Twee aparte films synchronizeren op tijdlijn

knientje2002 schreef op 25.02.2019 om 12:27 uur

Is daar een handigheidje voor?
Ik bedoel dus een opname die met meerdere camera's gefilmd is. Ik wil dan op een bepaald moment een beeld-in-beeld (PIP) montage doen. Dat kan ik wel, maar ik wil dan dat het beeld-in-beeldbeeld (leuk woord) het exact zelfde moment laat zien als in het hoofdbeeld (of hoe dat ook mag heten). Het zijn twee verschillende camera's, dus ik kan ze niet tegelijk starten, waardoor de opname van de ene camera dus niet even lang is als van de andere camera.
Als ik beide films op het storyboard (op spoor 1 en op spoor 3) zet, kan ik niet door middel van schuiven zien, waar "hetzelfde moment" zich bevindt". Dus ik vraag me af of er een trucje voor is.

Video Deluxe download versie 11.0.6.0
Windows 10 Home

Reacties

Kees-Haremaker schreef op 26.02.2019 om 11:43 uur

Hallo Knientje, je zou even dit filmpje over multicam montage kunnen bekijken

https://www.magix.com/index.php?id=20713&L=93&C=157&phash=K4QLF3JciQMEMbP0
succes

Mvg Kees

aanvulling
dit is de premium versie

knientje2002 schreef op 26.02.2019 om 12:43 uur

Ik had gisteren deze gevonden (stuk eenvoudiger en het is een ander Magix-programma, maar het ziet er voor de rest hetzelfde uit), maar het lijkt erop dat mijn versie dit gewoon niet ondersteunt. IK moet blijkbaar een premium of plus versie hebben.

lucky_me schreef op 26.02.2019 om 16:19 uur

Hallo

Automatisch synchroniseren van meerdere video's aan de hand van het geluid werkt bij mij voor geen meter, dat doe ik dus niet meer. Ik synchroniseer de video's aan de hand van een uniek beeld in de opnames (bvb, het ogenblik dat handen elkaar raken bij het geven van een hand). Ik zoek manueel dat beeld op in elke video en dan plaats ik er een marker. Markers werken magnetisch en kunnen dus gemakkelijk boven elkaar geplaatst worden. Verder is het werken zoals aangegeven in de tutorial.

mvg

Luc

knientje2002 schreef op 04.03.2019 om 20:28 uur

Hoe plaats je die marker?

Kun je dat stap voor stap uitleggen? Als ik twee filmpjes gebruik.

lucky_me schreef op 13.03.2019 om 12:50 uur

Hallo, Ik zie nu pas je vraag en ik probeer het uit te leggen;

*ik werk steeds in de tijdlijn modus

*geen beelden plaatsen op lijnen 1 + 2 (die worden gebruikt voor de montage)

*beelden en geluid van camera 1 komen op lijnen 3 + 4

*beelden en geluid van camera 2 komen op lijnen 5 + 6

*zorg in programma-instellingen / tabblad video/audio dat er in het vak "tijdlijn" geen vikje staat bij "eenvoudige weergave video-objecten(eerste en laatste beeld"

*rechts onder in het tijdlijn venster is een zoom keuzeknop, zet die voorlopig op "zoom 1sec"

*nu kan je de taks ongeveer juist plaatsen aan de hand van de beeldjes in de tijdlijn

*kies nu zoominstelling "zoom één beeld"

*zoek nu met de afspeelmarker een beeld dat uniek is in lijn 5 (beeld camera 2) (ik gaf het voorbeeld van het schudden van een hand, plaats bvb de afspeelmarker op het beeld waar de handen elkaar raken.

*selecteer nu deze beelden op lijn 5, rechts klikken met de muis en in het snelmenu kies je "snapmarker/rastmarker plaatsen". Er komt een vertikaal streepje op de positie van de afspeelmardker op lijntjes 5 + 6

*klik op de "s" (solo) links in lijn 3 en plaats de afspeelmarker opnieuw op de positie waar in mijn voorbeeld de handen elkaar raken

*op de manier zoals hierboven beschreven wordt hier ook een rastmarker geplaatst

*selecteer alle bestanden op lijnen 3+4 en verschuif ze tot de rastmarkers boven elkaar staan. Ze zijn "magnetisch" dus dit valt mee

*eenmaal de beelden uitgelijnd ga je verder te werk zoals getoond in de tutorial

Dit is de manier waarop ik werk, misschien heeft iemand anders nog een beter idee. Dat is altijd welkom

succes

Luc

Kees-Haremaker schreef op 17.03.2019 om 00:02 uur

wel omslachtig lijkt me beter de tutorial te bekijken om te zien hoe je twee of meerdere camera's kan synchroniseren, kijk nog eens naar deze link.
Als TV regisseur bij rtvkanaal30 werk ik hier vaak mee.
https://www.magix.com/index.php?id=20713&L=93&C=157&phash=K4QLF3JciQMEMbP0

mvg Kees

lucky_me schreef op 18.03.2019 om 19:41 uur

Dat automatisch synchroniseren op basis van geluid lukt me niet tot op heden. Ik begrijp dat dit bij u wel lukt? Het valt me nu op dat er in de tutorial eerst gesynchroniseerd wordt en dan overgeschakeld naar multicam. Misschien zit daar een fout bij mij, ik ben niet thuis momenteel maar op het eind van de week probeer ik het opnieuw, op hoop van zegen

mvg

Luc

Kees-Haremaker schreef op 19.03.2019 om 16:13 uur

Hoi Luc, ja de tutorialvideo nog eens aandachtig bekijken, en ook zorgen dat één van de camera sporen het hoofd audio geeft, die dus de beste audio opname heeft

Mvg Kees

lucky_me schreef op 23.03.2019 om 09:02 uur

synchroniseren op basis van geluid lukt me nog steeds niet. De sporen worden wel verplaatst maar helemaal niet correct. Probeerde jij dat reeds Rob?

lucky_me schreef op 12.04.2019 om 04:33 uur

het is me uiteindelijk wel gelukt. Het probleem was dat bij opname met meerdere camera's, de camera's niet gelijktijdig worden geactiveerd. Wanneer het verschil te groot is vindt magix geen corresponderende opnames meer. Een stuk wegknippen in het begin was bij mij de oplossing