terug naar menu

peters-vdput schreef op 17.01.2014 om 14:02 uur

Ik heb een film, die ik in 8 hoofdstukken heb verdeeld. Bij het starten krijg ik keurig een menu met foto'tje van elk hoofdstuk. Ik kan dan naar elk willekeurig hoofdstuk springen. Echter de film blijft doorlopen na afloop van het hoofdstuk. Ik wil dat de film dan weer terug springt naar het hoofdmenu.

De oplossingen die al aangedragen zijn heb ik niet. Heeft iemand een oplossing?

Ik werk met Video deLuxe 2013, besturingssysteem Windows 7

Reacties

RiViS schreef op 17.01.2014 om 16:12 uur

De optie "terug naar menu" werkt alleen op filmniveau, niet bij hoofdstukken. Als het over één film gaat die in 8 hoofdstukken is verdeeld, kun je overwegen om een project te maken met 8 films (je hoofdstukken promoveer je dan tot film). Dan kan het wel.

Je moet dus 7 nieuwe films aanmaken, naast de bestaande, dat kan via het plusje rechts naast de tab met de filmnaam. Je kunt daarna vanuit film 1 elk hoofdstuk met de muis selecteren en met Ctrl C en Ctrl V op de gebruikelijke manier in de 7 nieuwe films plaatsen. Daarna verwijder je de 7 overbodige hoofdstukken bij film 1 (behoud alleen hfdst 1).

groet,

Rijk

peters-vdput schreef op 18.01.2014 om 17:45 uur

Bedankt voor het antwoord. Gecomplicerder kunnen ze het niet maken zeker. Hier ligt een schone taak voor Magix om dit te verbeteren en al een update te verstrekken.

RiViS schreef op 18.01.2014 om 17:55 uur

Bedankt voor het antwoord. Gecomplicerder kunnen ze het niet maken zeker. Hier ligt een schone taak voor Magix om dit te verbeteren en al een update te verstrekken.

ik zou er niet te veel op rekenen, deze situatie is al zo sinds jaar en dag. Als je dat weet kun je er rekening meer houden.

groet,

Rijk

peters-vdput schreef op 21.01.2014 om 13:40 uur

Hallo Rijk,

Als ik het goed begrijp moet ik van elk hoofdstuk een aparte film, bijv. Italie-1, Italie-2 etc. maken.

Als ze alle 8 gemaakt zijn dan plak ik alle films achter elkaar en ga dan het menu maken door een marker op het begin van elke film te zetten.. Terugkeer zou dan automatisch moeten verlopen? Is dit goed?

mvg

Bob