Tijdlijn wordt op het scherm verkort weergegeven

hermanmelkman schreef op 15.12.2011 om 11:31 uur

Geacht Magix team,

Eerste vraag:

Tijdens het bewerken wordt de tijdlijn verkort, zodat de alle clips in beeld komen, waardoor het verder bewerken onmogelijk wordt.

Tweede vraag:

Ik wil van een lange muziekclip het einde verwijderen, deze opdracht voert het programma niet uit.

Derde vraag:

Kan ik een DVD branden van circa 4 uur en wordt dit ondersteund door Magix, dus een dubble layer DVD+DL en hoe moet ik te werk gaan.

Alvast bedankt voor de samenwerking en zie met belangstelling uw berichten tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

Herman Melkman, Tel.: +31206443643/ Mobiel: +31651797508, mail:

Reacties

RiViS schreef op 15.12.2011 om 21:14 uur

Hallo Herman,

Vraag 1: De tijdlijn kun je in- uit-zoomen met de regelaar rechts boven de tijdlijn, het kan in stappen door op de + of de - te klikken, het kan continu door met de muis het middelste rondje te verslepen (het rondje blijft op z'n plaats maar je ziet de tijdlijn wel veranderen en daar gaat het om). Tenslotte kun je ook nog regelen met de lichtgrijze balk helemaal onderaan, je kunt hem met de muis verplaatsen en op de uiteinden kun je ook weer zoomen (met de muis)

Vraag2: Activeer je clip met een muisklik (hij wordt geel). Zet de afspeelmarker op het gewenste einde. Open nu het Knip-menu (klik op het kleine driehokje rechts van het schaartje), klik dan op "Einde scene verwijderen". Nog sneller gaat het met de sneltoets U, dat gaat rechtstreeks, dus zonder het schaartje.

Vraag3: dat zou ik zo niet kunnen zeggen ik kan er in de Help functie niet zo gauw iets over vinden, maar misschien heb ik niet goed genoeg gezocht. Ik zou het gewoon proberen: plaats een DVD DL in de brander en kijk of het programma hem herkent. Je ziet onderaan in het scherm Branden ook de capaciteitsweergave van de dvd en hoeveel je film daarvan inneemt. Als het er net niet op kan, kun je ook nog via Encoderinstellingen met de bitrate spelen: lagere bitrate geeft meer capaciteit voor je film, maar pas op: je kunt daar niet ongestraft mee doorgaan, want de kwaliteit neemt bij lager bitrate af, dat is een kwestie van uitproberen, bv met een klein stukje film op een dvd rw.

groet,

Rijk

 

hermanmelkman schreef op 11.01.2012 om 20:10 uur

Hallo Rijk,

Bedankt voor de antwoorden en mijn veronschuldigingen dat ik na deze lange periode hierop terug kom.

Het antwoord op mijn vraag 3 is dat door het Magix Videobewerkingsprogramma een DVD+DL herkend wordt en dat het mogelijk is om clips tot circa 2 uur hierop te branden, zonder dat er kwaliteitsverlies is.

In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp.

Groet, Herman