Tikkende geluiden na het exporteren van een MVdL Pro film naar het mov formaat.

Jan47 schreef op 28.08.2011 om 16:54 uur

In magix video de luxe 16 heb ik een geluidsprobleem bij het exporteren van een film naar het mov formaat. Het originele geluidsspoor is zuiver. Na export hoor je bij het afspelen zacht tikkende geluiden, zoals vroeger bij een niet schone grammofoonplaat (als iemand nog weet hoe dat klonk). Weet iemand hoe dit komt en wat je er aan kan doen? Alvast bedankt! 
Ik werk onder Windows XP-32 SP3, met Realtek HD Audio output geluidskaart en 2GB geheugen.

Reacties

mi-bo schreef op 29.08.2011 om 16:41 uur

U heeft een mov bestand at op een dvd staat, en dat wilt u importeren in Magix en nu hoort u een tikkend geluid.

Is het mogelijk dat de dvd in Pinnacle is gemaakt, dan is dit een verklaar bare oorzaak, de codec tussen Magix en Pinnacle verschillen iets.

succes.

Jan47 schreef op 29.08.2011 om 18:31 uur

Nee mi-bo, het is juist omgekeerd. Ik ben bezig met een Magix video project en vanuit dat eigen project exporteer ik de video als mov bestand. En als ik dat bestand dan afspeel, dan hoor ik de tikkende geluiden. Het mov bestand is juist bedoeld om verder extern te verspreiden, zodat het afgespeeld kan worden op Windows en Apple PC's. Overigens bedankt voor de moeite om mee te denken naar een oplossing. Ik blijf hopen op een oplossing.

Jan47

Antoon schreef op 26.09.2011 om 19:14 uur

De tikken kunnen van de maatdetectie zijn. Deze moet uit te schakelen zijn met rechter muisklik in het geluidsspoor en de maatdetectieassistent uit zetten.