Terra grabby wordt niet herkend

Tedje70 schreef op 14.05.2017 om 15:47 uur

Best,..

Ik heb een vraagje, ik gebruik pro X7 met plezier maar sinds vandaag heb ik problemen met het importeren van VHS / analoog beelden. De Terra Grabby wordt sinds vandaag niet meer herkend.

Als ik wil opnemen, geen blauw beeld tijdens opstarten en kan bij "video stuurprogramma" geen Grabby meer kiezen, hier staat nu alleen op de laptop de "webcam" en op mijn PC "713x bda capture (DShow)* ". Wel bij audio programma staat de Grabby. Dus ik heb geen video invoer meer.

.mts bestanden zijn gewoon te gebruiken omdat deze al op de harde schijf staan.

Zelf al via Terratec nogmaals de div. downloads geprobeerd, maar ook dit wil niet werken. http://www.terratec.net/details.php?artnr=10620#.WRhbd8ZBqCg

Gisteren wel een Windows 10 update gehad. Zou het daar misschien aan kunnen liggen? en wat daar aan te kunnen doen?

Gr Tedje

Reacties

janheijnis schreef op 14.05.2017 om 19:54 uur

Staan er onder W10/rechtsklik Start/Apparaatbeheer geen meldingen zoals een geel driehoekje..?

Je kan ook kijken of er nog stuurprogramma's geïnstalleerd dienen te worden via het "oude" configuratiescherm/Beveiliging en Onderhoud/Onderhoud

Laatst gewijzigd door janheijnis op 14.05.2017, 19:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

mi-bo schreef op 15.05.2017 om 10:24 uur

Halo Tedje70,

een aanvulling op antwoord van janheijnis, gezien Terratec geen MAGIX product is, en het goed werkte tot laatste download van Win 10. met MAGIX video Pro X7.

Is de laatste download update Versie 14.0.0.155. anders via hulp online actualiseren dit uploaden

gr

Michael

bericht 1 x gewijzigd door fout aangegeven download update

Tedje70 schreef op 15.05.2017 om 11:53 uur

Dank voor beide reacties. Zal later vandaag mpgmaals even nakijken, maar gisteren in ieder geval de update voor X7 gedownload en geïnstalleerd. Helaas geen verbetering.

Op de terra grabby site (Zie linktekst post) : "GRABBY and MAGIX Video easy TERRATEC Edition are the perfect team for burning VCDs, SVCDs and DVDs with just a few clicks of the mouse. Copy your videos via USB onto your laptop or computer"..

Daarom ook de grabby een aantal jaar geleden gekocht omdat magix de sofware leverde. Ik heb ook daar gisteren alles geload wat ik maar kon, maar geen verbetering.

Het gekke blijft dat de video input niet wordt herkend maar wel de audio input.

Maar zal later nog eens kijken.

mi-bo schreef op 15.05.2017 om 12:15 uur

Tedje70,

Uw bericht gelezen

Het klopt dat de software van MAGIX bij het product is geleverd een LE versie, maar gezien U MAGIX video Pro X7 gebruikt hoef de bijgeleverde software niet gebruikt te worden,

als de recorder is aangesloten via een scartkabel, 20 pinnetjes, is er niet een pinnetje verbogen of naar beneden gezakt, gezien er wel audio en geen video input is

gr

michael

Tedje70 schreef op 15.05.2017 om 13:31 uur

Nop... check, check, dubbel check. De VHS zit "vastgeroest" aan de pc omdat ik nog diverse banden moet nakijken/ bewerken, dus dan zou ik daar in het verleden al last van moeten hebben gehad.

Het is ook gek dat van de ene op de andere dag de grabby niet meer in het rijtje staat van video input. Ik denk dat er iets met de update van Windows is meegekomen waardoor het niet meer werkt. Ik ga eerst windows terug zetten als dit mogelijk is om te kijken of daar de fout in zit en desnoods ook X7 opnieuw instaleren. Heb ook gezocht naar die 713x...DSshow maar dat blijkt een capture te zijn van een programma te zijn die wel op mijn pc staat maar is voor pcTV. Heb ook een capture programmaatje geload maar ook daar blijft de 713x... Als enige in staan.

Misschien iemand van MAGIX zelf die een oplossing weet?

- Wordt vervolgd -

fverwaal02 schreef op 15.05.2017 om 13:36 uur

Met de laatste update van Winhoos 10 zijn er wel meer problemen zoals van laptop 's waar de Wife ontvanger niet meer wil werken.

Zou dus zomaar kunnen dat TERRATEC hier ook last van heeft.

Tedje70 schreef op 15.05.2017 om 13:47 uur

Straks heeft Windows een gijzel-update meegestuurd. Moet ik straks eerst betalen om mijn grabby weer aan de praat te krijgen ;-)

janheijnis schreef op 16.05.2017 om 08:42 uur

Ik kan me het volgende nog herinneren, onlangs:

"De recent uitgebrachte Windows 10 Anniversary Update lijkt voor problemen te zorgen bij veel webcamgebruikers. Doordat ondersteuning voor video-encoding via mjpeg en h.264 is verwijderd, kunnen veel webcams niet langer beeld doorgeven".

Waarmee ik maar wil aangeven dat de laatste W10 update om welke reden dan ook een verandering in deze zou hebben kunnen doorgevoerd.

Laatst gewijzigd door janheijnis op 16.05.2017, 10:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

Tedje70 schreef op 22.07.2017 om 13:47 uur

Goedemiddag,

Helaas nog steeds geen beeld en geluid als ik een analoge opnamen wil maken in Pro X7. Ik kan alleen maar "kiezen" video driver : 713x BDA Analog Capture (DShow) en geen Grabby aanklikken.

Heb op het net al div. opties geprobeerd maar het analoge beeld blijft op zwart en kan ook geen geluid opnemen.

Opties : Magix hierover contact opnemen? Of leest men van Magix ook het forum? Misschien dat iemand dan een update kan maken zodat ik weer analoge VHS / Hi8 opnames kan maken.

Of Microsoft op de hoogte stellen van mijn probleem en of zij een update voor me klaar hebben liggen, want ik neem aan dat er meerdere hobbyisten hier last van hebben.

Ondertussen blijft mijn werk alleen maar opstapelen, heb nog tig bandjes om na te kijken / te bewerken.

En een nieuwe Grabby aan te schaffen lijkt me ook geen optie.

Voormalige gebruiker schreef op 22.07.2017 om 15:18 uur

Beste,

Misschien is dit wat: https://www.magix.info/us/forum/terratec-video-grabber-does-not-work-with-windows-10--1149950/

Dit forum is een forum voor en door gebruikers.

Wanneer u vragen heeft, kunt u deze beter direct aan Magix Support stellen. Echter, omdat het om "GRABBY and MAGIX Video easy TERRATEC Edition" gaat, denk ik, dat u beter de helpdesk van Terratec kunt benaderen: http://www.terratec.net/details.php?artnr=10620#.WXNMA7puKHt

Kijk ook eens op: http://www.terratec.de/details.php?artnr=10620#.WXNRHbpuKHs

Of het zin heeft om uw probleem bij Microsoft neer te leggen, dat weet ik niet, ik denk van niet.

Groet,

Rob

mi-bo schreef op 22.07.2017 om 15:41 uur

Hallo Tedje,

zoals er al is geschreven 15.05.2017 om 10:24 uur, zullen U problemen niet door MAGIX worden opgelost.

Gezien U al met MAGIX video Pro X7 werkt is er maar 1 goede oplossing, bestel de video omzetter van MAGIX

http://www.magix.com/nl/toebehoren/.

via Bol.com zonder extra porto kosten vandaag besteld morgen in huis,of via MAGIX online enkele dagen wachten en € 4,99 porto kosten,

En U kunt verder gaan met Uw mooie hobby zonder frustratie.

gr

Michael

Tedje70 schreef op 22.07.2017 om 15:45 uur

Oke.. bedankt ieder voor de snelle reacties. Ik gaat er mee aan de slag 👍

Voormalige gebruiker schreef op 22.07.2017 om 15:57 uur

Beste,

Ik wens u veel succes.

Rob