Tekst rand instellen

Niels83 schreef op 22.02.2024 om 22:06 uur

Goedenavond!

Ik wil graag mijn tekst over een foto wat beter zichtbaar maken door er een rand aan toe te voegen. Nu wil ik graag twee soorten kleur in die tekst gebruiken, en dus ook twee soorten tekst rand (blauw/geel en geel/blauw).
Per zo een tekst vak (ik weet niet hoe ik dat moet zeggen) kan ik wel de tekst kleur wijzigen in verschillende kleuren in 1 tekst, maar de tekst rand krijg ik niet in verschillende kleuren. Dus tekst rand kan alleen blauw of alleen geel.

Ik heb veel zitten proberen maar mij lukt het niet. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?

Hoor graag! Vriendelijk groetend, Niels

Magix video deluxe Premium versie 18.0.2.235

Reacties

Bol schreef op 23.02.2024 om 11:39 uur

@Niels83

Hallo Niels,

....Nu wil ik graag twee soorten kleur in die tekst gebruiken, en dus ook twee soorten tekst rand (blauw/geel en geel/blauw).....

Wat u wilt is binnen Magix Video Deluxe niet te realiseren. De tekst kunt u wel van diverse kleuren maken, zoals u laat zien in de afbeelding, maar voor de randen en/of Schaduwen is dit niet mogelijk. Voor alle randen en/of schaduwen zou u dan een ander kleur kunnen / moeten gebruiken, die niet gebruikt zijn in uw tekst.

Weergave van de tekst, gevuld met de gekozen kleuren en randkleur

Weergave van de tekst, niet gevuld maar alleen randkleur

Hebt u nog vragen en/of opmerkingen, dan verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 23.02.2024, 11:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Niels83 schreef op 25.02.2024 om 20:19 uur

Hi Rob,

Bedankt voor je antwoord. Duidelijk, wat ik wil kan niet maar er zijn opties om het anders te doen.

Ik ga het anders doen 👍

Vriendelijk groetend! Niels

Bol schreef op 25.02.2024 om 23:37 uur

@Niels83

Hallo Niels,

Ik heb zojuist wat geprobeerd, maar het is mogelijk.

Zie filmpje

Vraag je ben je in bezit van Microsoft Exel?

Morgen in de loop van de dag, zal ik e.a. beschrijven hoe ik het gedaan hebt.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Niels83 schreef op 27.02.2024 om 20:18 uur

Hi Rob,

Ja ik heb excel. Ziet er inderdaad goed uit. Excuus voor mijn late reactie ik ben niet elke dag online.
Hoor graag hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Vriendelijk groetend, Niels

Niels83 schreef op 27.02.2024 om 21:53 uur

Hi Rob,

Wat ik me nu ook bedenk, waar deze vraag eigenlijk vandaan komt is dat de tekst slecht leesbaar wordt door de foto die ik erachter wil hebben. Door een tekstrand te gebruiken is de tekst beter leesbaar.

Maar wat ik me bedenk is bijvoorbeeld bij Powerpoint gebruik ik daarvoor de transparantie van de foto (soort watermerk). Daardoor komt de tekst beter naar voren. Ik heb hier naar gezocht maar ik kom niet echt tot een antwoord hoe ik dat zou moeten doen. De chroma key is volgens mij niet wat ik bedoel, aangezien het daar om bepaalde kleuren gaat die wegvallen.

Hoor het wel even, fijne avond en vriendelijk groetend! Niels

Bol schreef op 28.02.2024 om 11:08 uur

@Niels83

Hallo Niels,

De navolgde procedure heb ik gemaakt in Video Deluxe 2023, maar is in alle Video Deluxe versie toe te passen.

Doe het volgende:

  • start Microsoft Exel
  • zet de kolombreedte op 60
  • typ of kopieer de tekst in zijn geheel kolom A
  • verplaats de tekst die geel/ blauw moet worden naar kolom B
  • start Video Deluxe op
  • selecteer en kopieer de kolom A met tekst
  • maak een tekstregel aan in Video Deluxe
  • plak met Ctrl+V de tekst van kolom A in het titelveld van de Titelbewerking
  • maak weer tekstregel aan in Video Deluxe
  • plak met Ctrl+V de tekst van kolom B in het titelveld van de Titelbewerking
  • nu kunt u de tekst en rand de gewenste kleur geven.

Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik dat wel van u.

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 28.02.2024, 11:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Niels83 schreef op 28.02.2024 om 14:10 uur

Hi Rob, ik ga het vanavond even proberen, bedankt!
Ik laat het je weten. Vriendelijk groetend! Niels

Niels83 schreef op 07.03.2024 om 21:14 uur

Hi Rob, Sorry voor de late reactie.
Het lukt perfect! Exact wat ik nodig had 👍
Bedankt en vriendelijk groetend, Niels

Bol schreef op 07.03.2024 om 22:56 uur

@Niels83

Hallo Niels,

Het doet mij deugt om te lezen, dat u met mijn gegeven oplossing weer verder kan.

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-