Timline muziek bewerken video de luxe 2024

durk-rdurk schreef op 02.01.2024 om 02:11 uur

Op de timeline kon ik altijd blokjes erbij zetten om zo de muziek te manipuleren. Een gezongen lied kon zachter worden als er een persoon iets ging vertellen. Ik liet de muziek da langzaam verdwijnen en de spreker kwam luider op de voorgrond. Na zijn verhaal liet ik de muziek weer opkomen en de spreker verdween langzaam naar de achtergrond. Ik heb dit een paar keer gedaan maar kan het nergens meer vinden hoe dat nu moet. Kan iemand mij hierbij helpen?

Groet Durk

Reacties

Bol schreef op 02.01.2024 om 11:48 uur

@durk-rdurk

Hallo Durk

Zie hiervoor eens deze link: Volumecurve verschijnt niet (magix.info) (ook toepasbaar in VDL2024). Mocht u nog vragen hebben laat het mij weten.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Aanvulling op 02-01-2024 om 11:58 uur

Laatst gewijzigd door Bol op 02.01.2024, 11:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

durk-r schreef op 02.01.2024 om 23:29 uur

Hallo Bol,
Dank voor je hulp, ik werk al jaren met magix. De laatste jaren bijna niet maar nu ik met pensioen ben en mijn echtgenote in een verzorgingshuis woont ben ik steeds meer oude dingen naar boven aan het halen. Maak veel filmpjes van vroeger met muziek welke we mooi vinden. Ik wil daar ook oude verhalen in zetten. Ik wist dat het geluid van de muziek wegzakken en het spreken naar voren gehaald, kon maar kon niet vinden waar het zat. Werk nu met de nieuwste versie van 2024 (Abonnee) en daar is nogal wat in veranderd. Ook het overzetten naar een andere pc heb je me geweldig geholpen. De vraag over de timeline had ik 5 minuten voor nodig, maar daar zitten veel meer mogelijkheden. Ben het programma aan het doorspitten,kom vast nog wel een paar keer bij je terug. Ook de helpdesk is voor mij nog wat onwennig. Nogmaals bedankt voor je hulp.

Groet Durk

Bol schreef op 04.01.2024 om 14:00 uur

@durk-rdurk

Hallo Durk,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat uw beide problemen zijn opgelost. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Hiervandaan kan ik niet zien met welke Video Deluxe versie u werkte voor Video Deluxe 2024. Maar de lay-out van VDL2024 is zeker behoorlijk veranderd. Mijn advies om via de hulp de gebruiksaanwijzing (PDF) bestand te downloaden.

Succes met het opnieuw samenstellen van uw oude filmpjes.

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-