Uitsnede reageert vreemd

renepsr schreef op 17.02.2014 om 21:56 uur

Ik ondervind heel eigenaardige reacties bij Uitsnede.
Het fenomeen doet zich alleen voor bij verticale foto’s.
Ik heb de Programma-instellingen terug op standaard gezet.
Verder worden de Proporties behouden, staat Beeldvullend en % aangevinkt.

Wijzig ik de Breedte van 100 naar 80, dan wijzigt de Hoogte automatisch naar 25.
Het kan nog erger.
Wijzig ik nu de Hoogte van 100 naar 80, dan wijzigt de Hoogte (inderdaad) automatisch naar 32.
De Breedte blijft 100.
Graag bijstand.
René

Reacties

magixagent schreef op 19.02.2014 om 09:22 uur

Beste, Ga naar effecten. Positie/grootte.

dan klikt U aan maximaliseren. en de foto staat beeldvullend in Uw previeuw.

gaat U met uitsnede werken, eerst de uitsnede bewerken , en dan via positie/grootte verder uitwerken.

Gezien U heel veel vragen heeft met VDL neem een kijkje op mijn site http://www.magixvdlbijspijkeren.nl

hier staan zeker oa. bij cursus heel veel tips voor U.

Succes met het mooie MAGIX product..

gr

renepsr schreef op 19.02.2014 om 09:30 uur

Ik heb uw raad opgevolgd, maar geen verbetering.

Ik denk dat er ergens een parameter in de software fout staat.

Indien ik bij uitsnede/bewerken de bovenste lijn manueel wil verschuiven, springt deze automatisch naar beneden en krijg ik als hoogte 32.
Dus deze noodoplossing werkt ook niet. Voor het probleem zich voordeed, heeft uitsnede altijd prima gewerkt.

Alvast bedankt

renepsr schreef op 19.02.2014 om 22:23 uur

Vaarwel VDL 2013 het ga je goed.

Overgestapt naar Video Pro X6

Voormalige gebruiker schreef op 24.02.2014 om 13:12 uur

Beste René,

Ik begrijp nog steeds niet, waarom je nu, na alle negative opmerkingen over VDL 2013, het programma Video Pro X6 de rug heeft toegekeer. U heeft hier € 199,99 betaald voor een 64bits versie met vele nieuwe mogelijkheden.  

De opmerking over het opnieuw installeren, kan ik mij niet in vinden. Ik geef altijd het advies om eerst een herstel  uit te voeren. Als hiermee het probleem nog niet is opgelost dan adviseer ik om VDL volledig te deinstalleren en daarna weer opnieuw te installeren.

U heeft waarschijnlijk de oplossingen die Lucky_me en ik aan u hebben geschreven niets mee gedaan. Want de extentie MVP die worden gebruikt in alle VDL programma's. Dus als u deze heeft gebruikt voor VDL 2013 dan is het MVP- bestand, door het windows programma,  gekoppeld aan VDL 2013. U moet dan het MVP-bestand in Windows opnieuw aanmelden met welk programma het MVP bestand moet opstarten.

Het ligt niet altijd aan het programma maar meestal aan ontwetendheid van de gebruiker(s).

Ik wens je heel veel plezier in het maken van een project.

MVG

Rob

renepsr schreef op 25.02.2014 om 16:10 uur

Hallo Rob,
Ik heb de antwoorden op deze vraag nog eens overlopen.
Op het antwoord van magixagent van 19/02/2014 heb ik geantwoord dat ik zijn raad opgevolgd heb en dat er geen verbetering was.
Bij mijn reactie heb ik wel het reële  probleem aangekaart zoals later zou blijken.
Dat is alle raad die ik gekregen heb op dit probleem. Ik weet niet wat ik meer kan doen.

Ik heb geen antwoord van uwentwege of Lucky_me gekregen op deze vraag zoals jij aangeeft. Al jullie antwoorden op andere vragen van mij komen hier niet ter zake.

Ten einde raad heb ik Video Pro X6 aangekocht omdat er maar geen oplossing kwam voor dit ernstig probleem.
Een paar dagen later heb ikzelf de oplossing gevonden voor het probleem.
Aangezien VDL 2013 méér dan voldoende is voor mij, heb ik terug hiervoor gekozen en dit ondanks alle probleempjes die ik gehad heb.

Groetjes nog en nogmaals bedankt voor alle voorbije en komende hulp.
René

PS :
Het probleem ligt inderdaad niet altijd bij het programma.
Persoonlijk zet ik eerst de programma-instellingen terug.
Indien dat niet help is het aangewezen Magix te herstellen.
Als dit ook niet helpt, verwijder ik alles (maar dan ook alles) van Magix op mijn PC. Hierna herneem ik mijn email van aankoop en herbegin van nul. Vroeger gebruikte ik hier de uitgeplooide versie.
Sorry voor het herhalen van uw woorden.

Voormalige gebruiker schreef op 25.02.2014 om 16:36 uur

Hallo Rob,
Ik heb de antwoorden op deze vraag nog eens overlopen.
Op het antwoord van magixagent van 19/02/2014 heb ik geantwoord dat ik zijn raad opgevolgd heb en dat er geen verbetering was.
Bij mijn reactie heb ik wel het reële  probleem aangekaart zoals later zou blijken.
Dat is alle raad die ik gekregen heb op dit probleem. Ik weet niet wat ik meer kan doen.

Ik heb geen antwoord van uwentwege of Lucky_me gekregen op deze vraag zoals jij aangeeft. Al jullie antwoorden op andere vragen van mij komen hier niet ter zake.

Ten einde raad heb ik Video Pro X6 aangekocht omdat er maar geen oplossing kwam voor dit ernstig probleem.
Een paar dagen later heb ikzelf de oplossing gevonden voor het probleem.
Aangezien VDL 2013 méér dan voldoende is voor mij, heb ik terug hiervoor gekozen en dit ondanks alle probleempjes die ik gehad heb.

Groetjes nog en nogmaals bedankt voor alle voorbije en komende hulp.
René

PS :
Het probleem ligt inderdaad niet altijd bij het programma.
Persoonlijk zet ik eerst de programma-instellingen terug.
Indien dat niet help is het aangewezen Magix te herstellen.
Als dit ook niet helpt, verwijder ik alles (maar dan ook alles) van Magix op mijn PC. Hierna herneem ik mijn email van aankoop en herbegin van nul. Vroeger gebruikte ik hier de uitgeplooide versie.
Sorry voor het herhalen van uw woorden.

Beste René,

Je moet je vragen niet door elkaar halen.

Het klopt wel degelijk dat Lucky_me en ik op een andere vraag van jou geantwoord hebben, niet op deze maar zie: http://www.magix.info/nl/type-project-in-video-pro-x6.knowledge.1077242.html

Rob 

renepsr schreef op 26.02.2014 om 07:43 uur

Rob,

Op andere vragen van mijnentwege hebben jullie inderdaad geantwoord, maar op deze niet.

Daden en meningen van anderen respecteren. 

Case closed.