trager bestanden laden

peter-coolen schreef op 31.01.2017 om 14:55 uur

Hallo Forumleden,

Als beginnende Magix gebruiker van het programma Video de Luxe 15 merk ik dat het laden van filmbestanden steeds trager gaat naar mate ik er meer geladen heb. Eerst ga ik het MTS-bestand importeren (resolutie 1920x1080 en 25 fps) en toevoegen aan de film, om daarna te converteren zodat het beter kan worden afgespeeld. Ik vroeg mij af of er b.v. niet beter 3 filmprojecten gemaakt kunnen worden en deze later samen te voegen? Het laden van bestanden in dit eerste filmproject, ging in het begin n.l. wel vlotter.

Weet niet of deze mogelijkheid bestaat en hoe dan te handelen?

Ik werk met een PC met besturingssysteem Microsoft Windows 10 Home en een beschikbaar fysiek geheugen van 5,40 GB.

Lees graag een reaktie.

Peter.

Reacties

mi-bo schreef op 31.01.2017 om 15:59 uur

Peter,

schrijf je over MAGIX vdl 15 of MAGIX vdl 2015.

gr

Michael

peter-coolen schreef op 31.01.2017 om 17:13 uur

Het Programma is Video deluxe 15 van 2008, met de laatste update.

Voormalige gebruiker schreef op 01.02.2017 om 09:01 uur

Hallo Peter,

Het kan zijn dat VDL 15 onder Windows 10 redelijk draait, maar je mag niet verwachten dat deze ook soepel loopt. Mijn advies is daarom, koop een VDL die geschikt is om onder windows 10 kan draaien.

Succes,

Rob

peter-coolen schreef op 01.02.2017 om 11:49 uur

Beste Rob, bedankt voor je reactie.

peter-coolen schreef op 01.02.2017 om 20:13 uur

Beste mi-bo,

Via de mail ontving ik je laatste antwoord gedeeltelijk nl.:

Ik zal helaas moeten schrijven, dat in MAGIX vdl 15 niet de mogelijkheid was
  om M2TS of AVCHD...??????

Maar de link naar het volledige antwoordt werkte bij mij niet. Graag alsnog het volledige antwoord.

Wel direct een vraag: is een MTS bestand (welke komt van mijn Panasonic HDC-SD 100)

hetzelfde als een M2TS ?

Dan nog iets.....op de bijgeleverde handleiding staat "Video deluxe 15" maar op de verpakkingsdoos waarin het programma geleverd is, staat "Video deluxe 15 plus"

Graag nog een reactie.

mi-bo schreef op 01.02.2017 om 20:40 uur

Peter,

het klopt dat ik een antwoord heb weg gehaald, gezien Robvroe1 misschien een beter antwoord had gegeven.

Maar die had het ook alweer veranderd, gezien zijn antwoord niet klopte op Uw vraag.

Met het pakket MAGIX video deLuxe 15 Plus van 2008 was het nog niet mogelijk om M2TS ( MTS ) of AVCHD ( 1440:1080 of 1920:1080 ) bestanden te bewerken.

dit is het volledige antwoord

Gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 01.02.2017 om 20:57 uur

Hallo Peter,

Het antwoord dat ik gisteren gaf was wel correct, je kan weldegelijk M2TS bewerken. Lees deze tekst maar eens door, die ik uit de handleiding van VDL 15 plus / premium heb in gescand.

Ik blijf bij mij antwoord, dat VDL 15 onder Windows 10 niet soepel zou lopen, zoals je wens is. De rede hiervoor is dat VDL 15 plus een 32bits programma is en uitgebracht is voor Windows 2000 / XP / Vista

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 02.02.2017 om 13:10 uur

Hallo Peter,

Voor jouw heb ik VDL 15 plus op mijn andere PC met Windows 10 geïnstalleerd. Daarna heb ik een MTS bestand van 1920x1080 met 50 frames per seconde zonder problemen op de tijdlijn van VDL 15 plus kunnen zetten. zie filmpje:

Groet,

Rob

peter-coolen schreef op 03.02.2017 om 11:49 uur

Beste Rob,

Het laden van mijn filmbestanden lukte ook wel maar ging steeds trager. Ik heb nu 180 bestandjes geladen, maar heb totaal ongeveer 600 bestandjes. Anders ga ik eerst de geladen bestandjes bewerken (knippen) om daarna weer verder te gaan. Nu moet ik weer tijd zien te vinden om verder te kunnen gaan.(zit nog in het arbeidsproces ondanks AOW leeftijd)

In ieder geval bedankt voor je hulp en adviezen.

Groet Peter.

Voormalige gebruiker schreef op 03.02.2017 om 12:07 uur

Hallo Peter,

Dat ik zo uitvoerig was, is om Mi-Bo te laten zien, dat je MTS bestanden weldegelijk in VDL 15 plus kan bewerken.

Je schrijft dat ca. 5,4 GB geheugen heb, echter omdat VDL 15 32bits is, zal het programma max.ca. 3,5 GB geheugen echt benutten. Er moet veel geswapt worden naar je harde schijf, wat veel vertraging oplevert. Ik weet niet welk processor je in de computer heeft zitten, maar deze kan ook vertragend werken. Dus ik wens je veel succes en geduld toe.

Groet,

Rob