Thumbnails video en foto niet zichtbaar

Nell001 schreef op 09.01.2022 om 22:52 uur

Hallo,

IK gebruik video deluxe 2021. Zodra ik opstart zijn de thumbnails van video's of foto's in een map zichtbaar. Na schakelen naar andere map en terug zijn de thumbnails niet meer zichtbaar. Je ziet niet meer de inhoud alleen een standaard plaatje. Ik moet dan de applicatie opnieuw opstarten en dan zijn ze weer zichtbaar. Dit is irritant, iemand een oplossing?

Reacties

mi-bo schreef op 09.01.2022 om 22:56 uur

@Nell001

Beste Nell.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Toets de Y toets in dan import/export.

Hardwareversnelling bij de eerste blokje haal daar vinkje weg.

Sc6

Blijf gezond en een Covid-19 (omikron, flurona)vrij 2022

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met verbeterde antwoord

Nell001 schreef op 09.01.2022 om 23:05 uur

Hoi Michael,

Bedankt voor je reactie.

Als ik op Y druk zie ik volgende scherm (zie bijgesloten) hier zie ik geen hardware versnelling. Thumbnails wederom niet zichtbaar.

 

gr,

Michiel

 

Bol schreef op 09.01.2022 om 23:13 uur

@Nell001

Hallo Michiel,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

....Na schakelen naar andere map en terug zijn de thumbnails niet meer zichtbaar. Je ziet niet meer de inhoud alleen een standaard plaatje. Ik moet dan de applicatie opnieuw opstarten en dan zijn ze weer zichtbaar..... 

Als forumlid, heb ik het hetzelfde probleem als u in VDL 2022, de ene keer zijn de thumbnails zichtbaar en de een andere keer weer niet. Wat hiervan de oorzaak is kan ik u helaas niet zeggen. Zelf heb ik heb het vermoeden, dat er een bug zit in Windows c.q. Magix Video Deluxe. Ik heb van alles geprobeerd, tot de hardware versnelling uitzetten in VDL 2021 en in VDL 2022 bij de hardwareversnelling Import op CPU. Als ik dit gedaan, dan gaat bij mij even goed en dan gaat het weer mis. Aan mijn PC configuratie kan het niet liggen. Deze hebt een Intel i9 processor met NVIDIA kaart GeForce GTX 1660Ti. Persoonlijk, wacht even de update van Windows c.q. Magix af. Misschien wordt het dan automatisch opgelost. Mocht ik het antwoorden weten, dan zal ik het u laten weten.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Aanvulling: 09-01-2022 om 23:37 uur

Nadat ik VDL 2022 opnieuw heb opgestart, zie ik weer de thumbnails.

Laatst gewijzigd door Bol op 09.01.2022, 23:37, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 09.01.2022 om 23:25 uur

@Nell001

Hallo Michiel,

U hebt Magix Video Deluxe 2022. U zou het natuurlijk kunnen proberen, om bij de hardware versnelling de import op CPU  te zetten.

Laat het weten of het bij u wel werkt.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 09.01.2022 om 23:47 uur

@Nell001

Beste Michiel.

Dank voor Uw Feedback.

Mijn gegeven antwoord was voor MVDL2021 zoals Uw oproep was, maar U heeft MVDL2022, en hierboven staat het zelfde antwoord wat ik zou hebben gegeven.

Y toets,apparatenopties,hardwareversnelling, dan waar Uw grafischekaart staat bij import daar Cpu neer zetten

Sc6

M.vr.gr

Michael

2x Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

Bol schreef op 10.01.2022 om 00:02 uur

@Nell001

Hallo Michiel,

Zojuist heb ik de laatste Visual C++ Redistributable installs Microsoft C and C++ (MSVC) runtime libraries gedownload en geïnstalleerd.

Ik kan hiervandaan niet zien of u deze versies op de PC hebt staan, vandaar mijn advies om de laatste X86 en X64 versie te downloaden en te installeren (zie afbeelding)

Hier de downloadlink: https://docs.microsoft.com/nl-NL/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170

Zoals ik het nu kan beoordelen, werken het bij mij de thumbnails weer, alleen ik weet niet of het zo blijft.

Laat het mij weten of het bij u ook het gewenste resultaat oplevert.

Succes, Rob

Aanvulling: 10-01-2022 om 00:12uur

Zie filmpje

Laatst gewijzigd door Bol op 10.01.2022, 00:13, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Nell001 schreef op 10.01.2022 om 12:32 uur

Beste @Bol en @mi-bo bedankt voor jullie reactie.

Ik heb de hardwareversnelling Import op CPU gezet. Dit leek in eerste instantie te werken, maar ging later toch weer mis. Wederom applicatie herstarten om thumbnails zichtbaar te krijgen.

Ik zal nog drivers en updates bekijken of dat het kan verhelpen.

gr,

Michiel

Bol schreef op 10.01.2022 om 13:28 uur

@Nell001

Hallo Michiel,

Normaal werk ik meestal in de lijstweergave. Nadat ik voor de zoveelste keer het probleem van de thumbnails voorbij zag komen, heb ik bij mij de lijstweergave op Grote Symbolen gezet en kon nu ook het probleem reproduceren. Nadat laatste Visual C++ Redistributable installs Microsoft C and C++ (MSVC) runtime libraries had gedownload en geïnstalleerd, was bij het probleem opgelost. Zojuist nog even gecontroleerd en het werkt nog steeds. Maar zijn bij u ook de laatste videodrivers voor uw kaart geïnstalleerd?

Laat het forum weten of het u gelukt is.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Nell001 schreef op 10.01.2022 om 19:42 uur

@Bol

Hoi Rob,

Helaas niet gelukt, ik heb de Visual C++ libraries geinstalleerd, videodrivers zijn up to date de hardware versnelling op CPU gezet. Maar het helpt niet. Vorige week had ik hier sporadisch last van en nu al na twee keer switchen van map dat de thumbnails niet meer zichtbaar zijn. Ik heb nu ook een ticket ingediend bij Magix support.

gr,

Michiel

Bol schreef op 10.01.2022 om 20:19 uur

@Nell001,

Hallo Michiel,

Ik ben zeer benieuwd wat Magix Support u als antwoord geeft.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.01.2022 om 23:10 uur

@Nell001

Hallo Michiel,

Er schiet mij nog wat te binnen. Of het volgende ook de oplossing is, dat kan ik niet zeggen. Maar het is altijd het proberen waard. Niet geschoten is altijd mis.

Doe het volgende:

  • ga naar: C:\ProgrammaData\Magix\Common
  • verwijder de Cache map. Deze wordt automatisch weer aangemaakt.

Ik verneem wel wat hiervan het resultaat is.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-