op een 2de PC installeren, maar als je ze binnen Pro X wilt gebruiken, dan moet je deze eerst op de andere PC deactiveren en dan op je 2de PC activeren. Ik vind dat nogal omslachtig.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 28.03.2019 om 06:34 uur

Ik was daarvan op de hoogte, hoor, Rob. Vraag me wel af of dit Hitfilm/NewBlue of Magix beleid is; in het laatste geval zou Magix ervoor kunnen kiezen upgradeservice kosten lager te houden en géén extra's mee te leveren. Zelfstandig aangekochte extra content bij bijv. NewBlue/ProDad zoals ik eerder gedaan heb, kun je dan wél op meerdere apparaten gelijktijdig gebruiken.

Bol schreef op 28.03.2019 om 10:03 uur

Hallo Jan,

Ik hoor de vraag of dit het beleid van Magix is van meerdere Magix gebruiker in den landen. Ik denk, dat dit een soort Win-Win situatie is voor beide partijen. De plug-ins worden, volgens mij, meestal in uitgeklede versies aangeboden, zodat je alsnog de volledige versie bij de andere partij gaat aankopen. Dat je de zelfstandig aangekochte extra plug-ins, zoals bijv. NewBleu; ProDad etc.. op meerdere apparaten kan installeren en gebruiken lijkt mij logisch, omdat je dan de volledige versie aankoop met meerdere licenties. Volgens mij heeft Magix heeft, volgens mij, eind 2017 de prijs van € 199,00 teruggebracht naar € 149,00 (updategarantie), maar zou naar mijn inziens nog veel lager kunnen zijn, als Magix alle extra's niet meer mee gaat leveren, maar wel deze plug-ins tegen een redelijk prijs zouden gaan aanbieden, zodat de gebruiker zelf kan bepalen of zij deze willen aanschaffen. Maar goed, zoals je al eerder zei: "ik ben niet meer op 'n leeftijd om de wereld te willen veranderen" en daar sluit ik mij bij aan.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-