Toegevoegd geluid gaat niet goed bij VDL 2025

sipke schreef op 28.03.2025 om 13:34 uur

Ook met eerdere versies van VDL had ik hetzelfde probleem. Bij concurerende bewerkingsprogramma's niet.

Als ik geluid toevoeg kan het zijn (kans 50 dat het toegevoegde geluid 10-15 x sneller word afgepeeld dan opgenomen, dus onbruikbaar. Het maakt niet uit hoe ik de instelling van de audioaopame invul. afspelen tijdens opname en niveauregeling zijn de belangrijkste aankruisvakjes dacht ik. Als het geluid verkeerd gaat, vakjes anders invullen en hopen dat het goed gaat.Ik gebruik als microfoon een lochitech webcam, al een oudje en heb ook een test genomen om ook het beeld van de webcam op te nemen, maar het resultaat is hetzelfde. Ik gebruik nu win 11, maar vorige pc had win 10 en ook daar hetzelfde probleem.

Reacties

Bol schreef op 28.03.2025 om 15:45 uur

@sipke

Hallo Sipke,

Een zeer vreemd verhaal. Hiervandaan kan ik niet bepalen hoe met welk programma u uw geluid opneemt. Neemt u op via Video Deluxe 2025? Als dat zo ik, dan wordt het opgenomen geluid rechtstreeks op de tijdlijn van Video Deluxe gezet. Of u nu de microfoon gebruik van de webcam Logitech, dan kan het nooit 10 tot 15 maal sneller afspelen. Hebt u al eens een losse microfoon gebruikt?

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 28.03.2025 om 15:52 uur

Ik gebruik VDL om het geluid op te nemen en het maakt niets uit hoe ik die aankruisvakjes invul. Ik heb geen goede losse microfoon. Het geluid komt idd rechtstreks op de tijdlijn. Als ik de snelheid zou kunnnen aanpassen zou ik het probleem kunnen verhelpen, maar dat kan niet. Anders zal ik binnenkort een microfoon halen.

Bol schreef op 28.03.2025 om 18:26 uur

@sipke

Hallo Sipke,

Neemt u het geluid op de juiste manier op!! Doe het volgende:

• start VDL op
  • klik op de rode stip onderin van het previewscherm
  • Magix Capture wordt opgestart
  • klik onder in op de Muzieknoten
  • het menu voor Audio-opname wordt opgestart
  • kies het juiste Audiostuurprogramma
  • zet een vinkje bij Normaliseren na de opname
  • u kunt een naam geven aan het Audiobestand
  • zet een vinkje bij Niveauregeling weergeven
  • klik op de rode stip om de opname te starten
  • klik op het vierkantje op de opname te stoppen
  • klik op Gebruiken
  • nu wordt de opname op de tijdlijn gezet.
  • als u op afspelen klikken om de opname te beluisteren

Ik heb mijn microfoon aangesloten via microfooningang van mijn PC. Ik heb zelf niets ingesproken, maar het geluid van mijn TV opgenomen. Zie filmpje.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 28.03.2025 om 18:33 uur

Op dezelfde manier doe ik het ook. De ene keer gaat het goed (normale afspeelsnelheid) maar de andere keer wordt het donald duck geluid. Dan rommel ik met de invulvakjes om en probeer het opnieuw. Mogelijk haalt die instelling niets uit en komt eventuele verandering van het opnieuw opstarten van geluid toevoegen.

sipke schreef op 28.03.2025 om 18:56 uur

Ik heb dezelfde microfoon op de audiobewerker aangesloten en de test was goed. Heb een aantal testen gedaan in VDL en daar is het een loterij hoe de afspeelsnelheid is zonder de instelling te veranderen. Ik kan natuurlijk toegevoegd geluid middels de audiobewerker laten lopen,