Tikje, kraakje in geluid film

ktjdebruine schreef op 09.03.2013 om 19:07 uur

Na het branden is er een storend geluidje in de film. Een tikje een kraakje, net als een oude langspeelplaat. Soms is het een tijdje weg en komt het weer. Zo om de 10, 30 sec, dan eens een enkele dan een dubbele. Het komt continu door voor, bij gemonteerde muziek, origineel film geluid en ook in stukken zonder geluid. 

Heb een kort filmpje gemaakt met dezelfde filmsetting op een dvd, en de standaard audio samplerate gebruikt, alles oké. Bij de probleem film zie ik dat de audio samplerate op 11024 staat, alles is echter lichtgrijs, en kan niet klikken op de 48.000Hz.

Ik gebruik vdl 17 premium special editie. Film is 16:9 standaard pal. Gebrand met ongeweizigde settings.

Hopelijk kent iemand dit probleem

Reacties

bobbiaan schreef op 10.03.2013 om 11:00 uur

Beste...,

Draait er op de achtergrond misschien een programma waardoor deze regelmaat van storing optreedt. sluit veiligheidshalve alle programma's af zoals o.a. virusbescherming.

Suc6

Bobbiaan

ktjdebruine schreef op 10.03.2013 om 11:09 uur

Dag bobbiaan,

Ben er door testen met settings achter wat het probleem is, audio-samplerate, deze staat op 11024.

Ik heb een een stukje film nagemaakt met dezelfde bestanden qua beeld en muziek, met de audio-samplerate op 48hz, en dan is alles goed. Echter via bestand, instellingen, film, kan ik de Hz niet aanpassen, het is uitgegrijsd.

Een nieuw project gemaakt, en daarin de backup gezet werkt ook niet. Volgens de gebruiksaanwijzing van magix moet het wel aan te passen zijn, video instellingen enz kan ik wel veranderen, zou ik ergens anders een setting hebben die dit verhinderd?, maar waar?.

Gr.,

Koen