Travel maps

Solange-Coussement schreef op 20.02.2021 om 12:00 uur

Hallo,
Ik weet niet of ik hier in de juiste categorie zit. Ben nieuw met Magix en heb een vraag over Travel Maps (versie 1.0.1.385).
Wanneer ik deze open en ik selecteer een normale kaart kan ik wel een routepunt toevoegen maar ik kan in de 'zoek' functie geen plaats ingeven. Dan gebeurt er niets. Iemand enig idee wat ik fout doe ?
Alvast bedankt !
vriendelijke groeten,
Solange

Reacties

mi-bo schreef op 20.02.2021 om 12:30 uur

@Solange-Coussement

Beste Solange,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Wat er precies verkeerd gaat , kan ik niet zien, maar het werkt wel.

MTM geopend, dan zoeken, Rotterdam in getoetst

dan klik op + teken.

En Rotterdam staat er

Dan bv Amsterdam ingetikt

en op + geklikt en het staat er

Kijk naar deze Tutorial Blijf gezond. M.vr.gr

Michael

https://www.magix.info/nl/tutorials/het-begin-van-magix-eigen-reisroute-programma--1230422/

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

PS :

dit bericht heb ik in verleden een keer vanuit Duitsland ontvangen.

Die Suchfunktion in Travel Maps sollte prinzipiell funktionieren. Es scheint nur hin und wieder zu einer Überlastung am Geonames Server zu kommen, sodass die Suchanfragen nicht mehr verarbeitet werden. In diesem Fall hilft nur warten und später nochmal versuchen.

Wijzing aangebracht i.v.m meer info

Solange-Coussement schreef op 20.02.2021 om 12:47 uur

Dank voor je antwoordje. Maar dat helpt helaas niet. Ik doe exact hetzelfde als hierboven staat, maar ik geraak helaas niet verder dan een plaatsnaam in te geven...want er komt bij mij geen lijst waaruit ik kan kiezen...Ik mag ingeven wat ik wil : Parijs, Amsterdam, Antwerpen...maakt niet uit...er komt niets te voorschijn...:-(
Nu ben ik ondertussen nog wat gaan rondkijken op dit forum, en blijkbaar ben ik niet de enige die dit voorheeft...Die persoon had hetzelfde voor en heeft hiervoor naar Magix zelf geschreven en dat zou een bug zijn in het systeem.
Ik wil je ook nog melden dat ik wel degelijk op de gewone kaarten sta en niet op een artistieke kaart of zo...maar het werkt niet :-(
Echt wel spijtig want zonder deze functie heeft het weinig waarde vind ik.

groetjes,
Solange

mi-bo schreef op 20.02.2021 om 13:12 uur

@Solange-Coussement

Beste Solange.

Dank voor Uw Feedback.

Er word door mij over een normale kaart geschreven.,

Is het wel mogelijk om Parijs, Amsterdam, Antwerpen in te toetsen.

Naast waar de plaatsnaam is ingevuld ziet U oa. een + teken klik hierop en zal op de kaart een Avantar verschijnen op de plaats.

Sc6

M.vr.gr.

Michael

Kees-Haremaker schreef op 20.02.2021 om 13:14 uur

Hallo Solange, bij mij werrkt het wel, en heb je hier al eens gekeken

dan krijg je een map en kan je rechts onder het volgende zien klik dan op het vraagteken

Klik op (?)
dan krijg je dit

Controleer even of je de zelfde versie hebt anders even updaten
verder de volgende pagina's geven een mogelijkheid

Mischien is dit duidelijker

Mvg Kees

Solange-Coussement schreef op 20.02.2021 om 13:23 uur

Hallo, Ik heb dezelfde versie. Maar toch werkt het niet.
Het lijkt natuurlijk alsof ik iets fout doe, maar dat is het niet. Ik doe wel degelijk de juiste handelingen.
Ik open het programma, ik neem een 'normale' kaart....Ik kan zelf route punten toevoegen...dat werkt allemaal...
Maar zodra ik in het vakje zoeken een plaats ingeef (en of dat nu in China is of in Nederland of waar dan ook lol), dan komt er geen lijst met namen...Er wordt op dat moment helemaal niet gereageerd door de kaart of de software.
Zoals eerder geschreven heeft iemand anders dat ook voorgehad en dat blijkt een bug te zijn....
Misschien moet ik de support dienst hierover melden ?
Alvast bedankt !
Groetjes,
Solange

Bol schreef op 20.02.2021 om 14:25 uur

@Solange-Coussement

Hallo Solange,

Zie mijn antwoord: klik hier

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Solange-Coussement schreef op 20.02.2021 om 14:28 uur

ok. Bedankt ! Heb ondertussen je reply daar gelezen. Bedankt om het te melden !
Hopelijk wordt het vlug opgelost.
groetjes,
Solange

mi-bo schreef op 20.02.2021 om 16:07 uur

"

@Solange-Coussement

beste Solange.

Heeft U MTM verwijderd via Configuratiescherm , programma's en onderdelen.

en daarna via MVDL hulp, extra inhoud installeren weer activeren, dan eerst zonder de download update.

Net een kleine compilatie gemaakt om te laten zien dat het wel werkt.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m andere filmpje

Bol schreef op 20.02.2021 om 16:44 uur

@Solange-Coussement

Hallo Solange

Dit is het filmpje, dat ik op 9 november 2020 aan Magix Support toe gemaild hebt.

Dit is het bericht, dat ik van Magix Support terug heb gekregen.

Dit is de vertaling van het bovenstaand mailtje.

Beste,

Hartelijk dank voor uw gedetailleerde beschrijving.

Dankzij uw medewerking hebben we het probleem op onze systemen kunnen reproduceren. Ik heb het proces overgedragen aan onze ontwikkelaars voor een gedetailleerd onderzoek. Ik vraag daarom om een beetje geduld. Gebruik in de tussentijd uw tijdelijke oplossing om het probleem te voorkomen.

Groet, Rob

Gewijzigd i.v.m een verkeerde datumvermelding er stond 14 november 2020 dit moet 9 november 2020 zijn.

Laatst gewijzigd door Bol op 20.02.2021, 19:07, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 20.02.2021 om 17:09 uur

@Bol

Beste Rob.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

een filmpje op 14.11.2020 gestuurd en een reactie op 10.11.2020 ontvangen ????

M.vr.gr.

Michael

Solange-Coussement schreef op 20.02.2021 om 17:18 uur

@mi-bo
Hartelijk dank voor het filmpje, maar dat werkt bij mij niet.
Als ik in het zoekveld een naam intik (eender wat), krijg ik die lijst NIET.
Ik kan enkel waypoints toevoegen door rechtstreeks op de kaart te klikken op een bepaald punt. Dat werkt wel. En dan heb ik daarna een leuk animatiefilmpje zoals bij U op het voorbeeld.
Maar wil ik via de zoekfunctie iets ingeven, dan lukt dat echt niet.
Ik kan wen proberen om uninstall te doen en dan inhoud installeren...maar ik vrees dat dit niet echt gaat helpen.
Zoals @Bol al heeft geschreven, het probleem is blijkbaar bekend...maar de oplossing is nog niet gevonden :-(

Solange-Coussement schreef op 20.02.2021 om 17:20 uur

@Bol Ik heb zonet even jouw filmpje bekeken. Jij krijgt wel die lijst nog als je in de zoekfunctie iets ingeeft. Ik krijg helemaal niets :-(

Solange-Coussement schreef op 20.02.2021 om 17:22 uur

@Bol en @mi-bo
Zo blijft het bij mij ... ik typ iets in...en er gebeurt niets :-(

mi-bo schreef op 20.02.2021 om 17:41 uur

@Solange-Coussement

Beste Solange.

Ik werk met Google Chrome,en het programma MTM goed werkt, misschien voor U een optie omdat te installeren .

SC6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 20.02.2021 om 17:43 uur

@Bol

Beste Rob.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

een filmpje op 14.11.2020 gestuurd en een reactie op 10.11.2020 ontvangen ????

M.vr.gr.

Michael

@mi-bo,

Hallo Michael,

Helaas, heb ik een typefoutje gemaakt. Ik heb namelijk de verkeerde datum vermeld. zie afbeelding.

Fijn Weekend, Rob

PC -1-

PC -2-

Solange-Coussement schreef op 20.02.2021 om 17:45 uur

Ik zal het eens bekijken. En anders maar eerst even concentreren op de rest van het programma. Ik heb nog werk genoeg om Magic Video Deluxe premium te leren...
Straks ben ik even niet meer online...mochten er nog mensen antwoorden, dan lees ik dat waarschijnlijk morgen.

Alvast bedankt en groetjes,
Solange

Bol schreef op 20.02.2021 om 18:00 uur

@Solange-Coussement

Hallo Solange en @mi-bo (Michael)

Magix Travel Maps gebruik volgens mij geen enkele browser. Maar wel OpenStreetmap.

Als MTM wel goed zou werken onder Google Chrome, dan had Magix Support mij dit wel gemeld.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Solange-Coussement schreef op 20.02.2021 om 18:07 uur

Inderdaad...bij mij staat er ook Openstreetmap (die ik trouwens ken van mijn Garmin en Basecamp en die ik gebruik om te geocachen). Maps zijn mij dus niet onbekend...Het programma Travel Maps helaas heel nieuw en dan is het niet leuk dat iets niet werkt zoals het moet.