Reacties

lucky_me schreef op 13.07.2012 om 12:57 uur

klik in de tijdlijn de clip aan die je wil transparant maken. Boven in de midden zie je een hendel veschijnen. Schuif hem naar beneden.

grease schreef op 13.07.2012 om 13:13 uur

Ik zit mij suf te zoeken naar die henden. Ik heb een screenshot gedaan, kun je zeggen wat je precies bedoeld?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-P4UC7V7UCM3I.jpg

In premiere hoef ik alleen die clip erin te zetten en dan doet hij het, maar ik wil met Magix blijven werken...

lucky_me schreef op 13.07.2012 om 19:58 uur

Die hendel is het vierkantje dat op zijn punt staat boven in de midden van de clip. sleep het me je muisaanwijzer naar beneden, dan vergroot je de transparantie van deze clip.

ps; je kan hier ook een afbeelding of (kort) filmpje aan toevoegen, dit hoef je niet via http te doen. De icoontjes hier net naast de smiley in het antwoord venster dienen daarvoor.

mvg

Luc

grease schreef op 13.07.2012 om 20:28 uur

Maar dat bedoel ik niet helemaal. Ik heb een clip met zgn Alpha laag. De achtergrond is transparant en als ik hem bijv in Premiere zet boven een andere clip, dan is het transparant. In Magix blijft dat transparante zwart.

(dit is niet zwart van Chromakey) Het lijkt erop dat Magix huer niet mee overweg kan, maar er zit wel een mogelijkheid "alpha" bij de videoeffecten. Ik weet niet wat ik evt zou moeten instellen...

lucky_me schreef op 15.07.2012 om 06:11 uur

Hoewel je vraag me nog steeds niet helemaal duidelijk is (ik denk dat je begrippen gebruikt die misschien wel in premiere maar niet in magix bestaan) kan ik je wel even wegwijs maken met de alpha key.

hiervoor heb je 2 videoclips nodig. Je werkt in time-line en de eerste clip plaats je op het bovenste spoor. Het geluid van deze clip staat dus op spoor 2. Op spoor 3 plaats je een zogenaamd masker, dit is eigenlijk een gewone tekening met zwarte en witte vlakken. Er zijn er reeds een aantal meegeleverd met het programma. Eventueel kan de overgang tussen zwart en wit geleidelijk zijn in grijswaarden.

Onder dit masker plaats je de tweede clip. Nu ga je naar effecten en je sleept het alpha-key effect op je masker. Speel nu je clips af en waar in je masker de tekening zwart was zie je de bovenste clip en op de witte delen zie je de onderste clip. De eventuele overgangen tussen wit en zwart in je masker zie je ook in de geleidelijke overgangen tussen de 2 clips. ik bedoel dat de grenzen ertussen dan niet scherp zijn.

Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag, succes

Luc

grease schreef op 15.07.2012 om 09:01 uur

Bedankt Luc!

Dit was inderdaad de uitleg die ik nodig had.!!!

Ik had wel op alpha zitten klikken, maar dan op die tweede clip en het masker had ik al snel in de prullenbak gegooid omdat ik daar ook geen effect bij had. Nu dus wel.

Nu kan ik gelukkig gewoon Magix blijven gebruiken om deze effexten te gebruiken.

Groet,

Patrick