Text to Speech werkt niet

avranken16 schreef op 06.11.2024 om 17:38 uur

Beste,

Vandaag 6 november 2024 de Text to speech gekocht van €4,99

Het in het wisselen van de Redeem voucher verliep goed

Kreeg de melding dat deze geactiveerd was.

Met goede moed een tekst gemaakt, deze kon ik op de tijdlijn plaatsten

De tweede tekst gemaakt maar........................... deze krijg ik niet naar de tijdlijn geplaatst.

Als ik de PC uitzet en weer aan,  dan kan ik wel weer 1 tekst   naar de tijdlijn plaatsen de tweede lukt weer niet.

Al weer zeer teleur gesteld in dit Magix product. Gelukkig dat ik maar die van €4,99 heb betaald.

Groetjes Ton Vranken

Reacties

Bol schreef op 06.11.2024 om 19:15 uur

@avranken16

Hallo Ton,

Uw € 4,99 is goed besteed. U kunt dit oplossen door de "EBWebView" map te verwijderen.

Zie deze link: Ai tekst naar spraak

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 06.11.2024, 19:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

avranken16 schreef op 07.11.2024 om 09:51 uur

Beste Bol,

Dankjewel voor de vlugge reactie.

Ik heb alles uitgevoerd zoals u beschreven had, en het werkt nu!

Alleen valt me op....... ik heb de "EBWebView" verwijderd maar als ik de pc opnieuw op start staat "EBWebView"
weer in Magix map, is dat normaal? Maar de tekst blijft nu wel werken

Niet te begrijpen waarom Magix die oplossing  niet bij de mail plaats als je de text to speech code ontvangt

Vriendelijke groeten A, Vranken

Bol schreef op 07.11.2024 om 10:05 uur

@avranken16

Hallo Ton,

......Alleen valt me op....... ik heb de "EBWebView" verwijderd maar als ik de pc opnieuw op start staat "EBWebView" weer in Magix map, is dat normaal?.....

Klopt, dit is normaal. Waarschijnlijk was uw EBWebView map beschadigd? Bij het verwijderen en opnieuw opstarten wordt er dan weer een goed werkende EVWebView map geïnstalleerd.

.....Niet te begrijpen waarom Magix die oplossing niet bij de mail plaats als je de text to speech code ontvangt...

Normaal gesproken gaat dit altijd goed, maar zoals ik al reeds heb aangegeven kan u map beschadigd zijn. 

Ik wens u heel veel plezier met het samenstellen van uw films

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

avranken16 schreef op 07.11.2024 om 12:19 uur

Rob dankjewel voor de oplossing 👍

avranken16 schreef op 09.11.2024 om 15:15 uur

Hallo Rob,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe VDL premium 2025.

2 dagen geleden geïnstalleerd, ik doe al jaren geregeld 4k monteren, dat was tot een paar dagen geleden op VDL premium 2023. dat ging zonder problemen.

Nu met de nieuwe VDL 2025 krijg ik met 4k monteren schokkende beelden, ik heb het blauwe flits teken ingeschakeld, maar er geen verschil tussen aan of uit. Heb al van alles geprobeerd maar het helpt niet.

Als in een nieuw project wil maken zie ik op het 4 kant schermpje wat er dan tevoorschijn komt bij eigen project instellingen en dan filminstellingen,en zie dat je daar geen 4k kunt instellen, wel alle andere instellingen.

Als ik een beeld laat lopen zie ik links onder in de hoek de CPU springen van 1 dan 10 -25 -100-3 % springen en dan blijft de clip hangen en schokken.

Hier de gegevens van mijn PC.Windows 10 Home: Processor: intel(R) Core(TM) i7-4770 CPU. 3,40 GHz Ram. 16.0GB 64 bit processor versie 22HZ.

Alvast bedankt groetjes Ton

Bol schreef op 09.11.2024 om 15:29 uur

@avranken16

Hallo Ton,

U kunt via het VDL2025 opstartscherm uw film instellen op 4k (4096x2160) Zie filmpje.

Kunt u nog aangeven wat uw videokaart is.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

avranken16 schreef op 09.11.2024 om 15:59 uur

Dankjewel Bol voor de vlugge reactie.

Ik heb in het opstartscherm 4k ingesteld. maar het schokkerige blijft heb weer van alles geprobeerd maar het werkt niet. Ook bij het bliksem teken dingen veranderd maar dat helpt ook niet.

Als ik de clip als 4k exporteer dan is het resultaat prima. Ik hoop dat ik dat ik dit probleem opgelost krijg want dat is niet zo leuk meer zo te monteren. groetjes Ton.

PS ik werk al meer als 15 jaar met Magix ook de muziek programma's

Bol schreef op 09.11.2024 om 16:26 uur

@avranken16

Hallo Ton,

U heb nog niet opgeven of u nog een andere videokaart in uw PC hebt zitten en zo ja welke is dat dan.

Uw processor Intel(R) Core(TM) i7-4770 met een geïntegreerde Intel HD Graphics 4600 daterende uit 2013 wordt sinds 14 juli 2017 niet meer ondersteund door Intel.

Voor zover ik het nu kan beoordelen is uw processor niey meer geschikt om met VDL2025 een 4K film goed en zonder schokken te bewerken. U moet hiervoor een Intel processor hebben met minimaal een Intel UHD Graphics 630. Ook is 16GB RAM geheugen niet meer toereikend, minimaal zou dit 32GB moeten zijn.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 09.11.2024, 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

avranken16 schreef op 09.11.2024 om 17:07 uur

Hallo Bol, Ik heb nog wat geprobeerd ik heb een 4k clip ingeladen in een converter program dat heet HandBrake en hem ook op 4k laten converteren. Ik heb deze clip weer in Magix geplaatst en..... deze 4k clip schokte niet meer. Maar ik kan toch moeilijk alle 4 k clips gaan converteren dat is te omslachtig. Maar jij denkt dat het toch aan de intel processor ligt, deze week maar eens bij mijn computer winkel langs gaan.

Weer bedankt voor je advies mocht het opgelost zijn dan laat ik wat horen fijn weekend. Groetjes Ton

PS. hier een linkje van een 4k filmpje op mijn YouTube kanaal om te onthaasten😀.

Bol schreef op 11.11.2024 om 10:57 uur

@avranken16

Hallo Ton,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Succes met het samenstellen van uw films.

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

avranken16 schreef op 11.11.2024 om 11:37 uur

Hallo bol, heb op forums gelezen dat er mensen waren die een zwaardere montage montage pc hebben gekocht met de beste hardware en soft ware geinstaleerd, maar met de nieuwe Magix VDL premium het probleem van schokkende en stilstaande 4k beelden bij het monteren niet is opgelost. Dus ik ga nog eens goed nadenken over een andere pc. IK HEB HET IDEE DAT DE PROXY BIJ MIJ HELEMAAL NIET WERKT ER IS GEEN VERSCHIL TUSSEN FLITS TEKEN AAN OF UIT. HEB EEN TEST GEDAAN EN DE SCHOKKENDE 4K CLIP BIJ BESTAAND geëxporteerd als 4k en toen weer op de tijdlijn geplaatst en........deze deed het wel goed. Bijeen forum bericht las ik dat ze het bij Magix met de nieuwe VDL premium 2025 er ook niet uitkomen, terwijl je wel op hun advertenties lees dat je zonder probleem 4k en 8k kunt monteren ook op oudere pc's.

Ik ga vandaag ook nog een mailtje doen naar Magix sturen ben benieuwd

Ton

avranken16 schreef op 11.11.2024 om 11:41 uur

Hallo Bol, ik lees nu achter af je bericht. Terwijl ik net een bericht naar je gestuurd heb.Ik regeer de komende dagen even opnieuw. groetjes Ton

Bol schreef op 11.11.2024 om 13:03 uur

@avranken16

Hallo Ton,

Ik zie uw reactie op mijn persoonlijk bericht wel tegemoet.

.....Hier de gegevens van mijn PC.Windows 10 Home: Processor: intel(R) Core(TM) i7-4770 CPU. 3,40 GHz Ram. 16.0GB 64 bit processor versie 22HZ.....

Voor zover ik het kan beoordelen, dateert uw computer uit 2013; dus alweer 11 jaar oud. Video Deluxe 2025 kunt u hierop wel installeren, maar VDL2025 zal daar zeker niet soepel op draaien. Zeker geen 4k bestanden!! Zie de afbeelding voor de minimale specificaties.

Eerst even dit, als u in hoofdletters gaat typen, dan bent u aan het schreeuwen en dat zal waarschijnlijk niet uw bedoeling zijn geweest.

....Ik heb het idee dat de proxy bij mij helemaal niet werkt. Er is geen verschil tussen flitsteken aan- of uit.....

Als u het flitsteken activeert en u zet een vinkje bij proxy, dan moet er wel proxybestanden zijn aangemaakt, anders werkt het niet.

......Bij een forumbericht las ik, dat ze het bij Magix met de nieuwe VDL premium 2025 er ook niet uitkomen, terwijl je wel op hun advertenties lees dat je zonder probleem 4k en 8k kunt monteren ook op oudere pc's.....

Zie de bovenstaande afbeelding voor de minimale specificatie. Als u een forumbericht aanhaalt, dan zo u hiervan een link op het forum kunnen plaatsen, zodat wij als forumleden hier ook notie van kunnen nemen.

U doet er zeker goed aan om eens na te denken om een up-to-date computer aan te schaffen. Zeker dat na 25 oktober 2025 Windows 10 niet meer ondersteund wordt met beveiligingsupdates.

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 11.11.2024, 13:17, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-