terugspringen weergavemarker

timjongkees schreef op 07.10.2011 om 11:44 uur

Tijdens het werken in de tijdlijn springt de weergavemarker na het per ongeluk indrukken van een (weet niet welke) terug naar het begin van de tijdlijn. Wat ik ook doe, het lukt niet meer om de film vanaf een ander punt te laten beginnen. Als ik het programma verlaat zonder de film te saven en opnieuw opstart is het probleem opgelost, maar ben ik wel een deel van m'n werk kwijt.

Hetzelfde gebeurde ook een paar keer als ik met het stabilisatieprogramma Prodad had bewerkt.

VDL 16 de luxe 

Reacties

magixagent schreef op 07.10.2011 om 15:04 uur

Uw verhaal gelezen,

Ik kan u niet met zekerheid vertellen of de J K L toets ook in Uw versie werkt.

j voor terug.

K voor stoppen.

L voor voorruit spelen.

Als U de Y toets in klikt in het programma en ga naar weergave. en aan de rechter zijde staat spatiebalk  stop als .....

vink dit aan. en Uw vraag is beantwoord

succes met het mooie Magix product. 

timjongkees schreef op 10.10.2011 om 11:36 uur

Bedankt. De toetsen J, K en L werken zoals je omschrijft. Als ik de Y toets indruk en ik ga naar weergave zie ik geen "cursor stopt als..."  Er staat wel: "spatiebalk stopt op actuele afspeelpositie" en dit staat aangevinkt.

Als ik aan het werk ben met prodad stabilisatie en ik speel het resultaat af, dan verschijnt er een ingezoomd beeld en springt de afspeelcursor/weerwavemarker naar het begin van de tijdlijn. Wat ik ook doe, ik krijg dat nog steeds niet ongedaan. Wel kan ik met j, k en l de afspeelmarker op de gewenste plaats laten starten, maar met de spatiebalk en bedieningsknoppen onder het monitorschermpje lukt het niet meer .

 

lucky_me schreef op 15.10.2011 om 06:51 uur

Dag timjongkees

* het tabblad weergave is bereikbaar via "bestand/instellingen/programma" Daar kan je een vinkje plaatsen naast "spatiebalk stopt op actuele afspeel positie" (dit is ook bereikbaar via het knopje met de 2 tandwieltjes in de menubalk.

* ik heb vdl16 niet meer op mijn pc staan maar ik denk niet dat er veel verandert is in de versie mx. dus waarschijnlijk kan je in de 16 ook ,in het tabblad systeem, een vinkje plaatsen naast "afspeelmarker mee verplaatsen bij het selecteren van een object"

ik hoop dat je hiermee geholpen bent

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 15.10.2011 om 15:46 uur

Dag timjongkees, bij mij staat er geen vinkje bij actulele positie, maar hij stopt toch bij die positie. Zelf werk ik met de cursor toetsen, pijl omhoog is starten en stoppen (springt terug naar waar je gestart bent) pijl naar beneden is stoppen op actuele positie. pijl naar links en naar rechts is per frame naar voren of naar achteren. Misschien heb je hier iets aan. Suc6.

Groet Cees