titels in VDL 2015

plagge schreef op 16.11.2014 om 14:59 uur

Ik heb de volgende vraag. Als ik op twee tijdlijnen twee verschillende titels zet, dan zie ik beiden onder elkaar verschijnen. Prcies zoals ik bedoel.

Na het rendenderen zie ik alleen maar de tweede. Bij het preview renderen stopt het programma en wordt het afgesloten. Ik heb ook al bij chromakey geprobeerd door MIX aan te zetten maar dat helpt ook niet.

Ik heb op spoor 1  geen beeld of geluid staan. op spoor 2 staat geluid op spoor 3 staat beeld op spoor 4 staat geluid op spoor 5 staat titel (simpel 6 van de 3D) en op spoor 6 staat HART (ook van 3D).

Het is de bedoeling dat onder de hoofdtitel het hart kloppend wordt weergegeven. Wat doe ik niet goed? 

Reacties

RiViS schreef op 16.11.2014 om 20:34 uur

Hallo Plagge,

De onderste titel (Hart) dekt de bovenste (gedeeltelijk) af. Wat je kunrt doen is het hart verkleinen en omlaag schuiven zodat de bovenste titel geheel zichtbaar wordt. Gebruik daarvoor op de titel Hart het effect Bewegingseffecten  /   Positie/grootte.

Het afspelen vergt blijkbaar erg veel van je processor, heb ik gemerkt. Zelfs met verlaagde resolutie gaat het bij mij nog niet vloeiend. Na renderen/exporteren zou het goed moeten gaan

groet,

Rijk

plagge schreef op 16.11.2014 om 20:45 uur

Dank je wel Rijk voor jouw reactie. Ik heb het hart al kleiner gemaakt en in het previewvenster zie ik beiden zoals ik bedoel. Alleen na preview rendering of na export van dat gedeelte in mpeg dan blijkt alleen maar het hart in beeld te verschijnen.

RiViS schreef op 16.11.2014 om 22:33 uur

Ik heb het even geprobeerd, je hebt gelijk. Het lijkt er op dat die twee 3D titels niet samen gebruikt kunnen worden. Geen idee waarom.

Misschien werkt het volgende: Zet eerst alleen de titel simpel6 onder de video en exporteer dit stuk. Verwijder dan video + titel en zet het geëxporteerde stuk er voor in de plaats. Zet daar dan de titel Hart onder, etc. Een beetje omslachtig, maar misschien helpt het je.

groet,

Rijk

plagge schreef op 16.11.2014 om 23:17 uur

Leuke tip Rijk. Ga ik morgen proberen. 

Voormalige gebruiker schreef op 17.11.2014 om 13:41 uur

Hallo Plagge,

Met wat experimenteren is het mij gelukt om Simpel 6 en Hart samen op het previewscherm te zetten na het renderen. De volgorde die ik gebruikt heb is:

1. spoor 1 leeg

2. spoor 2 muziek

3. spoor 3 beeld

4. spoor 4 geluid van beeld

5. spoor 5 simpel 6 3D

6. spoor 6. hart.

7. klik op tabblad efecten / Desgin-elementen / beeld in beeld

8. sleep 2/1 links naar spoor 5

9. sleep 2/1 rechts naar spoor 6

10. klik op spoor 5; type tekst in vak en positioneer de tekst (het vak kan je vergroten).

11. klik op spoor 6 en verkleint het hart en zet deze onder de tekst.  

12. daarna gerendeerd. Simpel 6 en hart blijven zichtbaar.

13. ik heb toen deze exporteerd als een mpeg bestand (HD archief 1920x1080 pal)

Succes,

Rob

PS. Druk op Ctrl+Alt+M en exporteer het als Magix video. Nu wordt dit als een MXV verstand weggeschreven. Wanneer je het MXV bestand op een tijdlijn zet speelt het zonder haperingen af.  

plagge schreef op 17.11.2014 om 15:11 uur

Geweldig Rob dat het jou gelukt is. Compliment. Ik heb precies hetzelfde gedaan en mij lukt het niet.  Zoals gezegd ik krijg beide effecten keurig te staan en te zien tot.... ik de preview rendering start. Dan verdwijnt meteen de Simpel 6 3D en krijg ik alleen het hart te zien. 

Het blijft vreemd.   Voorlopig is de oplossing dus nog niet nabij. 

Voormalige gebruiker schreef op 17.11.2014 om 21:43 uur

Geweldig Rob dat het jou gelukt is. Compliment. Ik heb precies hetzelfde gedaan en mij lukt het niet.  Zoals gezegd ik krijg beide effecten keurig te staan en te zien tot.... ik de preview rendering start. Dan verdwijnt meteen de Simpel 6 3D en krijg ik alleen het hart te zien. 

Het blijft vreemd.   Voorlopig is de oplossing dus nog niet nabij. 

Hallo Plagge,

Ik heb nog een andere manier gevonden. zie mijn eerder antwoord.

De veranderingen heb ik vet en grijs gemaakt.

Groet,

Rob

plagge schreef op 18.11.2014 om 09:30 uur

Hallo Rob, 

Geniaal! Het werkt. Je moet er maar op komen. 

Dank je wel en groet van 

Geertjan 

Voormalige gebruiker schreef op 18.11.2014 om 13:57 uur

Hallo Rob, 

Geniaal! Het werkt. Je moet er maar op komen. 

Dank je wel en groet van 

Geertjan 

Hallo Geertjan,

Graag gedaan. Zelf heb ik ook weer wat bijgeleerd.

Succes met het monteren van je films

Rob