Tekst en overige effecten precies op de maat van de muziek.. Hoe?

Superdave schreef op 04.09.2014 om 20:23 uur

Beste,

Hoe ik krijg 't voor elkaar dat tekst of overige effecten precies op de maat van de muziek start of stopt? Nu verschuif ik gewoon de blokken, maar vaakt stopt of start het niet precies op de maat van de beats, omdat Magix met stapjes verschuift.

EDIT

Ik ben verder gaan zoeken en zo kwam ik bij een mogelijke oplossing.. de Maatdetectie-Assistent. Alleen deze werkt bij mij met VDL16 niet zoals in 't Youtube filmpje wordt aangegeven, terwijl ik exact de instellingen heb overgenomen. Maar wat ik ook doe, het muziekfragment van 01:10 wordt niet op de beat in stukjes gesneden. Werkt 't iets anders in VDL16?

Wat doe ik fout?

Ik hoor 't graag! 

Reacties

mi-bo schreef op 05.09.2014 om 08:39 uur

Beste,
Monteren op de muziek.
U doet niets fout alleen in verkeerde volgorde
Zet eerst het muziekstuk op de tijdlijn, dan kunt U de maatdetectie-Assistent gebruiken, en daarna beeld er boven zetten, en evt., gesproken tekst of geschreven
succes met Uw mooie Hobby
Michael.

Superdave schreef op 05.09.2014 om 17:22 uur

Hallo Micheal,

Het muziekfragment staat inderdaad al op de tijdlijn als ik de Maatdetectie-assistent gebruik. De metronoom doet ook goed zijn werk op de maat, maar zodra ik als laatste op "uitvoeren" klik, zie je dat VDL aan 't berekenen is, maar uiteindelijk zónder dat ie het in stukjes heeft geknipt. 

Zou makkelijker zijn als je in VDL vloeiend het rode driehoekje op de exacte plaats kan neerzetten. Of dat je vloeiend de fragmenten/teksten/effecten kan inkorten of verlengen door ze te schuiven. Nu beweegt het dus in blokjes, waardoor je 't nooit precies op de "beat" kan plaatsen bv op de "basedrum".

Als dit wel vloeiend in te stellen is, vertel vertel vertel!

Laatst gewijzigd door Superdave op 05.09.2014, 23:53, in totaal 2 keer gewijzigd.

Video DeLuxe 16 Premium

AMD Phenom II X4 945

NVIDIA GeForce 8800 GT

GEIL Black Dragon 8Gb

Windows7 64bit

HD's 1Tb + 500Gb + 200Gb + 160Gb

mi-bo schreef op 06.09.2014 om 12:08 uur

Beste Superdave,
Uw Pc is een computer die niet kan denken, dat dient U zelf in te voeren, de stukken project in vdl worden niet geknipt maar gesplitst m.a.w. een stukje er af of er bij is altijd mogelijk.
Als U beelden boven de muziek zet dient U zelf te bepalen of er iets af moet of bij gerekt moet worden, een hele mooie hobby
succes
Michael

Superdave schreef op 06.09.2014 om 12:43 uur

Hallo Micheal,

Bedankt weer voor je reactie, maar het brengt mij niet tot een oplossing. Ik bedoel dan inderdaad gesplitst ipv geknipt. In ieder geval niet zoals er in 't Youtube filmpje gebeurt. De maatdetectie tikt mooi mee op de maat, maar uiteindelijk wordt er niets gesplitst en zodoende kan ik dus niets op de geplitste fragmenten plaatsen.

Nogmaals, ik doe precies zoals het Youtube filmpje.