Uitvergroten foto's

MountainDew schreef op 02.09.2011 om 20:42 uur

Hallo,

Ik heb de Video Deluxe 17 + maar ik heb geen ervaring met ook maar iets van photoshop. Nu wil ik eigenlijk heel simpel kunnen uitvergroten, of in ieder geval een foto kunnen bijsnijden en ik heb geen idee hoe dat moet. Ik zie dat ik wel een kadertje kan trekken, maar als ik de muis loslaat is dat kadertje ook weer weg..........Kan iemand mij het kort en simpel uitleggen? Bedankt vast !
 



 

 

Reacties

magixagent schreef op 03.09.2011 om 10:41 uur

Hallo.

U activeer de foto die op de tijdlijn staat, ga naar effecten, video effecten, dan ziet u verschillende opties, een ervan is schalen, maak hierin de foto groter en Uw vraag is beantwoord,

dit is montage kennis en wat experimenteren en u komt er wel uit

ter aanvulling op je 2 d vraag, je kunt een foto ook iets verschuiven, en dan ben je misschien net het stukje kwijt wat je niet wil laten zien, een beetje experimenteren wil ook wel helpen, in het pakket zitten zoveel mogelijkheden, dat er een boek over vol geschreven kan worden.

 succes met het mooie Magix product

MountainDew schreef op 03.09.2011 om 17:58 uur

Bedankt voor het antwoord ! Bij mij staat de optie niet onder "schalen"maar uitsnede. Zonder de aanwijzingen was ik daar echter niet terecht gekomen. Ik ben blij dat ik weet hoe dit nu moet, maar hoe kun je een stukje van de foto afsnijden, zonder dat het geselecteerde stuk weer beeldvullend wordt? Bij sterk uitvergroten wordt het beeld nu behoorlijk vervormd.