Uitvoermogelijkheid video bestand

RoelKroonen schreef op 20.12.2018 om 22:09 uur

Goedendag, welke keuze van uitvoermogelijkheid kan ik het best gebruiken ? Ik film met een AVCHD video camera. Met deze mts beelden maak ik een film in VDL 2015 premium. Als ik klaar ben wil ik graag de HD kwaliteit behouden. Ik zet mijn films op een externe harde schijf die gekoppeld is aan een mediaplayer (VENZ V12ultra) Om te branden / uitvoermethode moet ik kiezen en kies de image recorder zodat ik een ISO bestand krijg. Ik hoef geen schijf. .Om te voltooien / door te gaan moet ik kiezen uit DVD BLU-ray of AVCHD. Ik moet het formaat dus al veranderen....DVD wordt veel minder. Blu-ray is ook niet erg praktisch wordt erg groot en de AVHCD uitvoer is ook een mogelijkheid maar wordt vaak niet door mijn/de mediaspeler herkend. Hoe kan ik de gemaakte film HD houden zonder er een erg groot BLU-RAY bestand van te maken. De keuze : video bestand met kwaliteit 2 met formaat MPEG4 Is mooi scherp maar deze maken vaak weer schokkerige beelden en loopt het geluid niet synchroon. Wat is nu een methode om de gemaakte AVCHD mts film zonder kwaliteitsverlies (1920x1080) te krijgen / maken i een gangbaar formaat ?

Reacties

mi-bo schreef op 20.12.2018 om 22:49 uur

@RoelKroonen

Beste Roel.

De beste optie is mpeg4 bij(full Hd) 1920:1080 dat zal ook wel de enige optie zijn dat de media player af kan spelen.

Mvg

Michael.

Kees-Haremaker schreef op 21.12.2018 om 11:58 uur

Hallo Roel, het beste formaat is dus zoals Michael ook aangeeft 1920x1080 (16x9) in mp4 de bitrate meestal 6000 kb/s .
Maar als je in Magix een DVD maakt dan een brand opdracht geeft kan je dit in een .iso bestand opslaan dus niet op een DVD branden, daarna zet je het iso bestand op een stickje maar ook kan je het opslaan op een externe HD die je wel even moet inslellen als op afstand te lezen. zie plaatje

Dan kan je met een b.v. een smart TV die HD benaderen en zie je dat bestand en dan kan je het op je TV bekijken.

Mvg Kees

RoelKroonen schreef op 21.12.2018 om 19:41 uur

Beste Michael en Kees, Dank voor jullie reactie. wat ik me dan afvraag is dat ik bij de diskselectie moet kiezen voor DVD, blu-ray of AVHCD en de uitvoer dan als ISO moet opslaan. Om bij het voorbeeldplaatje van hierboven te komen moet ik de keuze knop van de diskselectie gebruiken. Er wordt dan vervolgens het onderstaande getoond.

Vervolgens kom ik bij de keuze die Kees in het plaatje heeft bijgevoegd, waar ik dan voor ISO kan kiezen.

Als ik iso selecteer wordt de image dan geschreven van de mts bestandjes ?  Ook kan ik kiezen om met de uitvoermogelijkheid een videobestand te maken. Als ik daarvoor kies heb ik inderdaad een mooi scherp beeld maar dit hapert en stottert dan weer. Is er een manier om dit te voorkomen ?

Kees-Haremaker schreef op 22.12.2018 om 08:36 uur

Hallo Roel,

Plaatje 1

Plaatje 2

De volgende keuze's maken plaatje 3

Plaatje 3
Plaatje 4 Maak vervolgens hier een keuze voor het menu dat je gebruiken wil
Plaatje 4

Het ISO bestand bevat nu ook naast de filmbeelden ook een menu programmatje om het menu in de DVD player of de smartTV te besturen

daarna zorg dat je bij plaatje 5 kiest voor Image recorder, en dan de brand knop bij punt 3 te bedienen
Dan krijg je een mogelijkheid om het .iso bestand een naam te geven en de map op je computer te selecteren
De voortgangsbalk geeft eerst aan dat alles op een DVD past, en tijdens branden geeft hij de voortgang aan.

Plaatje 5
Als het .iso bestand klaar is dan kan je het bestand bekijken met b.v. een VLC Media Player
Als je later het ISO bestand toch op een DVD wilt branden pak je b.v. na het uit zetten van het Magix programma, voor b.v. het gratis programma AnyBurn
Succes
Mvg Kees

Bol schreef op 22.12.2018 om 18:36 uur

Hallo Roel,

Als ik het goed begrijp, wilt u een project, dat gemaakt is in VDL 2015 premium, opslaan als een ISO Blu-Ray (1920x1080) bestand en deze dan via uw Mediaplayer Venz V12ultra afspelen op uw TV. Stream u via een LAN of WiFi? Als u via WiFi stream en de bitrate is te hoog, kan het zijn, dat de film schokkerig afspeelt, met als gevolg dat het geluid ook niet synchroon meeloopt.

De oplossing zou kunnen zijn:

1. als het MainConcept nog niet is geïnstalleerd, ga dan naar: Hulp / aanvullende programma's installeren. (ik weet niet meer of dit in VDL 2015 gratis was).
  2. druk op "Y" en klik op het tabblad Syteem en activeer het MainConcept
  3. u kunt nu een MP4 bestand exporteren zoals u al aangaf. Op deze manier wordt het bestand kleiner en de bitrate is ook lager, maar zal de kwaliteit van de film niet zichtbaar aantasten.
  4. ook kunt u uw project als een ISO bestand branden. Zet de formaat opslagmedium op H.264. Hierdoor wordt het bestand kleiner en ook hier is de bitrate lager.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.12.2018, 18:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

RoelKroonen schreef op 22.12.2018 om 22:06 uur

Dank u heren voor deze heldere uitleg. Zoals Kees het vertelt is zoals ik het uitvoer. Ik vroeg me hierbij dus af of ik door de keuze van DVD in plaatje 3 wel het 1920x1080 formaat zou behouden. De mediaplayer (venz) die ik gebruik toont hier dat het een andere resolutie is. Daarom dacht ik dat ik voor blu-ray moest kiezen.

Ik speel de filmpjes af vanaf een externe harde schijf (USB 3.0) die verbonden is met de mediaplayer. Het is dan met een blu-ray filmpje wel mooi scherp maar schokkerig en zoals reeds vermeld niet synchroon met het geluid. Ik speel / stream niet via de wifi.

Ik had inderdaad die codec voor MPEG4 bijgekregen (i.v.m premium versie denk ik).... ik heb zojuist die instellingen gecontroleerd en blijkt er geen MPEG 4 zoals in het plaatje van ROB te staan maar heb verder wel al die uitvoer mogelijkheden ???? Ik zal het bij support aankaarten al dan niet tegen betaling maar hoop dan dat de film wel goed 'loopt'. Nogmaals dank en alvast fijne dagen toegewenst. Groet Roel

Bol schreef op 22.12.2018 om 22:44 uur

Hallo Roel,

Ondanks, dat het antwoord als oplossing is aangevinkt, heb ik toch nog twee opmerkingen.

1. als u een film project als DVD brand, wordt u project op een resolutie van 720 x 576px gebrand.
  2. als u de MainConcepten Mpeg-2 en Mpeg-4 hebt gedownload en geïnstalleerd, dan moet u VDL 2015 opnieuw opstarten en daarna op "Y" te drukken en daarna naar het tabblad Systeem te gaan. Nu kunt u de MainConcepten activeren.

U schrijft: "Ik speel de filmpjes af vanaf een externe harde schijf (USB 3.0) die verbonden is met de mediaplayer. Het is dan met een blu-ray filmpje wel mooi scherp maar schokkerig en zoals reeds vermeld niet synchroon met het geluid. Ik speel / stream niet via de wifi."

Hieruit maak ik op dat u uw harde schijf op een USB 3.0 poort heb aangesloten. Dat was mij wel duidelijk. Maar ik bedoel eigenlijk, hoe sluit u uw TV aan met VENZ V12ultra. Is dit via een HDMI. Want als u de HDMI verbinding gebruikt, dan mag het niet schokkerige afspelen.

Fijn weekend,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.12.2018, 23:00, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-