tijdlijn en 1080/50p

plagge schreef op 18.06.2011 om 15:59 uur

Is er iemand die een verklaring heeft voor het feit dat ik de totale film vanuit de camera met het formaat 1080/50p wel via HDMI of RGB zonder problemen op de Tv kan afspelen, dit ook kan via windows mediaplayer. Het lukt echter niet om de film storingsvrij op de tijdlijnte krijgen (via USB) . Ttelkens vanaf een bepaald punt ontbreekt in ieder geval het geluid en ook het beeld loopt dan niet meer lekker . 

Het maakt daarbij overigens niet uit of de files vanaf de bij de camera (Panasonic HDC-HS700) geleverde software of rechtstreeks van de drive worden binnengehaald. 

Ik kom er maar niet uit! Ik heb overigens alle updates van VDL 17 op de computer staan. 

Reacties

Polders schreef op 18.06.2011 om 17:11 uur

Beste Plagge, suggestie is om te checken of uw versie van Video de Luxe 17 ook HD kan verwerken. Dit verschilt per  versie.

In het algemeen is het ook aan te raden de bestanden eerst naar een map op de harddisk te zetten en daarna daarvandaan naar de tijdlijn te slepen.

Veel succes met uw mooie camera en VDL bewerking

plagge schreef op 18.06.2011 om 18:49 uur

Dank je wel Polders voor de snelle reactie. 

Ik heb VDL 17 premium (volgens "Over Magix video de luxe) en op het begeleverde boek staat Video de Luxe 17 HD. Dus volgens mij moet HD kunnen maar of ook 1080/50p daarbij hoort ???

Ik heb inderdaad eerst vanuit de "map" HDC -HS700 de bestanden op de harde schijf gezet. De zogenaamde M2ts bestanden. Omdat niet het juiste resultaat opleverde heb ik het nog eens over gedaan met gebruikmaking van het met de camera meegeleverde prog. Bij beiden stopt het bij dezelfde scene. Heeeeeel vreemd allemaal. 

Polders schreef op 18.06.2011 om 20:39 uur

Beste Plagge, in de Windows Verkenner bij Program Files/Magix-VDL etc. is een uitgebreide pdf handleiding (manual). Kan het zijn dat de verschillende encoders nog moeten worden geactiveerd/ingesteld?

Veel succes met uw zoektocht naar een goede oplossing. Zelf ben ik in het bezit van een SD 600 en heb uw probleem nog niet meegemaakt, maar ben wel belangstelllend in de uiteindelijke oplossing.

 

 

plagge schreef op 19.06.2011 om 13:44 uur

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb.

Ik heb de reeds op de schijf staande scenes via Bestand/opnames /audio/foto's video gekozen voor AVCHD opname. Daarna de files geimporteerd van de harde schijf naar de tijdlijn en zie daar het funktioneert allemaal. Let wel de files zijn op de harde schijf geplaatst met de via het bij Panasonic bijgeleverde programma. Of het ook werkt als de scenes via de USB (drive) op de schijf worden geplaatst weet ik (nog) niet. 

Samenvattend komt het er in ieder geval op neer dat eerst de scenes op de HD moeten staan en daarna nog geimporteerd moeten worden. Tenminste zo is het bij mij gelukt.