Ik heb geen probleem te melden, maar wellicht zijn er mensen hierin geïnteresseerd:
Magix heeft tot op heden nog geen uitspraken gedaan m.b.t. het functioneren van Video DeLuxe onder Windows 11. Ik heb besloten hier niet langer op te wachten en m'n laptop, voorzien van VDL 2021 Premium, te upgraden naar Windows 11.
De upgrade actie duurde welgeteld 55 minuten, van download tot W11-bureaublad en verliep zonder problemen.
VDL 2021 Premium functoneert tot nu toe vlekkeloos. Ik heb een flink aantal van de functies die ik normaal altijd gebruik uitgetest en ben hierbij niet tegen problemen aangelopen, alles functioneert zoals vanouds. Ik heb nog niet alle functionaliteit uitgetest maar ik heb geen reden aan te nemen dat ik daarbij tegen problemen aan zal lopen. Alle door mij tot nu toe gebruikte effecten en sjablonen werken normaal. Ook het exporteren naar mp4 (eigenlijk het enige dat ik gebruik) leverde geen problemen op. De snelheid van de export is hetzelfde als onder Windows 10. Een export van een project van 01:01:57 (uu:mm:ss) duurde 20:36 (mm:ss), net zo lang als voorheen.
Mijn specs:
Laptop: Acer Nitro AN517-52
O.S. Windows 11 64b versie 21H2 build 22000.438
CPU: Intel I7-10750 @ 2.60GHz
Intern geheugen: 16Gb
Disks: SSD 256Gb, HD 1 Tb
Grafisch: Intel UHD Graphics, NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti
Video DeLuxe 2021 Premium, versie 20.0.1.80 (UDP3)
Mocht ik later nog tegen problemen aanlopen dan zal ik ze hier vermelden.
Gr, Jaap