tik in geluidsspoor bij export video deluxe 2015 plus

maarten.v schreef op 11.06.2018 om 13:16 uur

Ik heb diverse topics hierover gevonden, maar bij geen van deze staat een oplossing.

de geluidstracks kan ik afspelen in diverse programma's zonder vreemde bijgeluiden.

het maakt niet uit of ik een wav, mp3 of aac geluidsspoor gebruik, magix zorgt ervoor dat er een tikkend geluid in de export film zit (ik dacht even dat ik een lp aan het afspelen was)

de machine is een i7 met realtek hd audio en draait windows7.

heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Reacties

mi-bo schreef op 11.06.2018 om 13:36 uur

Maarten.V.

Ga naar Audio-effectcurven (6 opties)

Via deze weg kunt U het probleem oplossen.

Groeten

Michael.

maarten.v schreef op 11.06.2018 om 16:39 uur

Mi-Bo, ik heb dit net getest, ik heb alle 6 de filters geprobeerd, maar het tikken is er nog steeds.

het probleem dat er iets mis gaat in de compressie van geluid in magix blijft dus bestaan.

als ik de track afspeel in magix hoor ik de tikken ook niet, het gaat alleen mis bij de export

mi-bo schreef op 11.06.2018 om 16:58 uur

Maarten. V.

Ga naar bestand, exporteren, exporteren als magix video,dan wordt er een mxv (mixdown) van gemaakt(dit kan ook in 1920:1080)alles wordt gerenderd zoals het op de tijdlijn staat.

Start MAGIX vdl weerop zoek bestand met mxv zet dit op de tijdlijn.

Dan exporteren.naar usb of branden op een dvd.

Groeten

Michael

maarten.v schreef op 11.06.2018 om 17:44 uur

ik heb gedaan wat je voorgesteld hebt, maar ook nu blijft het geluid tikken vertonen.

mi-bo schreef op 11.06.2018 om 21:02 uur

Maarten V,

een optie, zet alleen de track op de tijdlijn, ga naar bestand film exporteren, Audio als Wave, zet dit in een aparte map. open de map zet de Wave Files daarna onder het project.

gr

Michael

maarten.v schreef op 11.06.2018 om 22:07 uur

ik heb een wave bestand en daar was ik ook mee begonnen (zie eerste post) daarna heb ik een 320mbps mp3 geprobeerd, toen een 160mbps en later ook nog een 185...

vervolgens heb ik een mp4 die gemaakt is in adobe (met een aac geluidsspoor) in magix geladen. deze heeft dezelfde problemen als ik die door magix exporteer.

Bol schreef op 12.06.2018 om 10:59 uur

Hallo Maarten,

Bedankt voor het vertrouwen en de files, die ik van je heb ontvangen. Ik heb testen gedaan in zowel VDL 2016 als in VDL 2018 en daar heb ik het tikken ook in kunnen waarnemen. Zelf heb ik het vermoeden dat het aan het beeldmateriaal ligt. Ik ga vandaag wat dieper spitten en laat je het resultaat weten.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.06.2018, 11:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.06.2018 om 11:53 uur

Hallo Maarten,

Ik heb het kunnen exporteren als een MP4 bestand zonder tikken, in alle VDL versies (VDL 2015; 2016; 2018)

Probeer dit eens:

1. zet het test.mp4 op de tijdlijn
  2. druk op Ctrl+H zodat het beeld op spoor 1 en het geluid spoor 2 staat.
  3. activeer het object en ontkoppelt het beeld en geluid d.m.v. de gebroken schakel (sneltoets Shift+G)
  4. Verwijder het geluid op spoor 2
  5. zet nu het MP3 bestand (bliss muse cutout take 2.mp3) op spoor 2
  6. exporteer dit nu al een Mpeg-4 bestand
  7. als alles goed is gegaan hoor je nu niet meer de vervelende tikken.

Laat het mij weten of dat bij jou ook zo is.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.06.2018 om 11:53 uur

Maarten.V

Mijn laatste antwoord aan U verwijderd, na lezen dat er via PB naar een oplossing wordt gezocht

succes.

Met vriendelijke groet.

Michael.(moderator).

maarten.v schreef op 12.06.2018 om 15:58 uur

Beste Michael,

jammer dat je niet meer wilt meedenken omdat een ander ook probeert me te helpen met het zoeken naar een oplossing.

maar goed, jij ook veel succes

maarten.v schreef op 15.06.2018 om 09:08 uur

In ieder geval heb ik nu diverse zaken getest, het ini bestand weggegooid, een nieuwe instalatie gedraaid, weer andere geluidssporen en uiteindelijk een ander video bewerkings programma geinstalleerd.

aangezien andere software wel een goed geluidsspoor aflevert kan ik dus alleen concluderen dat het een onoplosbaar probleem is en volledig aan magix ligt.

Bol schreef op 15.06.2018 om 10:15 uur

Hallo Maarten,

Ik moet nog het eerste computerprogramma tegenkomen, die foutloos is. Denk hierbij maar eens aan Microsoft Windows 10. De audiofout, die jij nu heeft, ligt zeker niet alleen aan VDL 2015, maar in combinatie van verschillende factoren. Ik heb met jouw files diverse testen gedaan op verschillende Pc's. Ik kon jouw audioprobleem niet reproduceren. Dat het met een her-installeren van VDL 2015 niet is gelukt, daar moet ik nu ook het antwoord op schuldig blijven. Persoonlijk zal ik, om alles te kunnen uitsluiten, een back-up (Image file) maken van mijn opstartschijf en schone Windows 10 installeren en dan als eerste het VDL 2015 programma installeren en uitproberen

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.06.2018, 10:49, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-