Timestretch / resample defect in VdL 2105 Premium

henko schreef op 30.10.2014 om 12:50 uur

De functie Timestretch / resample is niet okay in Video de Luxe 2015 Premium. Er verschijnt alleen een lege "Audio FX-balk" waaronder geen menu hangt. Dit is waarschijnlijkt een bug. (zie screendump)

In de 2013-MX Premium versie  functioneert deze probleemloos.

Alvast dank voor uw spoedige antwoord, M.v.g. Henk Koning

Reacties

mi-bo schreef op 30.10.2014 om 13:57 uur

Beste henko. 

27 okt was er een download update van 13,8 Mb heeft u dit als gedownload en geinstalleerd.

Welkom bij het installatieprogramma van
MAGIX Video deluxe 2015 Premium Update

Sluit a.u.b. alle nog draaiende programma's, voordat u verder gaat met de installatie. Daardoor worden mogelijke conflicten tijdens de installatie vermeden.

Klik op »Annuleren«, om de installatie te stoppen, of op »Volgende«, om met het installatieprogramma te beginnen.

Belangrijke wijzigingen van versie 14.0.0.162

• Fix: Beeldstabilisatie is onder meer niet juist in het project opgeslagen
• Verbeteringen van filmsjablonen voor materiaal met ongebruikelijke Aspect Ratio
• Verbeteringen qua handling filmsjablonen
• Kleinere bugfixes van het exporteren
• Diverse tekst- en spraakaanpassingen
• Fix tegen verdwijnen van thumbnails uit de bronweergave in de importdialoog van de geheugenkaart
• Stabilisatie bij weergave van projecten met beeldmateriaal
• Problemen bij weergave met DirectSound opgelost
• Kleinere problemen bij toepassingen van overgangen opgelost
Ondersteuning van Ogg-bestanden met thumbnails in metagegevens

succes Michael

henko schreef op 30.10.2014 om 14:52 uur

Beste mi-bo,

Waar kan ik die Video deluxe 2015 Premium download update vinden?

( stuur me een url )

Alvast dank, HenKo

Voormalige gebruiker schreef op 30.10.2014 om 15:23 uur

Beste Henko,

Een aanvulling op Mi-Bo. De download update kan je vinden...ga naar: hulp / online actualiseren.

Bij mij doet die het wel zie:

Succes,

Rob

henko schreef op 02.11.2014 om 13:38 uur

Hallo beste meedenkers,

Na het downloaden van de Vdlx2015_Premium_update_14.0.0.162 update patch is het me na diverse herinstallaties en systeem herstarts nog steeds niet gelukt de Timestretch/resample functie te herstellen. (Ook de bug in de beeldstabisatie blijft hardnekkig aanwezig.) Erg jammer, want ik gebruikte deze functies in de MX versie zeer frequent. Welke heldere geest onder jullie biedt een scherpzinnige suggestie?

Groete, Henk

Voormalige gebruiker schreef op 02.11.2014 om 16:41 uur

Beste Henko,

Wat je ook nog zou kunnen proberen is om het bestand Videodeluxe.ini te verwijderen c.q. te herbenoemen. Hier worden je persoonlijk instellingen in opgeslagen. Volgens mij worden deze, tijdens herinstallatie niet verwijderd.  Wanneer je VDL 2015 opstart word Videodeluxe.ini automatisch opnieuw aangemaakt.

Ga naar de verborgen map: c\ gebruikers \ naam gebruiker\ AppData\ Roaming] MAGIX\ Videodeluxe21_Premium\ Videodeluxe.ini 

Er is nog een manier om "Audio FX"  op te roepen. Klik op:

Klik vervolgens op "FX" van het gewenste spoor.

succes,

Rob

henko schreef op 02.11.2014 om 18:49 uur

Beste Rob, 

Verwijdering van ini-bestand en opnieuw installeren van de update patch geeft geen verbetering. Alternatieve oproep van Audio FX lukt, maar het ziet er anders uit dan bij jou. Overigens zie ik de gewenste Timestretch / Resample optie daar niet bij staan. Ik vrees dat een volledige herinstallatie van VdL2015 Premium met alle bijkomende toeters en bellen onontkoombaar is. Dan nog betwijfel ik of dit het probleem oplost omdat de werkelijke oorzaak duister blijft.

Groeten, Henk

Voormalige gebruiker schreef op 02.11.2014 om 23:43 uur

Hallo Henko,

Er zit niks anders op dan je computer eens goed op te schonen en/of Magix opnieuw te installeren. Voor het opschonen van mijn computer gebruik ik CCleaner en Glary Utilities 5 (allebei freeware).

Laat het mij weten of het gelukt is.

Succes,

Rob

henko schreef op 03.11.2014 om 00:56 uur

Geloof me Rob, ik onderhoud mijn computer met zeer grote regelmaat met behulp van o.m. CCleaner. De laatste grote schoonmaak vond vanmiddag nog plaats.Tot voor kort gebruikte ik ook PC Check & Tuning 2010 van Magix, maar dat (inmiddels verouderde programma) begon de laatste tijd iets te vaak en iets te veel van de schijf te poetsen. Dus heb ik het twee weken geleden gedeïnstalleerd. Gelukkig heeft Magix een nieuwe versie op de plank liggen. Ik heb intussen Glary Utilities gedownload en geïnstalleerd. De eerste schoonmaakactie moet nog plaatsvinden. Interface ziet er goed uit. Ben benieuwd wat mijn ervaringen zijn. Bedankt voor je tip.

Ik voel me gesterkt in mijn plan tot volledige herinstallatie. Al zie ik wel op tegen het vele werk wat dat met zich meebrengt i.v.m. een hele stapel bijkomende software aan effecten die gelinkt zijn aan Magix Video de Luxe. Je hoort nog van me. 

Groeten, Henk

Voormalige gebruiker schreef op 03.11.2014 om 09:29 uur

Geloof me Rob, ik onderhoud mijn computer met zeer grote regelmaat met behulp van o.m. CCleaner. De laatste grote schoonmaak vond vanmiddag nog plaats.Tot voor kort gebruikte ik ook PC Check & Tuning 2010 van Magix, maar dat (inmiddels verouderde programma) begon de laatste tijd iets te vaak en iets te veel van de schijf te poetsen. Dus heb ik het twee weken geleden gedeïnstalleerd. Gelukkig heeft Magix een nieuwe versie op de plank liggen. Ik heb intussen Glary Utilities gedownload en geïnstalleerd. De eerste schoonmaakactie moet nog plaatsvinden. Interface ziet er goed uit. Ben benieuwd wat mijn ervaringen zijn. Bedankt voor je tip.

Ik voel me gesterkt in mijn plan tot volledige herinstallatie. Al zie ik wel op tegen het vele werk wat dat met zich meebrengt i.v.m. een hele stapel bijkomende software aan effecten die gelinkt zijn aan Magix Video de Luxe. Je hoort nog van me. 

Groeten, Henk

Henk, succes, Rob

henko schreef op 03.11.2014 om 10:51 uur

Beste Rob,

Inmiddels heb ik een onverwacht alternatief ontdekt voor het Timestretch probleem. Video deluxe 2015 heeft een nieuwe muismodus optie: "Object stretch" (zie foto) Hiermee kunnen zowel beeld als geluidssporen heel felxibel worden gestretched. Erg handig bij ritmische montage van mooie shots die soms net te kort zijn voor de ruimte tussen twee musicbeats. Wat de beeldstabilisatie betreft, dat lijkt nu ook opgelost te zijn middels de update patch. De ingrijpende herinstallatie van alle montage software stel ik maar even uit. Ik dank je voor je meedenken en meeleven en wens je veel succes en vooral veel montageplezier toe. Wellicht tot later op dit forum.

Groeten, Henk

Voormalige gebruiker schreef op 03.11.2014 om 23:06 uur

Hallo Henk,

Heb je de download of de DVD versie? Als je de DVD versie hebt, legt dan de VDL 2015 DVD in de disklade. Je kan dan kiezen uit drie mogelijkheden. Installeren - Herstel - Verwijder. Kies voor herstel.

succes,

Rob

henko schreef op 06.11.2014 om 12:02 uur

Beste Rob,

Alhoewel het met nog niet is gelukt om de optie Timestretch/Resample te herstellen (ook niet met de DVD-herstel-optie) ben ik intussen weer druk aan het produceren geslagen. Tot nu toe kan ik goed overweg met Object stretch. Resample gebruikte ik zelden dus ik mis het (nog) niet. Waar ik zeer tevreden mee ben is Glary Utilities. Wat CCleaner aan rommelbestanden op de schijf laat liggen ruimt Glary keurig op. In mijn geval betrof het er zelfs meer dan 4000. Het registerbestand bleek nagenoeg schoon te zijn. Daar blijkt CCleaner minder steken te laten vallen. Glary 's schoonmaakactie heeft tot nu toe niet geleid tot bijkomende (merkbare) schade voor andere software. Het systeem is nu merkbaar sneller bij opstarten en afsluiten. Vastlopers waar ik de laatste tijd steeds vaker last van kreeg zijn tot nu uitgebleven. Superbedankt voor deze gouden Glary-tip, Rob! 

Met vriendelijke groet en wie weet tot later,

Henk