Travelmap eigen kaart probleem

john-rmagix schreef op 20.09.2019 om 12:39 uur

Hoi, als ik in Travelmap een eigen kaart gebruik, het werk bewaar dan is de route niet meer zoals ik 'm bewaard heb. Zie plaatjes. plaatje 1 is voor ik save. Plaatje 2 is als ik mijn werk laad. Bijgesloten ook de kaart. Het Travelmap bestand laat zich helaas niet uploaden.

.

Reacties

mi-bo schreef op 20.09.2019 om 13:20 uur

@john-rmagix

Beste John,

Wat is de bedoeling van de gemaakte kaart, heeft U het als Foto of als video opgeslagen

foto is als volgt

de eerste kaart kan ik helaas niet uploaden gezien er aanwijzingen in staan.

maar als U de eerste kaart via voltooien opslaat is het of als video of als picture weer te openen

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

john-rmagix schreef op 20.09.2019 om 14:40 uur

Dag Michael, bedankt voor uw reactie. Mijn voorbeelden zijn opgeslagen als foto ter illustratie voor dit probleem.

Uw voorbeeld ziet er prima uit en ik denk dat het goed gaat zolang je niet inzoomt. Neem mijn kaart, zoom in op een gebied en stippel dan de route uit. Vervolgens opslaan en weer openen. Dan verschijnt een vertekend beeld.

Met vriendelijke groet, John

mi-bo schreef op 20.09.2019 om 14:48 uur

@john-rmagix

Beste John.

Dit is volgens mij niet mogelijk wat U wilt doen.

Want de route staat vast (door het maken van route punten )(deze zullen dan niet mee vergroten )en als de kaart dan vergroot of verkleind wordt is dit de kaart en niet de route.

Sc6.

Met vriendelijke groet.

Michael

john-rmagix schreef op 20.09.2019 om 15:07 uur

Ok het zij zo. Dank voor uw reactie.

Bol schreef op 20.09.2019 om 15:09 uur

Hallo John, is dit wat je bedoeld? zie filmpje. Groet Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.09.2019, 15:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

john-rmagix schreef op 20.09.2019 om 15:22 uur

Beste Rob,

Mooi en duidelijk filmpje, bedankt! Wat gebeurt er bij u wanneer u inderdaad inzoomt om de route te bepalen en dan het werk bewaard. Niet als plaatje maar als .mxgeo bestand. Open het vervolgens weer in MTM. Bij mij is de route dan vervormd.

Bol schreef op 20.09.2019 om 15:39 uur

Hallo John,

Hier weer een filmpje. Als je het opgeslagen hebt een .mxgeo bestand en deze dan weer inlaad, dan kan je de routepunten weer veranderen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 20.09.2019 om 15:46 uur

@john-rmagix

Beste John.

De routepunten in MTM worden op de kaart gezet en niet in de kaart,daarom staan later na(bewerken) vergroten of verkleinen,de gemaakte route punten niet meer op de zelfde plaatst

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

john-rmagix schreef op 20.09.2019 om 15:57 uur

Hallo John,

Hier weer een filmpje. Als je het opgeslagen hebt een .mxgeo bestand en deze dan weer inlaad, dan kan je de routepunten weer veranderen.

Groet,

Rob

Beste Rob,

U ziet, op 0:55 is de route zoals u hem heeft uitgestippeld. Op 1:48 is deze overduidelijk vervormd en kloppen de routepunten niet meer.

Dat was mijn punt. Dank voor uw filmpje!

Bol schreef op 20.09.2019 om 16:00 uur

Hallo John,

Klopt wat je schrijft. Ik ga dit voor je verder onderzoeken. Ik was een beetje te gehaast. Maar zal zeker ook hiervoor een oplossing zijn Je verneem wel van mij of het te realiseren is wat jij bedoeld. Voorlopig zeg ik niet dat het niet kan, ik laat het even in het midden.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.09.2019, 16:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 20.09.2019 om 16:46 uur

Hallo John,

Ik ben wat aan het experimenteren geweest en kwam erachter, dat wanneer je een zelfgemaakte kaart in of uitzoomt de routepunten niet correct worden vastgezet. Je moet altijd de kaart gebruiken, die je als eerste inlaad; dus zonder in of uitzoomen. Wanneer deze dan als een mxgeo bestand heb opgeslagen en deze weer inlaad, dan kan je deze in en uitzoomen. Als je nu dan weer een routepuntplaats gaat het weer fout, maar laad je het mxgeo bestand in zonder in of uit te zoomen en dan een routepunt plaats en weer opslaat en inlaad gaat het wederom goed.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

john-rmagix schreef op 20.09.2019 om 16:57 uur

Dag Rob,

Inderdaad, zolang je niet in/uitzoomt dan werkt het wel. Het secuur plaatsen van routepunten is dan bijna niet te doen. Wie weet wordt het nog gerepareerd.

Groet, John

Bol schreef op 20.09.2019 om 18:23 uur

Hallo John,

Misschien is dit de oplossing.

1. start Magix Travel Maps
  2. laad de zelfgemaakte kaart
  3. zoom deze in of uit en zet de routepunten.
  4. sla deze op als een mxgeo bestand
  5. sluit Magix Travel Maps af
  6. start Magix Travel Maps weer op en laad de zelfgemaakte kaart (niet zoomen)
  7. laad nu het mxgeo bestand in
  8. zie voor het resultaat het onderstaande filmpje

succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.09.2019, 18:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

john-rmagix schreef op 20.09.2019 om 19:22 uur

Hallo Rob,

Hartelijk dank voor het uitzoeken, dit is een goede workaround. Geweldig!

Bol schreef op 20.09.2019 om 19:38 uur

Hallo John,

Het doet mij deugd om te lezen, dat wij samen tot een goede workaround zijn gekomen. Ik heb het vermoeden, dat tijdens het opslaan naar een mxgeo bestand de coördinaten van de routepunten hierin worden opgeslagen. De zelfgemaakte kaart (standaard) wordt als referentiepunt genomen.

Een fijn weekend.

Rob 👍👍👍

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 21.09.2019 om 10:30 uur

@john-rmagix

Beste John.

Een goed bericht , dat met wat aanpassingen Uw oproep is beantwoord(de voorgestelde mogelijkheid was mij niet bekend )

Veel montage plezier met het gebruik van MTM in combinatie met een MAGIX product.

Sc6

Met vriendelijke groet.

Michael

john-rmagix schreef op 21.09.2019 om 12:52 uur

Dag Michael,

Fijn dat Rob een manier heeft gevonden en gedocumenteerd. Ik ben heel tevreden met de Magix producten. Ik heb nog een suggestie voor het forum: wanneer een probleem is opgelost die in plaats van [gewist] te markeren, [opgelost] te markeren. Naja detail.

Fijne dag!

mi-bo schreef op 21.09.2019 om 13:01 uur

@john-rmagix

beste John,

Dank voor Uw Feedback,

Dit is doorgegeven naar de juiste persoon, die dit kan veranderen, maar is blijkbaar niet mogelijk.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael